Kubota to styl życia. A stylów życia jest wiele – tak jak kolorów w tęczy!

122
mat. prasowe

„Kubota to nie klapki, to styl życia” to slogan, który przyświeca nam na wszystkich płaszczyznach kształtowania marki. Został wymyślony przez fanów Kuboty i idealnie ogniskuje wartości, które marka reprezentuje: poczucie humoru, autorefleksję i radość. Nowa Kubota przypomina o jeszcze jednym aspekcie – różnorodności i tolerancji. W końcu stylów życia jest wiele – tak jak kolorów w tęczy! Dlatego w naszej ofercie dostępne są klapki dla każdego. DLA KAŻDEGO, bo nikogo nie szufladkujemy.

Nie musisz dopasowywać się do innych

Kubota uwielbia żonglowanie symbolami, które samorzutnie narosły wokół niej przez ponad 25 lat istnienia marki. Jest to nieustanne gombrowiczowskie zderzanie „niskiego” z „wysokim”, czy swojskości z nowoczesnością. Tylko z takiego kontekstowego tygla może powstać coś skłaniającego do refleksji i uśmiechu. Jako odpowiedzialna marka nie możemy iść inną drogą. Chcemy wytrącać ludzi z utartych schematów, dawać radość i zaskakiwać, jednocześnie pielęgnować to, co zawsze w Kubocie było najważniejsze, czyli dystans do siebie i świata.

To, że będziemy tęczową firmą, wspierającą otwartość, równość i różnorodność, było dla nas oczywiste od samego początku. Nie było w tym żadnego kalkulowania. Cała nasza ekipa wyznaje te same wartości. 

Gdy powiedzieliśmy Wiesławowi Michalskiemu (współzałożycielowi i obecnemu wspólnikowi marki), że będziemy angażować się w inicjatywy wspierające społeczność LGBT+, zapytał: „A chałupy mi za to nie spalą?”. Na co usłyszał „Rewolucja wymaga ofiar.”. Zaśmiał się tylko i powiedział: „No to robimy!”. I zrobiliśmy.

Tęczowe kolekcja Kubota

W 2019 roku wyprodukowaliśmy pierwsze tęczowe klapki Premium wraz z TAKA PARA. Podjęliśmy wtedy decyzję, że 10 złotych z każdego sprzedanego tęczowego klapka Premium przeznaczymy na rzecz Grupy Stonewall.

Kolejny rok również upłynął pod znakiem wspierania Grupy Stonewall. W 2020 roku wyprodukowaliśmy pierwsze tęczowe klapki Rzep, które cieszyły się ogromną popularnością. Ponownie część zysku ze sprzedaży każdej sprzedanej pary tęczowych Rzepów przekazaliśmy stowarzyszeniu. 

W 2021 roku zdecydowaliśmy się wesprzeć działania Kampanii Przeciw Homofobii, która dzień po dniu, wspiera społeczność LGBT+. W naszej ofercie oprócz klapków Rzep z tęczowym logo pojawiła się cała kolekcja Tęczowa Kubota, która składa się z koszulki, bawełnianej torby, skarpet oraz plakatu. Już niebawem dostępne będą również tęczowej klapki PRO. 5 złotych ze sprzedaży każdego tęczowego produktu z naszej kolekcji przekazujemy na rzecz organizacji KPH.

Akcja #silateczy

Polska według najnowszych badań jest najbardziej homofobicznym krajem w Unii Europejskiej. Dane są przerażające, szczególnie wśród młodych: 70% młodzieży LGBT spotyka się z przemocą ze względu na orientację seksualną lub tożsamość płciową, 70% ma myśli samobójcze, a 50% mierzy się z depresją.

Z tego względu w tym roku oprócz stworzenia tęczowej kolekcji, zainicjowaliśmy akcję #silateczy, w której udział wzięły firmy wspierające społeczność LGBT+. Akcja jest wyrazem wsparcia dla tęczowego środowiska i została objęta patronatem Kampanii Przeciw Homofobii.

W akcji #silateczy wzięły udział firmy, które wierzą, że każdy zasługuje na równe i godne traktowanie – niezależnie od tego kogo kocha: Bolt, Yope, Koi Rich Cosmetics, Myszojeleń, Gandalf, Your KAYA, Plantwear, Polazag, Hairy Tale Cosmetics, RISK, Aioli, TakaPara, Zoa Koncept, Many Mornings, Cafe Kulturalna, Kubota.

Poprzez wideo chcemy zachęcić wszystkich do nagrywania filmów i przekazywania wyrazów wsparcia dla tęczowej społeczności, a także udostępniania w różnych kanałach i oznaczania hasztagiem #silateczy. W ten sposób pokażemy, ilu sojuszników ma społeczność LGBT+.

>>> Przeczytaj również: NAGO wspiera projekt Sewing Together i angażuje się w pomoc osobom dotkniętym ubóstwem menstruacyjnym