REKLAMA
LVMH

Francuski koncern kolejny raz na szczycie. „Król luksusu”

REKLAMA
REKLAMA

LVMH, francuski koncern dóbr luksusowych, został wyróżniony przez magazyn TIME, jako jedna ze 100 najbardziej wpływowych marek 2023. 

Magazyn TIME opublikował coroczne zestawienie 100 najbardziej wpływowych marek na świecie. Wśród wyróżnionych, którzy pojawili się na dwóch okładkach najnowszego wydania, znaleźli się Kim Kardashian, założycielka Skims oraz Sam Altman, dyrektor generalny OpenAI. „Coroczna zestawienie pokazuje, że firmy mogą być czynnikiem zmian. Od sztucznej inteligencji po modę, –  lista skupia się na innowacyjnych firmach i wizjonerskich liderach, którzy kształtują świat” – skomentowała Jessica Sibley, CEO TIME. 

W zestawieniu nie zabrakło topowego francuskiego konglomeratu dóbr luksusowych – LVMH, który został mianowany „królem luksusu”

LVMH: najcenniejszy koncern w rękach najzamożniejszego człowieka świata

Louis Vuitton Moët Hennessy to obecnie najpotężniejszy konglomerat dóbr luksusowych. Właścicielem LVMH jest Bernard Arnault, obecnie najbogatszy człowiek na świecie. Do portfolio francuskiego koncernu należą takie marki luksusowe jak Dior, Fendi, Louis Vuitton czy Givenchy. LVMH jest również właścicielem sieć drogerii Sephora, czy producenta szampana Moët & Chandon. W 2021 roku koncern przejął kultową amerykańską markę biżuteryjną – Tiffany&Co.

W kwietniu br. francuski koncern przekroczył wartość rynkową 500 mld USD. Jednocześnie stał się pierwszą w historii europejską firmą z tak wysoką wyceną. Z kolei Louis Vuitton, należące do koncernu LVMH, znalazło się w najnowszym zestawieniu najcenniejszych marek świata wg Kantar, wśród takich marek jak Apple, Google czy Microsoft. Tym samym francuska marka zyskała miano najwięcej wartej wśród światowych firm modowych. 

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Bernard Arnault i jego imperium. Kim są dzieci jednego z najbogatszych ludzi świata?

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES