REKLAMA
najcenniejsze marki świata 2023

Kantar ujawnia najcenniejsze marki świata 2023. Zaskakujący debiut chińskiego giganta fast fashion

REKLAMA
REKLAMA

Fast fashion dogania luksus? Shein i Louis Vuitton – marki modowe z dwóch skrajnych biegunów, znalazły się w jednym, elitarnym rankingu Kantar BrandZ 2023. Kto okazał się tegorocznym triumfatorem? Poznajcie najcenniejsze marki na świecie w 2023 roku. 

Ranking Kantar BrandZ wyróżnił sto najcenniejszych marek na świecie w 2023 roku. Na podium niezmiennie królują spółki technologiczne.

Która marka jest najcenniejsza na świecie?

Kolejny rok z rzędu zwycięzcą rankingu pozostaje Apple. Amerykański gigant wyceniany jest na 880 mld dolarów (w porównaniu z 947 mld dolarów w 2022). Miejsce drugie przypadło Google z wyceną 577 mld dolarów. Zestawienie Top 3 zamyka Microsoft, którego wycenia się na ponad 501 mld dolarów. 

Wśród marek modowych na 8. miejscu triumfuje Louis Vuitton z łączną wyceną sięgającą niemal 125 mln dolarów. Zaskoczeniem rankingu może okazać się debiut chińskiego giganta szybkiej mody – Shein, który uplasował się na 70. miejscu.

Przeczytaj również: We Francji banowane, w Polsce reklamowane. Shein ma się świetnie

Ile są warte najcenniejsze marki świata 2023?

Ta kwota robi piorunujące wrażenie. Sto najcenniejszych marek świata wycenia się łącznie na 6,9 000 000 000 000 000 000 dolarów (6,9 trylionów dolarów). Warto podkreślić, że wartość tegorocznego indeksu spadła o 20 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

10 najcenniejszych marek świata w 2023 r. według rankingu Kantar BrandZ

  1. Apple, wartość w 2023 roku – 880 455 mln dol. 
  2. Google – 577 683 mln dol. 
  3. Microsoft – 501 856 mln dol. 
  4. Amazon – 468 737 mln dol. 
  5. McDonald’s – 191 109 mln dol. 
  6. Visa – 169 092 mln dol. 
  7. Tencet – 141 020 mln dol. 
  8. Louis Vuitton – 124 822 mln dol. 
  9. MasterCard – 110 631 mln dol. 
  10. Coca-Cola – 106 109 mln dol. 

Ranking Kantar BrandZ

Raport Kantar BrandZ Top 100 opracowywany jest corocznie przez firmę Kantar, która zestawia analizę danych finansowych z badaniami wartości marek. Zestawienie bazuje na wywiadach z 4,2 mln konsumentów na temat 20 000 marek na 54 rynkach. 

By znaleźć się w rankingu Kantar, marka musi spełnić następujące warunki: 

  • być własnością spółki notowanej na giełdzie lub prywatnej, która udostępnia dane finansowe
  • w przypadku marek należących do pozagiełdowych spółek – być wycenianą na minimum 1 mld USD („unicorn brands”)
  • musi istnieć dostępna publicznie aktualna wycena.

Przeczytaj również: Wizerunek Polki wart niemal miliard złotych. Kim są najlepiej wyceniane kobiece nazwiska 2023?

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES