REKLAMA
jak odnieść sukces

#CareerMonday: Jak osiągnąć sukces? Lekcje od specjalistów ze świata mody

REKLAMA

Możliwość uczenia się czegoś nowego czyha na każdym rogu, a w przypadku branży mody można ją znaleźć na każdym szwie. Moda odgrywa wielopłaszczyznową rolę w naszym życiu, a jej obecność przybiera wiele barw i kształtów. Tak również jest z sukcesem. Ciężko go zdefiniować, a tym bardziej znaleźć złoty środek, dzięki któremu osiągniemy to o czym marzymy. Możemy robić szczegółowe plany i mieć wszystko poukładane, ale na sukces składa się tak wiele czynników, że warto wspomnieć o kilku z nich.

Mimo że naszym osobistym celem jest radość z samego procesu dążenia do celu, niż ciągłe zamartwianie się końcem gry i jej wynikiem, przedstawiamy kilka lekcji od specjalistów ze świata mody, które pomogą osiągnąć sukces.

Poszukaj mentora

Znalezienie sobie mentora to świetny pomysł. Warto odezwać się do kogoś kogo podziwiamy zaproponować mu kawę i zwyczajną rozmowę. W najgorszym wypadku nam odmówi, ale w najlepszym możemy zdobyć cenną znajomość, a być może do tego przyjaźń i wsparcie. Rady osoby o większym doświadczeniu pomogą nam nie tylko uniknąć wielu pułapek, ale również spojrzeć na wiele spraw z innej perspektywy, być może lepszej.

Wybierz swojego mentora, pytając siebie, gdzie chcę być za 10 lat? Następnie znajdź kogoś kto wpisuję się w tę rolę lub pracuje w firmie w której chcesz pracować i dotrzyj do tego kogoś. Uważam, że najlepszy sposób to ten za pośrednictwem mediów społecznościowych, Twittera lub LinkedIn, ale czasami dobry staromodny e-mail może zdziałać cuda – Natalie Hughes, założycielka The Fashion Digital

>>>Przeczytaj również: #CareerMonday: Jak znaleźć mentora, który pomoże ci rozwinąć biznes?

Obecne kontakty są również ważne. Być może w naszym otoczeniu jest ktoś kto nas zainspiruje i zaszczepi nas nową energię?

Nie bój się porażki

Nie wszystko zawsze wychodzi od razu. Nie znamy żadnej osoby, która ucząc się jeździć na rowerze ani razu się nie zachwiała. Wzloty i upadki są wpisane w drogę do sukcesu, a strach przed tym drugim nie powinien nas powstrzymywać. Jeśli tak jednak jest, nie liczmy na wygraną.

Jeśli boisz się porażki, nawet się nie wysilaj. Każdy z nas pracował nad 3-4 liniami zanim udało nam się stworzyć kolekcję z Acapulco Gold. Każda z tych kolekcji była albo ogromnym sukcesem albo jednym wielkim bałaganem. Upewniliśmy się, że nie powtórzymy popełnionych błędów – projektant marki Acapulco Gold.

Większość z nas na pewno doświadczyła niepowodzenia w karierze. Niektórzy nawet twierdzą, że każdy powinien być zwolniony przynajmniej raz w swoim życiu, ponieważ doskonałość nie istnieje.

Nie rób niczego dla lajków

Obecnie najszybszą formą prezentacji siebie są media społecznościowe. Mają one ogromną moc, jednak używajmy tego narzędzia rozsądnie. Jeden zły ruch i nasza reputacja może się posypać jak domek z kart. Postarajmy się traktować nasze konta niczym elektroniczne wizytówki. Potencjalnych partnerów biznesowych nie zainteresuje liczba polubień pod naszym zdjęciem tylko to, co ono przedstawia. Media społecznościowe to oczywiście nie tylko zdjęcia, ale i rozmowy – nawiązywanie kontaktów.

Nie pisz na Facebooku do właściciela agencji mody z prośbą o pracę. Mówiłam to już wcześniej, a jednak ludzie wciąż do mnie piszą. Wiadomości często zawierają błędy gramatyczne, nie mają sensu albo są zaśmiecone akronimami takimi jak LOL. Zwroty w stylu „Moda to moja pasja” albo „Moda jest całym moim życiem” są obmierzłe. Jeśli już piszesz do kogoś, miej coś ciekawego do powiedzenia i co najważniejsze – sprawdź pisownie – publicystka Kelly Cutrone.

Używajmy mediów społecznościowych do tworzenia swoistej sieci i łączenia się z potencjalnymi partnerami czy klientami. Łatwo powiedzieć? Uwierzcie, to wykonalne.

Entuzjazm i doświadczenie

W modzie wytrwałość i entuzjazm są kluczem. Dotarcie do zamierzonego celu może zająć trochę czasu, ale nie możemy się zniechęcać. Niech każde, chociaż najmniejsze, doświadczenie będzie krokiem naprzód. Jeśli nasza aplikacja na dane stanowisko zostanie odrzucona, warto poprosić o powód i spróbować go unikać w przyszłości. Moda jest bardzo konkurencyjną branżą, gdzie sukces odnoszą różne podejścia i sposób myślenia.

>>>Przeczytaj również: Co powstrzymuje Cię od osiągnięcia sukcesu i jak to zmienić?

Każde doświadczenie jest cenne. Badaj rynek i rozmawiaj z ludźmi. Niezależnie od tego, czy podejmujesz decyzję o podjęciu studiów licencjackich lub magisterskich, czy o odbyciu stażu, zapytaj o doświadczenia innych osób. Stwórz bardziej konkretny i realistyczny zestaw celów dla siebie  – Ruby Hoette członek rady Goldsmith MA Fashion.

Anna Wintour redaktor naczelna magazynu “Vogue” jest zdania, że mimo wszystko nie powinno się być przesadnie wyspecjalizowanym. Szefowa jednego z największych magazynów mody na świecie uważa, że każdy powinien być wolny intelektualnie i próbować różnych rzeczy. Mimo że mamy swoje ambicje nie powinniśmy się zamykać na inne powołania. Coś w tym jest, prawda?

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES