Krok w stronę zrównoważonej mody. The North Face uruchamia możliwość odsprzedaży używanych produktów

Popularna marka The North Face zdecydowała się na krok w stronę zrównoważonej mody. Firma uruchomiła możliwość oddania używanych i nienoszonych już ubrań, bądź nieużywanych produktów brandu do sklepu. Póki co inicjatywa “Renewed Take Back” działa w USA i Kanadzie.

The North Face będzie odsprzedawać używane ubrania

Coraz więcej marek angażuje się w działania proekologiczne, zmierzające ku rozwojowi zrównoważonej mody. Pionierem na rynku jest oczywiście Patagonia, jednak inne popularne firmy powoli idą w jej ślady. The North Face postanowiło wprowadzić program “Renewed Take Back” umożliwiający klientom zwrot używanych, nienoszonych już ubrań marki do sklepu. W zamian za każdą rzecz otrzymają oni 10 dolarów na kartę podarunkową, którą można wykorzystać zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.

Oddane ubrania są potem odnawiane przez logistycznego partnera marki, Tersus Solutions, a następnie odsprzedawane. Co ciekawe, wspomniana firma – aby podnieść poziom zrównoważonych działań jeszcze wyżej – będzie stosowała własną, zastrzeżoną metodę czyszczenia. Nie będzie wykorzystywała do tego wody, a tym samym jeszcze bardziej zredukuje negatywny wpływ działań na środowisko. Warto dodać, że jeżeli naprawa nie będzie możliwa, The North Face podda ubrania recyklingowi.

Marka dąży również do bycia cyrkularną i zapowiada, że jesienią 2022 roku zaprezentuje pierwszą kolekcję Circular Design. Będzie się ona składać z produktów, które po zużyciu będą nadawać się do recyklingu. Wszystko przez wzgląd na zastosowane przy ich tworzeniu materiały.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez The North Face (@thenorthface)

Zobacz także: Właściciel marki Patagonia oddał firmę na cele charytatywne. “Pieniądze będą rozdzielane na pomoc w walce z kryzysem”

Najbardziej zrównoważone marki odzieżowe

The North Face, dzięki swoim proekologicznym działaniom, znajduje się w czołówce międzynarodowych marek działających w zrównoważony sposób. Firma Kearney stworzyła Circular Fashion Index, mierzący wysiłki marki w dążeniu do wydłużenia cyklu życia produktu. W tym roku na pierwszym miejscu w rankingu (stworzonym na podstawie analizy 150 międzynarodowych firm), znalazła się marka Patagonia. Na miejscu kolejnym uplasował się Levi’s, a zestawienie na podium zamknął właśnie The North Face. Doceniony został zarówno proekologiczny marketing oraz komunikacja marki, jak i opisywany wyżej program dawania nowego życia używanym produktom.

Zdaje się, ze świat mody zauważył problem i zaczął aktywnie działać na rzecz jego rozwiązania. Najwyższy czas – warto bowiem przypomnieć, że moda jest drugą najbardziej szkodliwą dla środowiska branżą. Wyprzedza ją jedynie… przemysł paliwowy.

Przeczytaj również: W jakim kraju ludzie kupują i wyrzucają najwięcej ubrań w Europie? Każdego roku jedna osoba pozbywa się tam niemal całej garderoby

Newsletter

FASHION BIZNES