Olaf Hajek Medicine

Medicine stworzyło kolekcję z jednym z najpopularniejszych niemieckich ilustratorów

Olaf Hajek to jeden z najpopularniejszych niemieckich ilustratorów i artystów wizualnych. Na co dzień mieszka w Berlinie, ale jego talent jest doceniany na całym świecie. Teraz jego prace trafiły na ubrania, do kolekcji Medicine.

Olaf Hajek x Medicine

Olaf Hajek to bez wątpienia artysta, który nie pozwala przejść obojętnie obok swoich dzieł. W swojej twórczości łączy folklor południowoamerykański, mitologię, religię, historię i geografię. Jego sztuka zaciera granicę między fantazją a realizmem, dając odbiorcy szerokie pole do interpretacji.  A ponieważ Medicine stawia kreatywność na pierwszym miejscu, postanowiono przenieść twórczość tego artysty na ubrania, akcesoria oraz dekoracje do domu.

Kolorystyka i tajemniczość

„Zaintrygowała nas kolorystyka i tajemniczość prac Olafa Hajka, a tematyka po którą sięga, idealnie pasuje do klimatu Medicine. Z jednej strony jego kreska i styl malowania są bardzo charakterystyczne. Z drugiej strony jego prace sprawiają wrażenie znajomych, jakby już się je gdzieś widziało. Poszczególne elementy wydają się pochodzić ze znanych legend i historii. Ilustracje Olafa są często mroczne i tajemnicze – a przy tym szczere i „dziecięce”. To połączenie różnych sprzecznych elementów sprawia, że świat, który tworzy Olaf Hajek, jest nieprzewidywalny i dzięki temu fascynujący”

– mówi Koordynator Projektów Medicine, Krzysztof Malak.

Pasja tworzenia

Sesji zdjęciowej wykonanej przez Bartka Wieczorka towarzyszy film video, w którym artysta opowiada o swojej twórczości w kolekcji Medicine. Jak podkreśla, najważniejsza w jego pracy jest pasja. To ona pozwala mu na kreatywne patrzenie na otaczającą rzeczywistość. „Łączę ze sobą wpływy różnych kultur, by stworzyć swoją własną wizję i interpretację świata” – mówi. 

„Materiał realizowaliśmy m.in. w pracowni Olafa, dzięki czemu mogliśmy obejrzeć jego obrazy i porozmawiać o inspiracjach i technice. Czego nie zobaczymy na reprodukcjach – oprócz bogactwa detali – obrazy Olafa zawierają elementy kolażu, co daje dodatkowy, fantastyczny efekt. Możliwość rozmowy z artystą, przebywanie w jego kreatywnej przestrzeni i obserwacja przy pracy to niezapomniane doświadczenie”

– mówi Dyrektor Marketingu Medicine, Karolina Tomczyk.

Każdy, kto miał możliwość pracować z Olafem Hajkiem, mówi o wyjątkowej aurze, jaką roztacza wokół siebie jego sztuka.

„Przeniesienie twórczości tego artysty na ubrania to doświadczenie pozwalające zbliżyć się każdemu odbiorcy do fantastycznego świata kolorów, symboli i ukrytych znaczeń, którymi operuje. Obrazy malarza w tej odsłonie trafiają do największej galerii, dając nam możliwość obcowania z hipnotyzującą twórczością na co dzień”

– dodaje Dyrektor Artystyczna Medicine, Karolina Stawska.

Przekraczanie granic sztuki w kolekcji Olaf Hajek x Medicine

Olaf Hajek uwielbia projektować, dlatego ma na swoim koncie wiele dzieł: od malarskich przez okładki książek, po nawet znaczki pocztowe. Dzięki swojej charakterystycznej kresce stworzył niezwykle rozpoznawalny styl, w którym dominują intensywne, żywe kolory i nawiązania do historii malarstwa. 

Nowa kolekcja Medicine dla niej i dla niego to feeria barw, dzięki którym Twoja szafa stanie się pełna energii i nasyconych odcieni. Jak mówi artysta: „Lubię łączyć sztukę z modą, by przekraczać granice”. Jeśli więc chcesz się wyróżnić, szukasz swoich alternatywnych dróg wyrazu, sięgnij po kolekcję Olaf Hajek x Medicine, by Twoje ubrania „przemówiły”! Łącz je ze sobą dowolnie, mieszkaj style i faktury. Niech Twoje ubranie będzie „galerią sztuki”, która podkreśli Twój indywidualizm.

„Moda i sztuka tworzą razem wyjątkowe połączenie, przynosząc wszystkim dużo radości zabawy”

– mówi artysta. 

Do tej pory twórczość Olafa Hajka można było zobaczyć m.in. w „The New York Times”, „The Guardian” czy „Vogue”. Współpracował również z Bacardi, Swatch, Mont Blanc, Apple, Chevrolet, Mercedes Benz, Pirelli, Coca Cola, Wall Street Journal … a w tym sezonie do tego grona dołącza Medicine! 

Przeczytaj również: Medicine promuje artystów i ich grafiki w nowy, niestandardowy sposób

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES