REKLAMA

“Repair is the new cool”. Patagonia otwiera centrum naprawy ubrań

REKLAMA
REKLAMA

United Repair Centre to inicjatywa Patagonii, powstała w kolaboracji z agencją Makers Unite oraz organizacją Amsterdam Economic Board. Pierwszy punkt naprawy ubrań jest zlokalizowany w Amsterdamie, a jego głównym założeniem jest czynne wspieranie przemysłu modowego w tworzeniu zamkniętego obiegu w branży odzieżowej. 

Koncept centrum naprawczego ubrań powstał 18 miesiecy temu. Dziś United Repair Centre jest gotowe do działania. Inicjatywie przyświecają trzy kluczowe cele. Centrum ma dostarczać usługi naprawcze odzieży, nie tylko tej spod szyldu Patagonii. Wraz z samym otwarciem obiektu ruszyła Akademia, która będzie oferować szkolenia zwiększające liczbę wykwalifkownych zespołów naprawczych. Wdrażanie nowych pracowników ma dotyczyć głownie środowisk uchodźczych, których najsilniej dotyka trudność związana z wejściem na rynek pracy.

Centrum naprawy ubrań – Patagonia ze zrównoważoną misją

United Repair Centre to kolejne działanie, które umacnia pozycję Patagonii jako lidera zrównoważonej mody. Kalifornijska marka funkcjonuje rynku od 1973 roku i od samego początku w jej słowniku nie było miejsca na greenwashing. Mimo starań dokładanych do minimalizacji wpływu na środowisko (które i tak przerastają najśmielsze oczekiwania innych brandów), Patagonia nie chce być określana mianem zrównoważonej firmy. Dlaczego? Produkcja odzieży nie może być w pełni neutralna. Jej konsekwencje można zbyć jedynie przez dodatkowe działania rekompensujące emisję – przez zalesianie nieużytków czy propagowanie zamkniętego obiegu w przemyśle modowym. 

W samej Holandii przeciętna osoba pozbywa się 40 sztuk odzieży rocznie. W przypadku kontynuacji takich metod, do 2050 roku ponad 150 milionów ton odzieży trafiłoby na wysypiska śmieci lub zostałoby spalone, uwalniając szkodliwe toksyny. Po co wyrzucać swoje ulubione ubrania, skoro można je po prostu naprawiać i nosić sezon po sezonie? W ten sposób, nosząc ubrania przez zaledwie dziewięć miesięcy dłużej, możemy zmniejszyć zużycie odpadów i wody o około 20% – 30%.

— czytamy w manifeście United Repair Centre.

Jeszcze przed United Repair Centre sam system naprawczy był integralną częścią filozofii Patagonii. Marka bierze odpowiedzialność za wyprodukowany asortyment. Patagonia obejmuje każdy produkt tzw. żelazną gwarancją. Klienci mogą zwracać produkty i zależnie od ich stanu przeznaczyć na recykling, wymienić lub oddać do naprawy. Z kolei centrum naprawy ubrań w Amsterdamie jest szansą na praktykowanie tej samej metody przez inne firmy odzieżowe. Otwartość Patagonii na współpracę centrum naprawczego z międzynarodowymi markami odzieżowymi ma szansę sprawić, że naprawy ubrań staną się nową normą.

>>> Przeczytaj również: Valentino inwestuje w drugi obieg ubrań

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES