Dzień Singla przebije popularnością Black Friday? Chiński zwyczaj jest już obchodzony w Polsce

Choć 11 listopada w naszym kraju kojarzy się przede wszystkim ze Świętem Niepodległości, to w tym samym czasie obchodzony jest również Dzień Singla. W Chinach z tej okazji sklepy proponują wiele okazji i promocji podobnych do tych, które mają miejsce w Black Friday. Coraz częściej “chiński Dzień Singla” świętowany jest również w polskich sklepach internetowych.

Listopadowy Dzień Singla niczym Black Friday

Dzień Singla na kontynencie europejskim zwyczajowo obchodzony jest 15 lutego, czyli tuż po Walentynkach. W Chinach z kolei celebruje się go 11 listopada, co wedle niektórych teorii wynika z magicznej symboliki czterech jedynek (11/11). Skąd jednak pomysł na duże promocje i okazję tego dnia?

Otóż 13 lat temu rozpoczęła tę tradycję Alibaba – koncern będący właścicielem m.in. platformy AliExpress. Wprowadził wówczas duże rabaty na produkty dostępne w internetowym sklepie. W tym roku produkty w promocyjnych cenach na AliExpress ma oferować już blisko 300 tysięcy marek!

Dzień Singla, zwany również “Dniem Podwójnej Jedenastki”, to genialne zagranie marketingowe, które generuje gigantyczne przychody. Często podobne, bądź nawet wyższe niż te, pojawiające się w związku z Czarnym Piątkiem. Nic więc dziwnego, że potencjał tego komercyjnego święta chce wykorzystać coraz więcej graczy na rynku. Na ten krok decydują się zarówno sklepy oferujące elektronikę, jak i ubrania czy kosmetyki.

Zobacz także: PRZEWODNIK: Zbliża się Black Friday. Jak w ten dzień powinny działać małe marki?

Promocje w Dzień Singla

Polacy mogą skorzystać z festiwalu promocji na AliExpress (który nie trwa jeden dzień, a nawet tydzień), ale również z ofert innych producentów. Obniżki na wybrane produkty w tym roku ma wprowadzić również m.in. Douglas. W naszym kraju Dzień Singla dopiero raczkuje. Fakt, że przypada w Święto Niepodległości sprawia, że w Polsce popularnością raczej nie przebije popularnych Black Friday i Cyber Monday.

Grzegorz Szulik, prezes Honey Payment, w rozmowie z rp.pl przyznał, że w naszym kraju data jest dość niefortunna. Dodał: “Niemniej uważam, że w kolejnych latach sytuacja się zmieni i wraz z rosnącą popularnością coraz częściej będziemy widzieć oferty związane z Dniem Singla“.

Można w takim razie stwierdzić, że listopad staje się miesiącem zakupów. Przypomnijmy, że – poza stosunkowo nowym Dniem Singla – przed nami jeszcze Black Friday (25 listopada) i Cyber Monday (28 listopada). W szale promocji warto pamiętać, by zakupy robić z głową i zawsze upewnić się, czy cena jest faktycznie niższa. Wiele sklepów stosuje wobec konsumentów triki, w postaci wcześniejszego zawyżania cen.

Przeczytaj również: Błędy popełnione przez kobiety, które odniosły sukces w biznesie. Jakie lekcje z nich wyciągnęły?

Newsletter

FASHION BIZNES