Stosunek do harmonizacji cen, spadające euro i wzrost dolara – takie czynniki zapadły w pamięć i królują w każdym kolejnym raporcie za pierwszy kwartał. Nie inaczej jest u Keringa.
W markach produkujących dobra luksusowe sprzedaż idzie w górę. Gucci odnotował wzrost o 4% i jednocześnie spadek o 8% w porównaniu do pierwszego kwartału w zeszłym roku. Najlepiej wśród statystyk wypada Yves Saint Laurent z podniesieniem sprzedaży aż o 34 % i 39% w Ameryce Północnej.
Ubrania sportowe, zwłaszcza obuwie, należące do Keringa odnoszą zyski dzięki Pumie, jej nowoczesnym strategiom i projektom. Uzyskały one poprawę o 13% oraz 4,5% w porównaniu z pierwszym kwartałem za 2014 rok.
Pomimo sukcesów sprzedaży, akcje Keringa spadły o 6 procent do 167,35 euro i jest to największy spadek w ciągu ostatnich dwóch latach. Francois-Henri Pinault (CEO) oraz Jean-Marc Duplaix (CFO) zapewniają, że również będą wyrównywać ceny, a do tego dojdą jeszcze nowe plany wdrożone w luksusowych markach.
Autor: Rafał Cała