Autoresponder na urlop macierzyński - jaką treść wybrać?

Autoresponder na urlop macierzyński – jaką treść wybrać?

Urlop macierzyński trwa 20 tygodni od momentu porodu i przysługuje w przypadku zatrudnienia na umowę o pracę. Jeśli poinformowałaś już w biurze o przejściu na urlop, warto wymyślić także autoresponder na urlop macierzyński. Automatyczna odpowiedź e-mail pomoże podtrzymać pozytywne relacje z klientami lub partnerami firmy, a dodatkowo przekieruje nadawców napływających wiadomości do Twojego zastępcy na czas nieobecności.

Co powinno znaleźć się w autoresponderze, gdy wiesz, że przechodzić na urlop macierzyński? Przede wszystkim poinformuj zainteresowanych, jak długo będziesz niedostępna. Nie musisz podawać powodu swojej nieobecności, ale oczywiście nie jest to niewskazane. Czy ktoś Cię zastępuje? Czy mail zostanie automatycznie przekierowany do odpowiedniej osoby? Uwzględnij to w autoresponderze na urlop macierzyński. Niektóre sytuacje są priorytetowe, dlatego lepiej, by nie przepadły na Twojej skrzynce odbiorczej aż do momentu powrotu z urlopu macierzyńskiego. Oto wzory, które mogą wspomóc tworzenie treści autorespondera:

Autoresponder na urlop macierzyński – wzory wiadomości:

Oficjalna wersja autorespondera na urlop macierzyński bez podawania powodu nieobecności:

Szanowni Państwo,

W dniach DD/MM/RRR przebywam na urlopie.
Pod moją nieobecność zastępuje mnie [imię i nazwisko osoby kontaktowej, stanowisko oraz kontakt – adres mailowy i numer telefonu].
Na wszystkie Państwa wiadomości odpowiem zaraz po powrocie.

Pozdrawiam,
[imię i nazwisko nadawcy]

Oficjalna wersja z podaniem powodu urlopu macierzyńskiego:

Szanowni państwo,

Jestem poza biurem na urlopie macierzyńskim od DD/MM/RRRR do DD/MM/RRRR. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z moim współpracownikiem pod adresem [adres e-mail]. Dziękuję!


[imię i nazwisko nadawcy]

Jeśli chcesz zostawić klientowi furtkę do kontaktu:

Dzień dobry,

dziękuję za Twój email. Nie ma mnie w biurze między DD/MM/RRRR, a DD/MM/RRRR. W tym okresie będę miała ograniczony dostęp do mojej służbowej poczty e-mail. Jeśli pilnie potrzebujesz ze mną porozmawiać, jestem dostępna pod numerem XXX-XXX-XXX.

Pozdrawiam,
[imię i nazwisko nadawcy]

lub

Dzień dobry,

Jestem na urlopie macierzyńskim do DD/MM/RRRR.

Będę sprawdzać pocztę [raz w tygodniu/kilka razy w miesiącu/sporadycznie]. Proszę o ponowne przesłanie wszelkich wiadomości z tematem PILNE, a odezwę się tak szybko, jak będę mogła. Jeśli Twoja wiadomość wymaga w międzyczasie natychmiastowej uwagi, w razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z [imię i nazwisko zastępcy] pod adresem [kontaktowy adres e-mail].

Pozdrawiam,
[imię i nazwisko nadawcy]

Jeśli chcesz wyraźnie zaznaczyć, kto Cię zastępuje:

Dzień dobry,

Dziękuję za Twoją wiadomość!
Obecnie przebywam na urlopie macierzyńskim. Wrócę do biura nie wcześniej niż DD/MM/RRRR.
Niestety, w międzyczasie nie będę miała dostępu do mojego e-maila, a Twoja wiadomość nie zostanie automatycznie przekazana. W razie potrzeby możesz skontaktować się z (imię i nazwisko) (imie.nazwisko@example.com), który/a na czas urlopu jest odpowiedzialna za moje obowiązki.

Dziękuje za zrozumienie.

Pozdrawiam,
[imię i nazwisko nadawcy]

Jeśli możesz pozwolić sobie na odrobinę humoru:

Cześć!

Jestem na urlopie macierzyńskim. Chociaż lubię zmieniać pieluchy i nie spać całą noc, nie mogę się doczekać powrotu do pracy w dniu lub w okolicach DD/MM/RRRR. Do tego czasu możesz kontaktować się z (imię i nazwisko) pod adresem (imie.nazwisko@example.com), ktora na czas urlopu jest odpowiedzialna za moje obowiązki.

Pozdrawiam,
[imię i nazwisko nadawcy]

>>> Przeczytaj też: Czego nie publikować w internecie, jeśli szukasz pracy

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES