Pierwsze w Polsce zajęcia o zrównoważonym biznesie modowym ruszą na Uczelni Łazarskiego. Co wiemy o rekrutacji na podyplomowy kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody”

Ruszyła rekrutacja na podyplomowy kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody”, organizowany przez Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. W tym roku został on rozszerzony o nowe obszary edukacyjne w zakresie ekologii i cyrkularności w modzie. Do końca czerwca zainteresowani studiami mogą skorzystać z 10% zniżki na czesne.

Rozwój rynku mody jest dynamiczny, dlatego oferta studiów uwzględnia edukację dostosowaną do obecnych potrzeb branży modowej.

Prawo i zarządzanie w sektorze mody to kierunek na Uczelni Łazarskiego stworzony w 2017 roku. Jego program przewiduje 180 godzin wykładów oraz zajęć praktycznych prowadzonych przez najlepszych polskich specjalistów z sektora modowego. Jest skierowany do osób, które chcą zdobyć narzędzia do zawodowego poruszania się w sferach biznesu fashion. Studia pozwolą na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu: kupiectwa, product managementu, e-commerce, handlu międzynarodowego, komunikacji, finansów oraz prawa oscylującego wokół wszystkich wymienionych zagadnień.

Kierunek studiów jest częścią Akademii Biznesu i Prawa Mody. Działa ona w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego, które jest twórcą i organizatorem konferencji Fashion Economy – merytorycznego wydarzenia dla branży połączonego z publikacją raportu KPMG o sektorze fashion w Polsce. Studiami kierują Agnieszka Oleksyn-Wajda, dyrektorka Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego, oraz Urszula Wiszowata-Pilic, Country Manager Zalando Connected Retail Polska i założycielka serwisu FashionBiznes.pl.


SZCZEGÓŁY KIERUNKU I WARUNKI REKRUTACJI


“Prawo i zarządzanie w sektorze mody – program studiów

W tym roku program kierunku koncentruje się na temacie mody odpowiedzialnej oraz cyrkularnej, zgodnie z trendem panującym w branży. Odpowiedzialność środowiskowa oraz społeczna to motyw, który pojawia się na każdym etapie kreowania produktu: od jego stworzenia, aż po komunikację z klientem i handel. W lutym 2019 r. Akademia Biznesu i Prawa Mody, jako organizacja wspierająca stała się członkiem grupy Promoting broader climate action działającej pod egidą ONZ w ramach wsparcia Karty Działań Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu. W 2022 r. dołączyła do międzynarodowej grupy Sustainable Fashion Consumption. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na wiedzę i specjalistów z dziedziny zrównoważonego rozwoju, zakres zajęć został rozszerzony o aspekty dotyczące społecznej oraz środowiskowej odpowiedzialności biznesu. Studia pozwolą zgłębić wiedzę dotyczącą m.in. tego, czy odpowiedzialna moda to trend czy element biznesu, jak wdrażać w swoich biznesach modowych zasady zrównoważonego rozwoju, jak robi się to na świecie i czy już jest to obowiązek czy jeszcze dobrowolna inicjatywa oraz kto jest odpowiedzialny za zrównoważoną produkcję, powstające odpady produkcyjne, a także czego oczekuje konsument, jakie są aspekty prawne i finansowe i, przede wszystkim, kto robi to dobrze. Dla studentów zostanie stworzona mapa, którą następnie będą mogli oni wdrażać w życie w swoich markach jako strategię biznesową.

Co jest w programie zajęć?

Biznesowy aspektu działalności w sektorze mody

  • Moda – wstęp do rynku mody
  • Czy warto zakładać własną markę modową?
  • Forecasting – planowanie sprzedaży
  • Inventory – zarządzanie stanem magazynowym
  • Budżetowanie
  • Strategie sprzedaży/ e-commerce 
  • Analiza danych
  • Praca z galeriami handlowymi
  • Kim jest klient galerii handlowych – mierzenie ruchu
  • Licencje w sektorze mody
  • Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
  • Ekspansja na rynki zagraniczne polskich spółek odzieżowych
  • Skuteczna sprzedaż
  • Visual Merchandising (galeria handlowa)
  • Merchandising czyli zarządzanie produktem
  • Technologie w modzie

Produkt w sektorze mody

  • Materiałoznawstwo
  • Product development
  • Kupiectwo
  • Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
  • Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
  • Zarządzanie kolekcją
  • Trendwatching, czyli badanie trendów w modzie

Komunikacja w sektorze mody

  • Podstawy marketingu
  • Kreowanie strategii komunikacji w modzie/ fashion marketing (+ CASE STUDIES)
  • Praca z agencją / Showbiznes
  • Digital marketing i praca z mediami
  • Social Media jako narzędzie sprzedaży
  • Storytelling
  • Produkcja i choreografia pokazów mody – kreowanie eventów od konceptu po realizację
  • Zrównoważona moda
  • Sztuka prezentacji
  • HR/praca w modzie
  • Zarządzanie kryzysem

Branża modowa w świetle prawa

  • Co zyskasz chroniąc swoje wzory wzornictwo?
  • „All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość
  • „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
  • Ochrona marki – co i jak chronić
  • Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
  • Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
  • Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
  • Jak chronić wizerunek?
  • Bez kreatywnego personelu ani rusz – elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej. 

Świat on-line

  • Handel w internecie a prawo
  • Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
  • Prawne aspekty promocji i reklamy
  • (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów 

Strategia prawna w sektorze mody, czyli

  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty podatkow

Studia modowe na Uczelni Łazarskiego: tryb zajęć

Kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” jest dostosowany do potrzeb zarówno studentów mieszkających w Warszawie, jak i tych, którzy chcieliby studiować w pełni zdalnie. W nadchodzącym roku akademickim forma zajęć będzie łączona. 70 proc. wykładów odbywających się na Uczelni Łazarskiego będzie jednocześnie udostępniana studentom w formie transmisji online, a pozostałe 30 proc. będzie obowiązywać uczniów w pełni zdalnie. Warto jednak skłonić się ku opcji studiowania stacjonarnego ze względu na pakiet ciekawych zajęć praktycznych, prowadzonych w siedzibie firm takich, jak LPP czy G Poland Group. Dzięki niecodziennym wykładom słuchacze będą mogli poznać od kulis pracę firm odzieżowych, agencji multibrandowych czy PR-owych.

Kim są wykładowcy?

„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej. Wśród wykładowców są: Monika Kapłan (wieloletnia praktyczka marketingu mody, która odbudowała marki Reserved i CCC), Agata Brodzka (właścicielka agencji public relations BRODZKA, od 17 lat jest ściśle związana z branżą marketingu i public relations), Diana Okular (wprowadziła do Polski markę Nk-ed i odbudowała Sprandi),  Michał Zaczyński (bloger i dziennikarz publikujący m.in. w “Rzeczpospolitej”, „Polityce”, „Vogue Polska” i „Elle”), Agnieszka Polkowska (założycielka pierwszego w Polsce studio obserwacji i wdrażania trendów TRENDSPOT), Hanna Gajos (ceniona krytyczka mody), Anna Jurgaś (podcasterka i była redaktor naczelna Glamour), Anna Sołtys (manager branży fashion, specjalizuje się w budowaniu strategii produktowych i procesach tworzenia kolekcji LPP), Kasia Gola (założycielka GeekGoesChic), Rafał Reif (Head of Fashion and Retail w Accenture Polska), Zuza Śleszyńska (ekspertka od social mediów). Wykłady poprowadzą także prawniczki: Anny Radke (specjalizującej się w sektorze mody), Anny Atanasow (wieloletnią prawniczkę w CCC) oraz Katarzynę Kosicką-Polak, która była odpowiedzialna za obsługę po stronie sprzedającego transakcji kupna udziałów Moliera2.com. Odbędą się również zajęcia z udziałem Natalii Listowskiej (stylistki) oraz Olgi Lemańskiej z G POLAND GROUP, który jest partnerem studiów, a w jego siedzibie odbywać się będą zajęcia praktyczne.

Ci inspirujący eksperci podzielą się swoim ogromnym doświadczeniem i wiedzą.

Dlaczego kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” jest wyjątkowy?

Studia modowe na Uczelni Łazarskiego to ogromna dawka wiedzy merytorycznej dotyczącej branży fashion w Polsce i na świecie. Wiedza z programu jest przekazywana w przystępny sposób, dlatego każdy, niezależnie od ukończonego kierunku studiów, odnajdzie się w module proponowanym przez Akademię Biznesu i Prawa Mody. Absolwenci kierunku z powodzeniem znajdują pracę w branży, a narzędzia uzyskane podczas nauki na Uczelni Łazarskiego przydają im się na co dzień w zawodzie. Nie bez powodu 2020 r. kierunek „Prawo i zarządzanie w sektorze mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020. 

>>> Przeczytaj też: Gdzie się uczyć mody na świecie?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

FASHION BIZNES