REKLAMA
ekobox inpost Modivo

InPost i MODIVO rozpoczynają rewolucję w e-commerce. EkoBox to pierwszy w Polsce system zamkniętego obiegu opakowań wielokrotnego użytku

REKLAMA
REKLAMA

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – wraz z MODIVO – międzynarodowym sklepem online z modą, po okresie testów, wdrażają produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań  EkoBox. To koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów. Dzięki ponownemu wykorzystaniu EkoBox, wszyscy możemy nawet kilkukrotnie ograniczyć liczbę wyrzucanych kartonów. MODIVO to pierwszy e-commerce w Polsce, który wdrożył EkoBox dla swoich klientów. Z kolei InPost udostępni możliwość dołączenia do programu EkoBox, każdemu odpowiedzialnemu podmiotowi z branży e-commerce, który chce zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość generowanych odpadów.

 Codziennie miliony kartonowych opakowań, po dokonanych zakupach internetowych trafiają na śmietnik. Każda przesyłka zamówiona w MODIVO z dostawą do Paczkomatu® InPost w pudełku EkoBox i ponownie zwrócona do Paczkomatu® InPost to szansa na zrobienie czegoś dobrego dla planety. InPost wraz z MODIVO tworzą społeczność eko-pozytywnych konsumentów, którzy cenią sobie życie w zgodzie z naturą. Każdy mały gest ma wielką ekomoc!

Już od czerwca konsumenci będą mogli skorzystać z EkoBox w sklepie internetowym MODIVO.

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w realizację tego projektu. Dzięki pomysłowości i oddaniu wielu osób mamy realny, pozytywny wpływ na otaczającą rzeczywistość i środowisko naturalne. MODIVO jako pierwszy e-commerce udostępnił klientom opakowania wielokrotnego użytku i jesteśmy dumni, że od samego początku inicjatywa została przyjęta tak pozytywnie. Jest to dla nas sygnał, że wspólnie z naszymi świadomymi klientami możemy zadbać o środowisko i wprowadzać zakupową rewolucję na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jako lider fashion-tech na polskim rynku mamy ogromną przyjemność podejmowania inicjatyw pionierskich, których nikt inny nie podejmuje. W tym przypadku kibicujemy jednak wszystkim sklepom online. Nie ma tutaj rywalizacji ani konkurencji. Im większy sukces przyniesie ten  projekt, tym większą radość będziemy z niego czerpać. Ostatecznie mamy wspólny cel: edukację na rzecz odpowiedzialnych zakupów – mówi Damian Zapłata, Prezes Zarządu MODIVO S.A.

 – Przez kilka ostatnich miesięcy wspólnie z naszym partnerem testowaliśmy opakowania wielokrotnego użytku EkoBox. Teraz mogę potwierdzić, że testy wypadły więcej niż pozytywnie, a system EkoBox spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem naszych klientów. Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz zamknięty system obrotu opakowaniami wielokrotnego użytku na pełną skalę. Robimy to dlatego, że rosnąca popularność zakupów on-line przyczynia się do wzrostu ilości używanych opakowań, a w konsekwencji odpadów. Z roku na rok można zaobserwować, jak szybko rozwija się branża e-commerce i jaka będzie jej skala w przyszłości. Odpowiedzialnością branży powinno być podejmowanie działań w tym obszarze. Właśnie dlatego, w trosce o ochronę środowiska i zmniejszenie ilości odpadów po opakowaniach, InPost wprowadza system pełnego recyklingu opakowań oraz wielokrotnego ich wykorzystania. Dzięki używaniu EkoBox, możemy nawet dziesięciokrotnie ograniczyć ilość kartonu w obiegu, a tym samym znacznie zmniejszyć ilość odpadów. EkoBox jest zrobiony z ekologicznego kartonu w pełni nadającego się do recyklingu. Posiada certyfikat FSC®, który świadczy o wykorzystaniu certyfikowanych surowców w procesie produkcji opakowań. Program ten opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnych praktyk stosowanych w odniesieniu do gospodarki leśnej oraz na zasadach umożliwiających śledzenie handlu i produkcji produktów z drewna pochodzących z certyfikowanych lasów. Stworzenie zamkniętego systemu obiegu opakowań wymaga ścisłej współpracy formy logistycznej i sprzedawcy. InPost jako jedyna firma w Polsce, ma możliwość zaoferowania takiego rozwiązania na ogólnokrajową skalę dzięki sieci blisko 17 tysięcy Paczkomatów®. Chciałbym potwierdzić, że w odpowiedzi na prośby klientów, którzy także chcieliby korzystać z EkoBox, udostępnimy możliwość dołączenia do programu EkoBox, każdemu odpowiedzialnemu podmiotowi z branży e-commerce, który chce włączyć się w ograniczenie ilości odpadów generowanych przez branżę. Ograniczenie, tworzonych przez naszą cywilizację gór śmieci, to wyzwanie z którym musimy poradzić sobie jak najszybciej  podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

>>> Przeczytaj również: #MovingForward: Kryteria mody cyrkularnej. Dlaczego znasz połowę, a nie stosujesz żadnych?

Jak skorzystać z usługi EkoBox w MODIVO?

  • Klient dokonując zakupu w MODIVO i wybierając Paczkomat® będzie miał opcję wyboru opakowania zwrotnego EkoBOX – w czasie promocji opcja ta będzie darmowa 
  • Zamówienie zostanie spakowane w      EkoBox. 
  • Po odebraniu przesyłki z Paczkomatu® InPost oraz wyjęciu zamówionych rzeczy konsument składa pudełko na kształt koperty i od razu może je zwrócić skanując kod zwrotu umieszczony na tym opakowaniu. 
  • Złożone pudełko można oczywiście zwrócić w innym, wygodnym momencie czyli np. podczas odbioru kolejnej przesyłki.
  • Cały proces trwa bardzo krótko, a opakowanie wraca do sklepu, gdzie przechodzi proces weryfikacji jakościowej i oczyszczenia, a następnie przekierowywane jest do ponownego użycia przez MODIVO.

Cały proces zwrotu jest prosty i bezpłatny, a dla wszystkich zwolenników ekologicznych rozwiązań i zakupów online to dodatkowy powód zamawiania do Paczkomatu.

Wprowadzeniu opakowania i usługi EkoBox na rynek towarzyszyć będzie kampania edukacyjna. Wraz z marką MODIVO przeprowadzonych zostanie szereg działań w social mediach i z Influencerami. Więcej informacji o EkoBox znajduje się na www.inpost.pl/ekobox oraz www.modivo.pl/b/ekobox

>>> Przeczytaj również: Raport GFA: jak mają się zmieniać marki modowe?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES