Rozpuszczalne butelki z mydła – przyszłość rynku beauty?

Soapbottle to pierwsze na świecie ekologiczne opakowania na kosmetyki w płynie zrobione z mydła. To przedsięwzięcie na razie działa jako start-up, ale już wkrótce może zrewolucjonizować branżę kosmetyczną, która nadal ogranicza wykorzystanie plastiku w zbyt małym stopniu.

Każdego roku miliardy plastikowych butelek szamponów, odżywek i żeli trafiają do oceanów i na wysypiska śmieci. Start-up Soapbottle proponuje pakowanie płynnych kosmetyków, które na większą skalę mogłoby w znacznym stopniu wspomóc proces redukcji odpadów. Na pomysł opakowań z mydła wpadła Jonna Breitenhuber, niemiecka studentka wzornictwa przemysłowego i projektowania produktu. Wymyślone i stworzone przez nią Soapbottle wyprodukowane są z naturalnego i biodegradowalnego mydła, które w miarę zużywania zawartości opakowania stopniowo rozpuszcza się. Resztki pustego już produktu można ponownie wykorzystać jako mydło do rąk lub detergent. Co ważne, te resztki nie odkładają się w środowisku.

Źródło: SOAPBOTTLE

Zero waste. Ekologiczne opakowania kosmetyków 2w1

Jonna Breitenhuber zaczęła testować mydło jako potencjalne opakowanie do kosmetyków w ramach dyplomu magisterskiego na University of Arts w Berlinie. Wzorowała się na doskonale znanych w branży spożywczej produktach-opakowaniach, takich jak chociażby wafelek do loda, który po zjedzeniu loda można skonsumować w całości. Pomysł przeniesienia “znikających” opakowań do branży kosmetycznej wyniknęło z jej frustracji związanej z brakiem na rynku ekologicznych pojemników dla płynnych produktów pielęgnacyjnych.

Technologia Soapbottle wzbudziła ogromne zainteresowanie na berlińskich targach i wystawach, takich jak Salone Satelite i Ambiente. Projektantka otrzymała już za Soapbottle nagrodę za wzornictwo i zrównoważony rozwój (Federal Eco-Design Award). Obecnie nad dalszym rozwojem marki pracuje młody i międzynarodowy zespół. Partnerem wspomagającym realizację produktu jest holenderska fundacja Marie-Stella-Maris, której misją jest zapewnienie dostępu do czystej wody wszystkim i wszędzie.

Współpraca Jonny Breitenhuber i pracowniczki fundacji Marie-Stella-Maris. Źródło: SOAPBOTTLE

>>> Przeczytaj też: „Zero waste” w świecie beauty – kosmetyczny minimalizm w pięciu krokach

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES