noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Answear.com

Answear.com ujawnił wyniki za 2021 r. Rekordowa sprzedaż przebiła oczekiwania

REKLAMA
noSlotData

Answear.com może pochwalić się rekordowymi wynikami za 2021 rok, które przebiły dotychczasowe prognozy. Wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wypracował 281,9 mln zł sprzedaży online w IV kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 77,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. – czytamy w raporcie spółki.

Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721,2 mln zł i wzrosła o 66,6 proc. w porównaniu do 2020 r., co przełożyło się na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF w kwocie 683,5 mln zł – wzrost o 66,9 proc. w porównaniu do 2020 r. Jak ujawnia najnowszy raport spółki, zaraportowana EBITDA osiągnęła wartość  46,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 22,9 mln zł. Osiągnięte w 2021 r. wyniki stawiają Answear.com w czołówce podmiotów z branży e-commerce fashion pod względem dynamiki rozwoju.

>>> Przeczytaj także: „Chcemy powiedzieć kobietom, że nie muszą być skromne” – Magdalena Dąbrowska, członek zarządu Answear.com o misji wspierania kobiet [WYWIAD]

Answear.com: dynamiczny rozwój nowe marki premium i kolejne rynki sprzedaży

Miniony rok pod wieloma względami był dla nas przełomowy. Osiąnęliśmy rekordowe wyniki zarówno pod względem wzrostu sprzedaży  jak i rentowności, pomimo że dla spółki był to rok duzych inwestycji i zagospodarowywania środków pozyskanych w IPO. Z dumą możemy stwierdzić, że w 2021 r. spełniliśmy wszystkie założenia komunikowane w prospekcie, realizując każdy z zapowiadanych celów, a niektóre nawet z nawiązką. Przede wszystkim dynamicznie zwiększyliśmy ofertę produktową z 87 tys. produktów znajdujących się w sprzedaży pod koniec 2020 roku do 145 tys. na koniec 2021 r. Planowane na okres 2-3 lat zwiększenie proponowanej klientom liczby 150 tys. produktów i  500 marek zrealizowaliśmy niemalże w całości w ciągu 1 roku. Ofertę powiększyliśmy głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej, a nasi klienci mogą teraz wybierać spośród takich nowych marek jak: Penny Black, Max Mara Leisure, Victoria Beckham, Stella McCartney, Samsoe Samsoe, Sisley, United Colors of Benetton, Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella,  Eton,  Lyle&Scott, Chiara Ferragni, Weekend Max Mara, Burton i wiele innych

– komentuje Krzysztof Bajołek prezes zarządu Answear.com.

Ponadto pod koniec roku rozpoczęliśmy budowę nowego segmentu produktów home&living dla osób szukających inspirujących produktów do domu i na prezenty. Oferta dostępna na Answear została starannie wyselekcjonowana, ograniczona do produktów pasujących do segmentu fashion i lifefstyle zgodnie z naszą strategią marketingową. Kontynuowaliśmy też rozwój marki własnej Answear_Lab, zwiększając jej sprzedaż w 2021 r. o 43% względem poprzedniego roku i powiększając liczbę produktów do ponad 10 tys. 

W sposób istotny umocniliśmy pozycję Answear na rynku  przeprowadzając  trzy szeroko zasięgowe kampanie marketingowe z udziałem TV i video on-line na wszystkich rynkach na których spółka funkcjonuje. Otworzyliśmy też z sukcesem trzy nowe rynki – Grecję, Chorwację oraz Cypr – z potencjałem dotarcia do 15 milionów stosunkowo zamożnych mieszkańców

– dodaje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

>>> Przeczytaj również: „Rolą dużych marek o potężnych zasięgach jest prowadzenie odważnej komunikacji”. Rozmawiamy z Agą Korsak, dyrektorką marki Answear.LAB

Answear.com stawia na logistykę i rozwój IT

Rok 2021 r. to również okres dalszych inwestycji w infrastrukturę IT i logistykę. Spółka zwiększyła swoje zdolności operacyjne rozbudowując wielopoziomową antresolę i powiększając powierzchnię składowania w centrum logistycznym w Kokotowie do ponad 50 tys. mkw., oraz uruchamiając nowe studio foto -video.  Answear jako spółka technologiczna, szczególny nacisk kładzie na rozwój systemów IT, posiada własny zespół deweloperów odpowiadających za projektowanie głównych systemów spółki. 

W ubiegłym oku zakończony został  proces przepięcia na nową własną platformę e-commerce z zaawansowanymi rozwiązaniami, wykorzystującymi osiągnięcia sztucznej inteligencji. Powyższe inwestycje, jak również uruchomienie aplikacji mobilnej na każdym z rynków, podnoszą sprawność operacyjną i poprawiają doświadczenie zakupowe klientów, co jest widoczne w znaczących wzrostach wskaźników operacyjnych takich jak konwersja, średnia wartość zamówienia, częstotliwość zakupów, czy powracalność klientów.

– Poczynione inwestycje w obszarze produktowym, marketingowym, uruchomienia nowych rynków, jak również w zakresie rozwoju infrastruktury systemowej IT i logistyki z pewnością będą katalizatorem dalszego wzrostu przychodów również w następnych latach i z powodzeniem powinny niwelować ewentualny brak sprzedaży na Ukrainie, lub okresowo zmmniejszony popyt konsumencki niektórych rynków. Udane otwarcia nowych ryków powodują, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w następnych latach będziemy kontynuować dalszą ekspansję zagraniczną, aby również w ten sposób zabezpieczyć sobie przyszłe wzrosty. Cieszymy się również z licznych nagród które zdobylismy w ostatnim czasie, jak również z wejścia spółki w skład indeksu sWIG80.

– dodaje Krzysztof Bajołek. 

>>> Przeczytaj również: Answear angażuje się w pomoc humanitarną na Ukrainie

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData