Refillomaty Yope wchodzą do oferty sieci Super-Pharm

Sieć Super-Pharm we współpracy z marką kosmetyczną Yope uruchamia opcję refill – możliwość napełniania wielorazowych butelek płynnymi produktami. Na ten moment stacje znajdują się w warszawskim Atrium Targówek oraz w jednej z drogerii Super-Pharm w Krakowie.

Przemysł kosmetyczny odpowiada za znaczącą produkcję plastiku na rzecz opakowań. Wyrzucanie pudełek do odpowiednich koszy nie jest wystarczająco skuteczna praktyką: obecnie tylko siedem procent odpadów z tworzyw sztucznych przechodzi całą drogę do ponownego wykorzystania. Opcja refill jest obiecującą metodą na ograniczenie ilości odpadów – korzystają z niej miedzy innymi marki Kérastase oraz Diptyque.

Stacje refill w Polsce

W Polsce zalążkiem wprowadzenia systemu ponownego napełniania są działania firmy Yope, która praktykowała metodę we własnym zakresie. W ofercie marki znajdziemy wiele produktów, które są przeznaczone do domowego napełniania kupionych już opakowań – w tym 3 litrowe kartony z żelami oraz pojemne saszetki służące do przelania formuły. Oprócz tego, brand kosmetyczny postawił już 22 stacje refillujące. W planach na 2022 jest ich jeszcze… 200. Wprowadzenie maszyn do drogerii Super-Pharm umożliwi dostęp do opcji refillu szerszej grupie konsumentów. Co więcej, ma predyspozycje do zmiany ich świadomości ekologicznej.

Refillomaty Yope w drogerii Super-Pharm: jak z nich korzystać?

Wystarczy kupić zakręcaną plastikową buteleczkę w cenie złotówki, a następnie włożyć ją do maszyny. W kolejnym kroku refillomat Yope informuje o nas o dostępnych produktach, a naszym zadaniem wprowadzić do automatu wybrany rodzaj kosmetyku oraz jego objętość, zależnie od indywidualnych potrzeb. W zamyśle klient przy następnych zakupach powinien wrócić z butelką i ponownie skorzystać z niej przy napełnianiu.

Stacje refill Yope powered by SWAPP to innowacja na światowym rynku. Jeden automat pozwala rocznie uzupełnić 30 tysięcy litrów płynu, co odpowiada 60 tysięcy nowych butelek. To prawdziwa rewolucja. Jesteśmy dumni, że możemy być jej częścią.

Beata Dąbrowska, marketing communication & PR manager Super-Pharm.

Czy opcja ponownego napełniania jest przyszłością przemysłu kosmetycznego? Według marki Yope, opcja refill oferuje tańszy produkt, niż w przypadku użytkowania jednorazowych opakowań. Jednak zdecydowanie ważniejszym zagadnieniem jest wspieranie środowiska. Jeśli refillomaty przyjmą się wśród polskiej klienteli, system będzie ulepszany, a inne marki prawdopodobnie zaczną podążać tę samą drogą. Na ten moment automaty znajdują się w dwóch miejscach (Warszawa oraz Kraków). W najbliższym czasie marki Yope oraz Super-Pharm planują poszerzać ich lokalizacyjną dostępność. 

>> Przeczytaj też: Tworzą kosmetyki na bazie… chleba. Czy polski start-up zrewolucjonizuje branżę kosmetyczną?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

FASHION BIZNES