Raport Lyst: 10 najgorętszych marek

265
źródło: nylon.com

Znamy już wyniki kolejnego raportu przygotowanego przez portal Lyst. Najbardziej topową marką czwartego kwartału 2018 roku okazało się być ponownie Gucci, które zdeklasowało Off-White, czyli triumfatora ostatniego zestawienia. Komu udało się zająć kolejne miejsca w rankingu?

Raport przygotowywany przez platformę Lyst ujawnia zestawienie czołowych marek modowych na przestrzeni ostatnich miesięcy. Jak co kwartał, zostaje on przygotowany na podstawie obserwacji zakupowych preferencji ponad 5 milionów klientów wyszukujących, przeglądających i kupujących online spośród 12 tysięcy projektantów i sklepów internetowych. Tym razem zestawienie objeło ostatni kwartał 2018 roku.

>>> Zobacz również: Jakie trendy królowały w 2018 roku?

Nowo opublikowany ranking ujawnia, że na prowadzenie, wśród najbardziej topowych marek świata, znów wysunęło się Gucci. Włoski dom mody utracił pozycję lidera w ostatnim zestawieniu, kiedy to został zdetronizowany przez markę należącą do Virgila Abloha, czyli Off-White. W czwartym kwartale Gucci ponownie powraca na szczyt, swoją popularność zawdzięczając między innymi innowacyjnej linii personalizowanych swetrów (klienci mogą stworzyć własny model z dowolną literą alfabetu), współpracy z Comme des Garcons oraz zapowiedzi własnej linii biżuterii. Co więcej, Alessandro Michelle, stojący za sterami włoskiej marki, został ogłoszony jednym z prowadzących zbliżającej się Gali MET 2019, a sam dom mody Gucci ma zostać sponsorem całego wydarzenia (które w tym roku odbędzie się pod hasłem Kamp: Notatki o modzie).

Drugie miejsce na podium należy do triumfatora rankingu z trzeciego kwartału, czyli Off-White. Marka Virgila Abloha, choć zaliczyła spadek o jedną pozycję, od kilku kwartałów konsekwentnie utrzymuje się w ścisłej czołówce najbardziej topowych brandów. Koniec 2018 oznaczał dla Off-White współpracę z Nike, a co za tym idzie, wydanie jednej z najbardziej pożądanych linii obuwia w ubiegłym roku.

Listę na podium zamyka Balenciaga, która od ubiegłego kwartału utrzymuje się na tej samej pozycji. Pamiętacie holograficzne kozaki za „skromną” kwotę 4 tysięcy dolarów, w których pojawiła się Michelle Obama? To właśnie one były jednym z powodów niesłabnącej popularności domu mody pod rządami Demny Gvasalii.

źródło: vogue.co.uk

Dużym zaskoczeniem może być pojawienie się w rankingu producenta luksusowej odzieży zimowej, czyli marki Moncler, która została ulokowana aż na czwartej pozycji. O marce, (głównie słynącej z eksluzywnych puchówek) zrobiło się wyjątkowo głośno w mediach społecznościowych, po tym, jak jedna z nowojorskich szkół zakazała swoim uczniom przychodzenia w jej drogich projektach.

Ranking 10 najbardziej topowych marek zamyka Burberry, które aktualnie odradza się pod rządami Riccardo Tissci. Nowy dyrektor kreatywny ma już za sobą prezentację debiutanckiej kolekcji, zmianę logo, identyfikacji graficznej czy modelu sprzedaży. O ile trudności związane z Brexitem nie pokrzyżują jego kolejnych planów, Burberry ma szansę na dobre powrócić do kolejnych rankingów czołowych światowych marek.

Oto pełne zestawienie najbardziej topowych marek według Lyst:

1. Gucci
2. Off-White
3. Balenciaga
4. Moncler
5. Fendi
6. Versace
7. Stone Island
8. Vetements
9. Valentino
10. Burberry

>>> Zobacz również: Trendy, które możesz sobie odpuścić w tym sezonie