Burberry ogłasza wyniki finansowe i zapowiada zmiany

136
źródło: instagram.com/burberry

Brytyjski dom mody ogłosił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. Marka zapowiedziała również spore zmiany w dotychczasowym sposobie wypuszczania nowych kolekcji. 

Oświadczenie spółki Burberry z tego tygodnia pokazało, że sprzedaż wzrosła o trzy procenty w pierwszym kwartale. Dochody utrzymały się na niemal tym samym poziomie, sięgając 479 milionów funtów w porównaniu do 478 milionów funtów w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Ostatnie miesiące to dla Burberry okres dużych zmian. W październiku ubigłego roku Chrisropher Bailey, główny projektant marki od 17 lat, postanowił pożegnać się z firmą. Od kwietnia 2018 jego miejsce piastuje dawny projektant Givenchy, Richardo Tisci. Christopher Bailey od 2014 roku sprawował również funkcję dyrektora generalnego Burberry, a po jego rezygnacji stanowisko to objął w 2017 roku Marco Gobbetti.

To jednak nie koniec nowości. Marka ogłosiła, że wycofa się z sezonowych pokazów mody oraz zmieni strategię wydawania nowych kolekcji, wdrożoną w 2016 roku, która zakładała natychmiastowe wypuszczenie kolekcji do sprzedaży tuż po prezentacji jej na wybiegu.  Pierwszą kolekcją wypuszczoną pod rządami Riccardo Tisci będzie kolekcja wiosenna, która zostanie zaprezentowana we wrześniu, a wydana w lutym przyszłego roku. W kwestii organizacji pokazów, Burberry nie planuje ustalonego harmonogramu.

Aktualnie Burberry postawić ma na coraz częstsze wypuszczanie kapsułowych kolekcji oraz na liczne współprace. Ostatnio została ogłoszona jedna z nich – marka ma stworzyć wspólną kolekcję wraz z ikoną brytyjskiej mody, projektantką Vivienne Westwood.

Marzeniem dyrektora generalnego Burberry jest wykreowanie marki na bardziej ekskluzywną i ma on nadzieję, że z pomocą Ricardo Tisci uda mu się to osiągnąć. Celem domu mody jest konkurowanie z największymi na rynku towarów luksusowych, takimi jak Louis Vuitton czy Gucci. Czy ostatnie doniesienia o niszczeniu ubrań nie przeszkodzą jednak Burberry w ambitnych planach? Dom mody dawno nie znalazł się w takich tarapatach, więc musimy poczekać na rozwój sytuacji.

>>> Zobacz również: Burberry zapowiada współpracę z ikoną brytyjskiego stylu