PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!  

Drodzy Czytelnicy, Drogie Czytelniczki, 

W ramach podsumowania mijających miesięcy oraz z chęci zwrócenia uwagi na wyjątkowe polskie inicjatywy, w ostatnich tygodniach ruszyliśmy z plebiscytem Fashion Biznes Trend Awards. W pierwszej edycji, przy wsparciu Waszych głosów, postanowiliśmy wyróżnić najlepsze polskie marki i koncepty w 7 wyjątkowych kategoriach. 

Dziś mamy przyjemność ogłosić, które pomysły i inicjatywy spotkały się z największym zainteresowaniem czytelników i czytelniczek portalu Fashion Biznes. Wyniki plebiscytu znajdziecie na stronie głównej portalu!

Pragniemy pogratulować zwycięzcom oraz nominowanym we wszystkich kategoriach. Szczególne podziękowania należą się również naszym odbiorcom i odbiorczyniom, którzy wsparli głosowanie. W kierunku wyróżnionych kierujemy ogromne brawa i czekamy na kolejne pomysły, które skradną nasze serca w 2022 roku!

Kliknij tutaj, aby poznać laureatów plebiscytu Fashion Biznes Trend Awards 2021.

POLSKIE MARKI, GROCHY, NEONY, BUCKET HATS I BUTY WORKERY – ALLEGRO PODSUMOWUJE MODOWE TRENDY 2021

Platforma Allegro również postanowiła podsumować ostatnie miesiące. W 2021 roku sprzedanych zostało ponad 70 milionów przedmiotów, a klienci mogli wybierać spośród prawie 40 mln ofert. Ich liczba wzrosła aż o ponad 60% w porównaniu do 2020 r. Po dogłębnej analizie danych zakupowych z kategorii fashion, Allegro przygotowało nową edycją raportu “Polska Strojna”, w którym ujawnia co najczęściej wybierali klienci platformy oraz jakie trendy królowały w 2021 roku. 

Czy wygodna moda “home office” przetrwała oraz które elementy garderoby stały się prawdziwymi must have dla klientów platformy – dowiecie się ze szczegółów raportu, który znajdziecie na Fashion Biznes.

NIKE PODEJMUJE RADYKALNE KROKI. WKRÓTCE RUSZĄ ZWOLNIENIA NIEZASZCZEPIONYCH

Obowiązkowe szczepienia wśród pracowników od dawna stanowią gorący temat do dyskusji, jednak ostatnia decyzja Nike może wywołać prawdziwą burzę wśród koronasceptyków. 

Jak donosi portal natemat.pl, sportowy gigant ma zamiar zwalniać osoby, które nie mają szczepienia przeciw COVID-19. Pracownicy firmy mogą dostać zwolnienie z pracy już w ten weekend.  Kwesta dotykać ma niezaszczepionych pracowników, którzy nie mają zwolnienia lekarskiego lub dokumentu łączącego brak szczepienia z wyznawaną religią. 

Kontrowersyjna decyzja czy obowiązkowy krok, by powrócić do normalności? Więcej na ten temat przeczytacie na naszym Instagramie.

#BEAUTYBIZNES: POLEMIKA – MOC ZIELONEJ HERBATY

Przepis na sukces marki Polemika jest prosty: znaleźć unikalny składnik, który czyni cuda, zamknąć go w kosmetykach, jakich jeszcze nie było, a w biznesie robić wszystko w zgodzie ze sobą. 

W rozmowie z Alicją Szewczyk, Agnieszka Leśniak – założycielka marki Polemika – opowiada o procesie tworzenia marki kosmetycznej w czasach pandemii. Przeczytajcie koniecznie!

MARKA FILIPPA K Z NOWĄ DYREKTOR KREATYWNĄ

Liisa Kessler została mianowana na nową dyrektor kreatywną szwedzkiej marki Filippa K. Na nowym stanowisku zastąpi ona jej założycielkę – Filippę Knutsson, która zrezygnowała ze swojej roli w 2019 roku.

Projektantka szkoliła swój warsztat u pionierów branży mody. Ostatnią dekadę w najlepszych luksusowych domach Paryża, m.in. pracując pod kierunkiem Anthony’ego Vaccarello w Saint Laurent. Zajmowała również stanowiska w Y/Project, Lanvin i Chloé, pracując u boku Clare Waight Keller. Czy wprowadzi powiew świeżości do skandynawskiego brandu? Będziemy to bacznie śledzić!

Więcej na ten temat przeczytacie na Fashion Biznes.

JESSICA SIMPSON WYGRAŁA WALKĘ O SWOJĄ MARKĘ ODZIEŻOWĄ

Kariera Jessici Simpson rozpoczęła się w latach 90. i świeciła jasno jeszcze na początku lat ’00. Gdy w 2005 roku szum medialny zaczął przygasać, Jessica zdecydowała się na stworzenie własnej marki modowej – Jessica Simpson Collection. Kolekcje ubrań, obuwia i akcesoriów szybko stała się hitem, ze względu na przystępność cen oraz dostępność w najlepszych domach towarowych, jak Macy’s czy Dillard’s. Dodatkowo popularności brandu pomagał serial telewizyjny “Newlyweds” z gwiazdą w rolach głównych. 

Niestety, mimo początkowych sukcesów, kolejne lata okazały się nie być przychylne dla Simpson. Wraz ze spadkiem popularności, dochody w firmie malały. Kolejną przeszkodą w rozwijaniu biznesu stało się uzależnienie od alkoholu i rozwód. W 2015 Simpson zdecydowała się na sprzedaż większości udziałów inwestorowi. Sequential Brands Group Inc. co okazało się kolejnym niefortunnym krokiem. 

Amerykańska gwiazda właśnie zakończyła dwuletnią walkę, by odzyskać stworzoną przez siebie markę modową. Więcej szczegółów poznacie na Fashion Biznes.

ROONEY MARA JAKO AUDREY HEPBURN

Znakomita wiadomość dla fanów Audrey Hepburn! Apple Studios rozpoczęło pracę nad filmem biograficznym o ikonie Hollywood. W rolę główną wcieli się Rooney Mara, znana widzom z ról w takich filmach jak „Dziewczyna z tatuażem” czy „Carol”. Reżyserią zajmie się Luca Guadagnino, nominowany do Oscara za „Tamte dni, tamte noce”.

Jak myślicie, czy Mara sprawdzi się w roli gwiazdy “Śniadania u Tiffany’ego”? My już nie możemy doczekać się efektów tej produkcji!

Czytaj więcej na Fashion Biznes.

BOTTEGA VENETA PRZEJMUJE CZĘŚĆ WIELKIEGO MURU NA CHIŃSKI NOWY ROK

Bottega Venetta wie jak świętować Chiński Nowy Rok! Imponująca instalacja z napisem „Szczęśliwego Nowego Roku” w języku chińskim wraz z logo marki, pojawiła się na odcinku Wielkiego Muru Chińskiego. 

Instalacja w kolorach zielonym i pomarańczowym – charakterystycznych dla domu Bottega Veneta – w kulturze chińskiej symbolizują szczęście oraz bogactwo. 

Trzeba przyznać, instalacja robi wrażenie! By zobaczyć niesamowite video obrazujące cały projekt – odwiedźcie koniecznie Fashion Biznes!

CCC DA BUTOM DRUGIE ŻYCIE

Robisz porządki w szafie i nie wiesz co zrobić z obuwiem, którego nie nosisz? Zanieś je do salonu CCC. Grupa CCC sukcesywnie rozszerza swoją akcję „Daj swoim butom drugie życie”. Jej celem jest zbiórka używanego obuwia, które następnie zostaje zagospodarowane w odpowiedzialny sposób. Obecnie w całej Polsce znajduje się już 50 punktów, w których klienci mogą zostawić buty. Do końca czerwca w specjalne pojemniki zostanie wyposażonych większość sklepów CCC. 

Brawa za świetną inicjatywę promowania cyrkularności w modzie! Więcej na temat akcji przeczytacie na Fashion Biznes.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!

Chcesz wypowiedzieć się w publikacji, podzielić się tym, w jaki sposób udało Ci się wdrożyć działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w Twojej firmie? Pisz na adres [email protected] !

Newsletter

FASHION BIZNES