REKLAMA

Polskie marki, grochy, neony, bucket hats i buty workery – Allegro podsumowuje modowe trendy 2021

REKLAMA

Obecnie kategoria Moda na Allegro to prawie 40 mln ofert. W 2021 roku kategoria wdrożyła 115 nowych sprzedających. Aby podsumować ostatnie 12 miesięcy, Allegro przygotowało nową edycją raportu “Polska Strojna”, w którym ujawnia co najczęściej wybierali klienci platformy oraz jakie trendy królowały w 2021 roku.

Moda to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro. W 2021 roku sprzedanych zostało ponad 70 milionów przedmiotów, a klienci mogli wybierać spośród prawie 40 mln ofert. Ich liczba wzrosła aż o ponad 60% w porównaniu do 2020 r.

Rok 2021 to kolejne 12 miesięcy dynamicznego rozwoju kategorii mody na Allegro. Nasza baza wzrosła do prawie 40 mln ofert, co stanowi ponad 60% wzrost rok do roku! Nawiązaliśmy w tym czasie 115 nowych partnerstw wzbogacając ofertę o marki takie, jak Felina, Apart, Swiss, SKECHERS, Fila, CCC/Sprandi, Ryłko, PEPCO czy Martes Sport. 2021 to również rok rozwoju mody dziecięcej na Allegro. Zwłaszcza pod kątem obecności polskich marek na platformie – w ostatnich miesiącach powitaliśmy Nanaf Organic, EkoTuptusie, Lemigo, GoKids. Można powiedzieć, że 2021 rok w naszej kategorii upłynął pod znakiem polskiej mody. Zrealizowaliśmy bowiem również akcję „Allegro Projektownia”, która wspiera polskie rzemieślnictwo modowe – komentuje Karol Czupryński, Commercial Category Management Director.

Do udziału w „Allegro Projektownia” zakwalifikowało się ponad 100 polskich firm. Finalnie eksperci wskazali 30 produktów, na które później mogli głosować internauci. Łącznie oddano ponad 5 tysięcy głosów, a jury, pod przewodnictwem Ewy Minge, oraz użytkownicy Allegro wybrali dwie zwycięskie marki. Nagrodę Główną otrzymała marka Nashani za długi płaszczdzianinowy (pod tym linkiem można obejrzeć relację z wizyty w pracowni zwyciężczyni). Nagroda publiczności powędrowała natomiast do Baggage, producenta torebek i plecaków.

Statystycznie każdy Polak kupił co najmniej jeden modowy przedmiot na Allegro. Zatem, co wybierali najczęściej i jakie trendy królowały w tym roku? Czy wygodna moda “home office” przetrwała?

Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze trendy:

  1. Biały total look (biel to drugi najczęściej wybierany kolor w odzieży damskiej na Allegro w 2021 r., co dziesiąta sukienka dodana do koszyka była w tym kolorze).
  2. Nic do ukrycia (rosnąca sprzedaż m.in. topów odkrywających brzuch – na Allegro +21% w porównaniu do 2020).
  3. Kropki, grochy, groszki… (w 2021 roku na Allegro sprzedano ponad 48 tys. sztuk odzieży damskiej w groszki, największy udział w sprzedaży miały SUKIENKI – ponad 55%).
  4. Neonowe kolory (prawie 35 tys. wyszukiwań fraz neonowy, neon, neonowa w 2021 roku!).
  5. Powrót do biur – nieśmiertelne spódnice i żakiety (wzrost zainteresowania na Allegro względem zeszłego roku: +116%).
  6. Puchate futerka i kurtki z alpaki (sierpień-wrzesień 2021 to blisko 2 razy więcej wyszukiwań hasła “alpaki” niż w roku 2020).
  7. Dzwony (blisko 2 razy więcej wyszukiwań spodni o tym fasonie niż w 2020 roku).
  8. Bucket hat (w 2021 roku sprzedano ponad 52 tys. bucket hats na Allegro, czyli średnio 8 sztuk w każdej godzinie; maksymalnie wpisano to hasło w wyszukiwarkę Allegro…1399 razy w ciągu 24h).
  9. Buty workery (na Allegro sprzedaje się ponad 60 par dziennie, najczęściej wybieranesą te kolorze czarnym, beżowym i białym).

Mając na uwadze skalę zakupów dokonywanych przez Polaków na Allegro, analiza wyszukiwań w kategorii ”fashion” przypomina przeglądanie największych magazynów modowych. Buty workery, bucket hats i all white look – najgorętsze trendy z wybiegów – trafiają prosto do szaf naszych klientów i klientek właśnie dzięki Allegro – dodaje Karol Czupryński.

Jak zatem dokładnie wyglądały koszyki zakupowe pań i panów w 2021 roku? Ubiegły rok przyniósł powiew normalności. Oczywiście dalej bardzo dużym zainteresowaniem pań kupujących na Allegro cieszyły się komplety dresowe, ale do łask wróciły eleganckie stroje, takie jak kamizelki czy nawet suknie wieczorowe. Powrót do imprez okolicznościowych widać również w wyszukiwaniach… bielizny. O ponad 60% w porównaniu do roku 2020 wzrosło zainteresowanie dodatkami do biustonoszy, czyli wszelkiego rodzaju taśmami, biustonoszami samonośnymi, nietypowymi ramiączkami itd. Allegrowiczki zdecydowanie częściej niż w 2020 roku kupowały też rajstopy i stroje kąpielowe. W przypadku obuwia w sprzedaży, jak co roku, dominowało obuwie sportowe. Częstsze wychodzenie z domu i podróżowanie sprawiły jednak, że do łask powrócił botki, śniegowce – zwłaszcza tzw. moon boots (sprzedaż większa o ponad 411%!), i kalosze.

Wybory panów również świadczą o powrocie do biur i udziału w imprezach okolicznościowych. W porównaniu do 2020 roku znacząco wzrosło zainteresowanie garniturami, marynarkami i okryciami wierzchnimi. Poszukując obuwia na Allegro, panowie również najczęściej decydują się na buty sportowe. Jednak pozostałe wyszukiwania ponownie potwierdziły trend częstszego podróżowania, ponieważ w 2021 roku znacząco wzrosło zainteresowanie kaloszami, butami trekkingowymi, śniegowcami (tak jak w przypadku pań – 3-cyfrowy wzrost) oraz… stylowymi sztybletami.

W 2021 roku na Allegro bardzo wzrósł wybór polskiej mody dziecięcej. Wszystkie marki można znaleźć w specjalnej strefie. Generalnie w kategorii największym zainteresowaniem cieszyły się: spodnie, t-shirty, czapki i chusty. A w obuwiu wzrosło zainteresowanie trzewikami i półbutami oraz kapciami. Kilkanaście naprawdę śnieżnych dni na początku roku spowodowało również ogromny wzrost wyszukiwań śniegowców.

Allegro to platforma zakupowa, dostępna całą dobę, 7 dni w tygodniu. Kupujący mają za jej pośrednictwem ostęp do ponad 135 tysięcy sprzedawców oraz ponad 250 milionów ofert.page3image58947456

Pełen raport “Polska Strojna 2021” znajdziesz >> TUTAJ <<

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES