PODSUMOWANIE TYGODNIA: kontrowersje po pokazie Celine, nowe logo Miu Miu i ulubione marki Millenialsów

Pierwszy tydzień października za nami. Jakie nowości i zmiany przyniósł światu mody? Po najważniejsze newsy zapraszamy do naszego cotygodniowego podsumowania. 

Światowe tygodnie mody

Najważniejszy miesiąc w modzie, wrzesień, dobiegł właśnie końca. Początek października rozpoczynamy podsumowaniami z zakończonych właśnie fashion weeków. Kto był największym zaskoczeniem, jaką kolekcję uważamy za najciekawszą, a którą za największe rozczarowanie? Wszystkiego dowiecie się z naszego raportu na temat minionych tygodni mody. Znajdziecie go TUTAJ.

Zdecydowanie jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów w trakcie tygodni mody była prezentacja kolekcji Hedi Slimane dla Celine. Burza, która rozpętała się wśród miłośniczek dawnej estetyki francuskiej marki, nie cichła przez kolejne dni. W związku z kontrowersjami, jakie wywołała kolekcja, przygotowaliśmy analizę, w której staramy się odpowiedzieć na pytanie: czy projekty Slimane’a to mają cokolwiek wspólnego ze starym Céline, czy może jednak są zupełnym odwzorowaniem sylwetek Saint Lauent? By sprawdzić, jak ukazana jest nowa kobieta Celine według Slimane’a, zapraszamy TUTAJ.

źródło: FF Chanel / youtube.com

W trakcie Paryskiego Tygodnia Mody, swoją kolekcję zaprezentowała między innymi marka Miu Miu. Wśród najnowszych projektów młodszej siostry Prady, znalazły się akcesoria ujawniające nowy logotyp marki. TUTAJ sprawdzicie, jak wygląda.

Sonia Rykiel zmarła w 2016 roku, jednak świat mody zdecydowanie nie zamierza o niej zapomnieć. Podczas tegorocznego Paryskiego Tygodnia Mody projektantka otrzymała ulicę nazwaną swoim imieniem, a oprócz tego założona przez nią marka świętowała swoje 50. urodziny. Po podsumowanie paryskiego pokazu zapraszamy TUTAJ.

źródło: footwearnews.com

Kiedy tygodnie mody już za nami, grono fashionistek wciąż czeka na doroczny pokaz bielizny Victoria’s Secret. Kilka dni temu marka ogłosiła współpracę z projektantką Mary Katrantzou. Czy marka poczyni tym samym ważny krok, by wejść do prawdziwego świata wielkiej mody? Szczegóły tej gorącej współpracy poznacie TUTAJ.

Biznes w świecie mody

Czy osiągnięcie spektakularnego sukcesu koniecznie oznaczać musi bezsenne noce? Arianna Huffington łamie to przekonanie. Poznajcie historię byłej szefowej portalu „The Huffington Post” w ramach naszego cotygodniowego cyklu dotyczącego kobiet biznesu. Po szczegóły jej kariery sięgnijcie TUTAJ.

źródło: mymorningroutine.com

Prowadzenie popularnego profilu na Instagramie to ostanimi czasy niezwykle dochodowy biznes. Wiedzą o tym z pewnością gwiazdy Internetu, które za jednorazowe posty zgarniają niebagatelne kwoty. Jak wygląda cennik na Instagramie i ile trzeba zapłacić, by Kylie Jenner zareklamowała dany produkt? Sprawdźcie TUTAJ.

Skoro mowa już o postach na Instagramie, do stworzenia swoich zdjęć influencerzy często pozują na tle najpopularniejszych budowli, a swój feed uzupełniają fotografiami słynnych obiektów. Wiecie, że tym samym mogą łamać prawo? Część twórców z pewnością nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia tzw. prawa panoramy. Na czym ono polega i w jaki sposób wykonywać zdjęcia, by nie naruszyć prawnych regulacji? Przekonajcie się TUTAJ.

Biznesowe podsumowanie ubiegłego tygodnia, kończymy informacją dotyczącą opublikowanego ostatnio raportu grupy UBS. Wynika z niego, że Millenialsi kochają luksus i coraz więcej swoich dochodów przeznaczają na towary z tak zwanej “wyższej półki”. Aby dowiedzieć się, jakie są ulubione marki młodego pokolenia, kliknijcie TUTAJ.

Gucci Cruise 2019 / zdjęcie: Delphine Achard / wwd.com

Odpowiedzialna moda

W kolejnym tygodniu, przychodzimy z najnowszą dawką informacji na temat kolejnych poczynań branży mody ku etyce i ekologii. Buty wykonane z surowców roślinnych? Wszystko wskazuje na to, że niedługo taki model może pojawić się na rynku. Produkcję ekologicznego obuwia zapowiada marka Vivobarefoot. Co dokładnie będzie je wyróżniać i jakie składniki zostaną wykorzystane do ich stworzenia, dowiecie się TUTAJ.

Wrangler zamierza poczynić kolejny, znaczący kroku w kierunku odpowiedzialnej produkcji. Marka chce zdecydować się na innowacyjną technikę barwienia denimu, która pozwoli zmniejszyć w ogromnym stopniu ilość zużywanej do tego procesu wody. Czy metoda ta ma szansę wywołać rewolucję na rynku? Sprawdźcie TUTAJ.

Kolejne działania ku odpowiedzialnej modzie należą również do Stelli McCartney, która zdecydowała się na współpracę z organizacją Fashion for Good. Na czym będzie ona polegać i jakie są jej zamierzone efekty, przekonacie się TUTAJ.

W poszukiwaniu inspiracji, do rozpoczęcia swojej przygody z odpowiedzialną modą, zachęcamy do lektury wywiadu z Martą Niemczyńską – jedną z założycielek Biblioteki Ubrań, który odnajdziecie TUTAJ. Być może stanie się on impulsem do wprowadzenia zmian i w Waszym życiu.

Kultura

Podsumowanie tygodnia kończymy na niedawnej informacji odnośnie Pokojowej Nagrody Nobla 2018. Tym razem prestiżowym wyróżnieniem zostali uhonorowani Nadia Murad oraz Denis Mukwege. Więcej o zasługach tegorocznych laureatów, dowiecie się TUTAJ.

źródło: facebook.com/nobelprize

Prasówka

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

Newsletter

FASHION BIZNES