REKLAMA
Pharrell Williams

#BeautyBiznes z innowatorskim podejściem do pielęgnacji. Kosmetyki Pharrella Williamsa dla każdej płci i rasy

REKLAMA

Pharrell Williams nie do końca pasuje do wizerunku założyciela brandu kosmetycznego. Dlaczego? Przez ostatnią dekadę najczęściej zajmowały się tym kobiety o białym kolorze skóry. On jednak postanowił zaskoczyć. Ten znany muzyk, zdobywca Grammy i mężczyzna o świetnym stylu, zdecydował, że spróbuje swoich sił też w branży beauty. Teraz marka Humanrace cały czas się rozwija i podbija kolejne państwa. Czym się charakteryzuje?

Marka beauty Pharrella Williamsa

Choć Pharrell Williams w przyszłym roku będzie obchodził swoje 50. urodziny, trzeba przyznać, że jego cera jest w świetnym stanie. Jest gładka, nawilżona i ze swoistym blaskiem, który zwraca uwagę otoczenia. Muzyk zawdzięcza to swojej obsesji na punkcie pielęgnacji skóry. Przez lata kierował się wskazówkami od Naomi Campbell oraz swojej zaufanej dermatolog, której radzi się od ponad dwudziestu lat, dr Eleny Jones. Finalnie podczas pracy nad projektowaniem butów dla Adidasa, u Pharrella pojawił się pomysł założenia własnego brandu kosmetycznego.

Artysta stwierdził, że chce dotrzeć do wszystkich. Z tego względu postanowił nie dzielić kosmetyków ze względu na płeć czy rasę. We współpracy z Rachel Muscat, dyrektorem kreatywnym Edwardem Robinsonem i swoją dermatolog stworzył markę Humanrace. Jak mówił w wywiadzie: “Chodzi o zbliżanie ludzi. Ale ludzi, a nie osobno mężczyzn i kobiet”.

– To produkt dedykowany każdemu, bez względu na rasę czy płeć. Poprzez tę markę chcę pokazać, że kluczem jest zjednoczenie nas jako gatunku, tak abyśmy wszyscy stanowili jedność. Przekonanie to wzmacniane jest nazwą marki – nie ma w niej spacji między słowami “człowiek” i “rasa”. Ważne jest, aby dbać o siebie, ale także o siebie nawzajem

– tłumaczył Pharrell Williams w rozmowie z “Vogue”.

Zobacz także: #BeautyBiznes: fenomen marki kosmetycznej Kylie Jenner. Jak wyglądała historia Kylie Cosmetics?

Ekologiczne podejście Humanrace

Pharrell i jego (składający się głównie z kobiet) zespół spędzili 6 lat na badaniu produktów, zanim wprowadzili je na rynek w listopadzie 2020 roku. W tym czasie zagłębili się w świat wegańskich składników i produkcji przyjaznej dla środowiska, nie zadowalając się niczym innym niż najlepszą opcją dla planety. Tha Williamsa było to oczywiste. Z tego względu nawet opakowania jego kosmetyków są w 50 proc. wykonane z recyklingu. Co więcej, każde z nich posiada wyjmowaną część wewnętrzną, dzięki czemu można wymieniać wkład na nowszy.

– Zwrot “zrównoważony rozwój” jest nadużywany i został przekształcony w termin marketingowy. Myślę, że nadszedł czas, że – jako gatunek – musimy spojrzeć na zrównoważony rozwój pod każdym względem. Ludzie powinni być trochę bardziej odpowiedzialni, kiedy używają tego określenia

– stwierdził Pharrell Williams w rozmowie z i-D.

Początkowo muzyk wypuścił trzy produkty, które są łatwe w użyciu i niedrogie. Razem tworzą 3-etapową pielęgnację skóry, która zajmuje nie więcej niż trzy minuty. Te podstawowe kosmetyki Humanrace to środek oczyszczający, złuszczający, a także krem nawilżający. Są one przeznaczone do codziennego użytku jako “zestaw rutynowy”. Rachel Muscat zdradziła w “Vogue”: “To była lekcja od dr Eleny. Wszystko sprowadza się do rutyny. Jeśli nie będziesz się tego trzymać, nie zobaczysz żadnych korzyści”.

O tym wie doskonale Pharrell Williams, który od lat ma swoją stałą rutynę. Wstaje o 5 rano, robi 500 brzuszków, następnie bierze gorącą kąpiel z solą Epsom przez 30 minut. Potem czeka go lodowato zimny prysznic przez 5 minut. Finalnie przechodzi do swojego 3-etapowego rytuału pielęgnacji skóry, do którego stosuje kosmetyki Humanrace. Dopiero wtedy rozpoczyna na dobre dzień.

Przeczytaj również: #BeautyBiznes w cieniu kontrowersji. Jak Gwyneth Paltrow stworzyła imperium Goop?

Rozwój Humanrace

Na stronie Humanrace jednak nie tylko można otrzymać produkty marki. Kładzie się tam również ogromny nacisk na budowanie społeczności i różnorodne osoby dzielące się swoimi historiami. Pharrell wyznał: “Chcemy sprawić, aby każdy przestał się czuć śmiesznie rozmawiając o swojej twarzy, nawet jeśli jest mężczyzną czy osobą transpłciową, a to rozmowy, które są dla nich niewygodne. Strona Humanrace to miejsce, w którym wszyscy są mile widziani. Chcemy, aby była to przestrzeń, w której ludzie będą mogli po prostu rozmawiać o skórze i zdrowiu”.

Ta koncepcja przypadła do gustu milionom konsumentów. Kilka dni temu, bo 23 listopada 2022 roku, marka stacjonarnie zadebiutowała w Wielkiej Brytanii, po tym, jak otworzyła uprzednio już punkty w Ssense (Montreal), Corso Como (Mediolan) i Dover Street (Paryż). Choć nie są znane dane dotyczące wysokości sprzedaży firmy, to wiadomo, że ​​13 proc. jej abonentów to mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Najbardziej znanymi produktami brandu pozostają te wchodzące w skład 3-etapowej pielęgnacji skóry, jednak Humanrace stale powiększa ofertę. W lipcu tego roku wprowadzono np. linię mineralnych produktów z SPF. Firma wykorzystała tę premierę jako pretekst do dyskusji na temat stosowania filtrów przeciwsłonecznych przez osoby o innym kolorze skóry. Zachęcała, by wszyscy ich używali, by uniknąć czerniaka. Pharrell Williams po prostu chce, by ludzie nabywali większą wiedzę odnośnie tego, jak o siebie dbać.

– Chcemy opuścić kategorię wellness lepszą, niż ją zastaliśmy. (…) Produkt jest pochodną intencji. Marki tracą swoją tożsamość, kiedy myślą, że wszystko sprowadza się po prostu do produktu. Ale nie powinno tak być – produkt powinien być pochodną, ​​odzwierciedleniem prawdziwej intencji

– dodał Pharrell Williams w “Vogue”.
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES