#BeautyBiznes: fenomen marki kosmetycznej Kylie Jenner. Jak wyglądała historia Kylie Cosmetics?

Marka Kylie Jenner kilka lat temu przeprowadziła prawdziwą rewolucję na rynku beauty. Kylie Cosmetics pokochały miliony kobiet na całym świecie – wiele z nich do dziś nie wyobraża sobie bez tych produktów codzienności. W czym tkwi sekret firmy? Otóż celebrytka swój kompleks przekształciła w żyłę złota.

Marka Kylie Jenner – początki

Kiedy Kylie Jenner rozpoczęła swój biznes kosmetyczny, miała zaledwie 18 lat. Wiadomo, że było jej łatwiej przez wzgląd na znane siostry, jednak trzeba przyznać, że nie uchodziła wtedy za piękność. Media dopatrwały się wówczas jej operacji plastycznych, a także szeroko komentowały znacznie powiększone przez celebrytkę usta. Okazało się jednak, że to właśnie ten kompleks był jej motorem do stworzenia marki urodowej.

– To najbardziej autentyczna rzecz, jaką zrobiłam w mojej karierze. Naprawdę odnosi się do mnie i czuję, że ludzie mogą powiedzieć, że się tym pasjonuję. Moja marka wzięła się z niepewności, którą przemieniłam w coś innego. Byłam niepewna swoich ust, a szminka pomogła mi poczuć się lepiej. Myślę, że ludzie zobaczyli, że te kosmetyki są ze mną autentyczne i po prostu się udało

– mówiła Kylie Jenner dla londyńskiego “Evening Standard”.

Pierwsze produkty Kylie Lip Kits pojawiły się na rynku 30 listopada 2015 roku. Były to kolekcje trzech płynnych pomadek do ust z dopasowanymi do nich konturówkami. Pierwsze 15 tys. zestawów zostało wyprodukowanych przez firmę zajmującą się sprzedażą detaliczną i rozwojem produktów Seed Beauty. Sfinalizowała to Kylie Jenner za 250 tys. dolarów. Całość wyprzedała się w błyskawicznym tempie. W lutym 2016 roku firma została przemianowana na Kylie Cosmetics, a produkcja została zwiększona do 500 000 zestawów. Do końca 2016 roku całkowite przychody firmy wyniosły już ponad 300 mln USD.

Zobacz także: Kylie Jenner została najmłodszą miliarderką na świecie

Rozwój Kylie Cosmetics

W kolejnych latach Kylie Jenner postanowiła wykorzystać potencjał drzemiący w pozostałych członkach rodziny. Jeszcze w 2016 roku światło dzienne ujrzała linia Koko x Kylie, czyli efekt współpracy z Khloe Kardashian. W następnym roku Kylie połączyła z kolei siły z Kim Kardashian. W linii KKW X Kylie znalazła się kolekcja szminek z “kremową konsystencją ust”. Potem na rynek weszły także produkty Kourt X Kylie (współpraca z Kourtney Kardashian), Kris Collection (z Kris Jenner) oraz Kendall By Kylie Cosmetics (z Kendall Jenner).

W ofercie marki szybko znalazły się także inne produkty – nie tylko te do ust. Hitem sprzedażowym okazały się również cienie do powiek, zestawy pędzli czy rozświetlacze. Równocześnie firma Kylie Cosmetics nawiązała współpracę z siecią Topshop (w wybranych sklepach były sprzedawane produkty marki kosmetycznej), a potem z Ulta Beauty. Zadebiutowała też z aplikacją mobilną, dając klientom dodatkowy kanał do zakupów. Dzięki temu już w lipcu 2018 roku zaledwie 20-letnia Kylie Jenner znalazła się na liście najbogatszych kobiet “Forbesa” zajmując 27 miejsce. Jej majątek szacowano wówczas na 900 milionów dolarów. Tym samym stała się najmłodszą osobą, jaka kiedykolwiek znalazła się na liście.

– Tak naprawdę nie robię tego, po to, aby zarabiać pieniądze. Nie myślę też, czy w odległej przyszłości ma to odnieść wielki sukces. Po prostu znałam swoje talenty – pasjonowałam się makijażem, ustami i szminkami. To była moja prawdziwa miłość odkąd pamiętam. Nigdy nie sądziłam, że naprawdę można zamienić swoją pasję w biznes. Po prostu podążałam za głosem serca i za tym, jak się czułam

– wyznała celebrytka w 2019 roku w arabskim “Harper’s Bazaar”.

Przeczytaj również: #BeautyBiznes – jak Fenty Beauty zrobiło z Rihanny miliarderkę?

Fuzja i przejęcie Kylie Cosmetics

Następnie celebrytka poszerzyła działalność i utworzyła markę Kylie Skin. Wprowadziła na rynek linię sześciu produktów do pielęgnacji cery – w tym pieniącego się płynu do mycia twarzy, peelingu z orzecha włoskiego, toniku z mleka waniliowego, serum z witaminą C, kremu nawilżającego i kremu pod oczy. Potem wkroczyła również w kategorię pielęgnacji pozostałych części ciała.

Świetnym ruchem wizerunkowym dla marki była także współpraca z Balmain. Kylie Jenner wykorzystała swoją wieloletnią znajomość z Olivierem Rousteingiem i stworzyła kolekcję Kylie x Balmain. Celebrytka była nawet dyrektorem artystycznym ds. makijażu na pokazie tego domu mody na sezon wiosna-lato 2020 podczas Paris Fashion Week. W tym czasie “WWD” po raz pierwszy poinformował, że Kylie Cosmetics jest w trakcie rozmów na temat fuzji i przejęć. Finalnie ogłoszono, że Jenner sprzedała 51-procentowy udział w swoim imperium kosmetycznym firmie Coty Inc. za łączną kwotę 600 milionów dolarów. Transakcja wyceniła firmę na 1,2 miliarda dolarów, co sprawiło, ze Kylie stała się miliarderką trzy lata wcześniej niż wcześniej przewidywano. Mimo zmian w marce, gwiazda nadal koncentruje się na rozwoju produktów i mediach społecznościowych Kylie Cosmetics,

Pomysły celebrytki na biznes jednak nie mają końca. W 2021 roku wprowadziła ona bowiem Kylie Baby – linię przeznaczoną dla dzieci. Na pierwszy ogień poszły cztery produkty: płyn do kąpieli, emulsja nawilżająca do ciała oraz szampon i odżywka do włosów. Jenner zapewniła, że wszystkie kosmetyki jej nowej marki nie zawierają parabenów, siarczanów i silikonów, są bezzapachowe oraz nie były testowane na zwierzętach. Oczywiście one również okazały się hitem. Teraz Kylie Jenner zapowiada kolejne nowe pomysły, a na dowód swoich działań ostatnio opublikowała zdjecia z laboratorium firmy w Mediolanie.

Newsletter

FASHION BIZNES