REKLAMA

Guess i WHP Global kupują amerykańską markę

REKLAMA
REKLAMA

Marka założona przez rodzinę Marciano połączyła siły z WHP Global w projekcie, który zakłada przejęcie Rag & Bone. Podmiotu posiadającego ponad 700 salonów sprzedażowych na całym świecie.

Przeczytaj również: Wielka porażka polskiego marketplace’u. Dlaczego nie stał się drugim Allegro?

Guess i WHP Global planują przejęcie Rag & Bone

Zgodnie z warunkami umowy Guess kupi wszystkie aktywa operacyjne nowojorskiej marki sprzedającej jeansy. Dodatkowo spółka joint venture, kontrolowana w równych częściach przez Guess i WHP, przejmie własność intelektualną marki. – Rag & Bone to marka, którą zawsze uwielbiałem i szanowałem. Jest ona dobrze znana z wysokiej pozycji zajmowanej na amerykańskim rynku mody. Od lat pozostaje wierna korzeniom i wartościom założycielskim. Ta akwizycja jest pierwszą w 43-letniej historii Guess i cieszę się, że mogę powitać Rag & Bone w naszej rodzinie – skomentował Paul Marciano, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Guess.

Dodał on również, że już nie może doczekać się „współpracy z Andrewem Rosenem (prezesem przejmowanej marki) oraz całym zespołem Rag & Bone”. To krok, który wesprze naszą ekspansję nowych rynków oraz kategorii produktowych – stwierdził Paul Marciano. W podobnie tonie wypowiadał się Rosen. – Dzisiaj rozpoczyna się dla nas fantastyczny i niezwykle ekscytujący rozdział! Łączymy siły z dużo większym międzynarodowym podmiotem – ogłosił prezes Rag & Bone. Na ten moment nie poznaliśmy szczegółów transakcji.

Przeczytaj również: Słynna marka kosmetyczna łączy siły z F1® Academy. “Chcemy uwolnić magię pewności siebie”

O marce Rag & Bone

Rag & Bone to amerykańska marka modowa prowadzona przez pochodzącego z Anglii Marcusa Wainwrighta. Jak ewaluowała przez lata? Z pewnością przełomowym momentem był rok 2021, w którym Wainwright wpadł na pomysł, aby spróbować uszyć parę męskich dżinsów. Ostatecznie zaprowadziło go to do Kentucky, gdzie przez ponad 18 miesięcy pracował w fabryce, udoskonalając swój produkt. To doświadczenie, jak twierdzi, stanowi podstawę filozofii marki. Najnowsza historia Rag & Bone to już lipiec 2023 roku. W tym okresie doszło do strategicznych zmian kadrowych. Jennie McCormick, dyrektor ds. merchandisingu i projektowania, przejęła nadzór nad odzieżą damską, obuwiem i dodatkami. Również w tym czasie starszy wiceprezes ds. projektowania i merchandisingu, Kyle Sweeney, przejął odzież męską i merchandising.

W 2023 roku sprzedaż Rag & Bone wyniosła około 250 mln USD. Skorygowany zysk marki przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i deprecjacji znalazł się na poziomie 18 mln USD.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES