REKLAMA
To koniec wszystko.pl - comarch zamyka swój marketplace

Wielka porażka polskiego marketplace’u. Dlaczego nie stał się drugim Allegro?

REKLAMA
REKLAMA

Wszystko.pl, marketplace powołany do życia przez spółkę Comarch, kończy swoją działalność. Możliwość realizacji zamówień w serwisie została zablokowana. Tak kończy się nieudana próba dogonienia Allegro. 

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu Wszystko.pl w dotychczasowej postaci. Stworzona w ramach projektu technologia zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch – czytamy w komunikacie Comarchu.

W czwartek o zamknięciu Wszystko.pl poinformowano sprzedawców i kupujących na platformie. Tego samego dnia z platformy zniknęła możliwość składania zamówień. Obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy będzie funkcjonować do 30 kwietnia. Wtedy możliwość zalogowania się na konto zostanie zablokowana – poinformował Comarch.

Przeczytaj również: Farfetch bez CEO. Jose Neves odchodzi ze stanowiska

Wszystko.pl miało podbić rynek marketplace

Wszystko.pl działało na rynku od czerwca 2023 roku. Comarch uruchomił nowy projekt z nadzieją dogonienia lidera rynku marketplace – Allegro. Na starcie platforma posiadała 11 tysięcy zarejestrowanych sprzedawców. Wśród nich były takie marki jak Homla, Bielenda czy Krosno. W momencie uruchomienia serwisu firmy oferowały łącznie kilka milionów produktów. 

Comarch chciał przyciągnąć sprzedających takimi benefitami jak brak prowizji ze sprzedaży, brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta czy przydzielenie indywidualnego opiekuna klienta. Kuszące miały okazać się również darmowe metody promocji produktów czy atrakcyjne pakiety marketingowe. – Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne – zapowiadała przed startem Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.

Ambitne plany Comarchu rozmyły się jednak z rzeczywistością. Jak podaje portal Wirtualne Media, od startu Wszystko.pl ani razu nie pojawiło się w dziesiątce platform e-commerce z największą liczbą użytkowników.

Comarch chce skupić się na “realizacji bieżących kontraktów”

Koncern zaznacza, że „zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce”.

Projekt wszystko.pl był wdrażany pod okiem prezesa Janusza Filipiaka, który zmarł w grudniu 2023 roku. Stery w spółce Comarch przejęła jego córka, Anna Pruska.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES