REKLAMA

Firmy 4F i Moliera2 jednak nie doszły do porozumienia. Dlaczego nie zdecydowały się na współpracę?

REKLAMA
REKLAMA

Pod koniec sierpnia tego roku media obiegła wiadomość o podjęciu negocjacji dotyczących współpracy między właścicielem spółki OTCF (4F i Outhorn), Igorem Klają, z firmą Moliera2. Okazuje się jednak, że – mimo prowadzonych rozmów – stronom nie udało się dojść do porozumienia. Z jakiego powodu?

Moliera2 to brand znany każdemu, kto kocha modę z segmentu premium. Marka ma butiki w kilku miastach w Polsce i jest liderem na rynku dóbr luksusowych on-line. OTCF to z kolei spółka, która na rynku odzieży sportowej działa od przeszło 20 lat. Wiadomo, że swoją działalność rozwija nie tylko w kraju, ale i poza nim. Marka 4F ma butiki w ponad 40 krajach, a jej ambasadorami są m.in. Anna i Robert Lewandowscy.

Plany współpracy Igora Klai i spółki oferującej odzież premium

Podpisany w sierpniu tego roku list intencyjny między Igorem Klają a marką Moliera2 zakładał negocjacje warunków współpracy przy przedsięwzięciu biznesowym. Jego celem było – jak mogliśmy przeczytać w komunikacie giełdowym z 29 sierpnia – “przedsięwzięcie biznesowe polegające na budowie lidera wśród przedsiębiorstw działających na terenie Europy Środkowej i Wschodniej w segmencie sprzedaży internetowej i stacjonarnej marek luksusowych”.

– Aktualnie jesteśmy wiodącym graczem na polskim rynku e-commerce, a dzięki współpracy z Igorem Klają i jego zespołem możemy jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję. Wspólnie chcemy osiągnąć status niekwestionowanego lidera nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej, jeśli chodzi o sprzedaż stacjonarną i internetową luksusowych marek i produktów. Bardzo się cieszę z nawiązanej przez nas współpracy

– jeszcze dwa miesiące temu mówił Marcin Michnicki, prezes Moliera2.

Wspólny projekt OTFC i Moliera2 jednak nie dojdzie do skutku

Mowa była m.in. o możliwym powołaniu Klai w skład rady nadzorczej Moliera 2. Ponadto o działaniu wewnątrz firmy w ramach opracowywania strategii jej rozwoju i realizacji wspólnych założeń. Doświadczenie i wiedza obu stron odnośnie mody, sprzedaży i działalności segmentu e-commerce sprawiały, że pomysł współpracy wydawał się być strzałem w dziesiątkę. Niestety, niewiele ponad miesiąc od startu negocjacji, bo 7 października 2022 roku, podano, że zostały one zakończone bez osiągnięcia porozumienia. Niestety nie wskazano szczegółowych przyczyn niepowodzenia.

– W wyniku prowadzonych negocjacji strony nie osiągnęły konsensusu i nie doszło do zawarcia umowy o współpracy. Strony nie posiadają żadnych roszczeń związanych z przeprowadzonymi negocjacjami

– podano w komunikacie giełdowym Moliera2.

Przeczytaj również: 4F i Viamoda Szkoła Wyższa rozpoczynają wspólny projekt ku zwiększeniu obiegu cyrkularnego odzieży

REKLAMA
REKLAMA