REKLAMA

Rossmann rozwija się w dynamicznym tempie. Sieć drogerii ma prawie miliard zł zysku netto

REKLAMA
REKLAMA

Sieć popularnych drogerii opublikowała raport z ubiegłego roku swojej działalności. Okazuje się, że jej przychody zwiększyły się o 9,3 proc. do 9,609 mld zł. Powstało także 91 nowych placówek stacjonarnych. Rossmann ujawnił też, że w br. chce otworzyć 90 nowych drogerii oraz rozbudować regionalne magazyny.

Rozwój Rossmanna w Polsce

Bez wątpienia Rossmann jest jedną z najpopularniejszych sieci drogerii w Polsce. Ich najnowsze sprawozdanie doskonale odzwierciedla zainteresowanie klientów. Firma, mimo zapłacenia nowej daniny, osiągnęła 981 mln zł zysku netto, z którego w ub.r. zaliczkowo wypłaciła 550 mln zł dywidendy. Na jej zeszłoroczne wpływy sprzedażowe złożyło się 9,603 mld zł z krajowej sprzedaży produktów, a także 333,1 tys. zł ze sprzedaży eksportowej produktów oraz 5,23 mln zł ze sprzedaży usług w kraju.

Po nieco cięższym czasie w 2020 roku, kiedy epidemia koronawirusa sparaliżowała życie społeczne we wszystkich jego aspektach, w 2021 roku nastąpiło ożywienie rynkowe. Drogerie Rossmann w budynkach wolno stojących oraz parkach handlowych były otwarte przez cały czas, mimo obostrzeń covidowych. W raporcie zaznaczono, że: “również centra handlowe przez większość roku mogły funkcjonować z zachowaniem reżimu sanitarnego w pełnym wymiarze, co wiązało się z odzyskiwaniem klientów i zwiększeniem częstotliwości wizyt”.

– W roku 2021 r. wprowadziliśmy do naszej oferty ponad 7000 nowych produktów, które są odpowiedzią na najnowsze trendy w dbaniu o urodę i zdrowie, w dużej części oparte na naturalnych składnikach i będące przyjazne dla środowiska – dodano.

Zobacz także: Ile koncern LVMH zarobił już w tym roku? Ta kwota robi wrażenie

Dokładne dochody sieci Rossmann

Na koniec ub.r. firma miała 1578 drogerii w 609 miejscowościach, a także platformę e-commerce’ową. Przez rok otworzyła 91 placówek stacjonarnych. Zaznaczyła, że w br. chce otworzyć 90 nowych drogerii oraz rozbudować regionalne magazyny. Wydatki na niefinansowe aktywa trwałe zaplanowano w kwocie 339,7 mln zł, natomiast rok wcześniej, bo w 2021, przeznaczono na nie 204,5 mln zł.

W ub.r. nakłady na zużycie materiałów i energii zwiększyły się ze 133,9 do 150,9 mln zł, a koszty amortyzacji zmalały ze 179 do 173,7 mln zł. Koszty usług obcych poszły w górę z 1,195 do 1,361 mld zł, wynagrodzeń – z 853,9 do 882,2 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych – ze 196 do 201,2 mln zł. Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 15 295 etatów, wobec 15 931 rok wcześniej. Z kolei łączne zarobki trzyosobowego zarządu, z wynagrodzeń i premii, zwiększyły się rok do roku z 36,85 do 44,05 mln zł. Warto dodać, że wydatki operacyjne polskiej spółki Rossmanna zwiększyły się nieco słabiej od wpływów – o 8,3 proc. do 8,402 mld zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 5,147 do 5,463 mld zł.

Pozostałe przychody operacyjne Rossmann Polska zwiększyły się z 64,33 do 99,99 mln zł (z czego te z dotacji: z 28,75 do 51,47 mln zł), a pozostałe koszty operacyjne – z 65,74 do 84,85 mln zł. Zwiększyły się również wszystkie wskaźniki rentowności spółki: zysk sprzedażowy wzrósł z 1,035 do 1,206 mld zł, zysk operacyjny – z 1,033 do 1,222 mld zł, zysk brutto – z 1,025 do 1,224 mld zł, a po potrąceniu podatku dochodowego (w ub.r. wyniósł 242,3 mln zł, a rok wcześniej 197,4 mln zł) zysk netto wzrósł z 827,5 do 981 mln zł. Wzrosły też koszty podatków i opłat z 29,81 do 145,78 mln zł.

Przeczytaj również: Pepco wprowadza do swojej oferty kosmetyki. Jakie produkty znajdziemy na półkach?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES