noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
LVMH

Ile koncern LVMH zarobił już w tym roku? Ta kwota robi wrażenie

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Grupa LVMH, jeden z największych producentów dóbr luksusowych i właściciel 75 marek, zanotował dobry początek 2022 roku. Wskazują na to chociażby przychody, jakie koncern uzyskał w pierwszym kwartale. Odnotowano wzrost o 29 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.

LVMH opublikował szczegółowe informacje dotyczące swoich dochodów. Okazało się, że koncern miał dobry początek roku, mimo trudności spowodowanych kryzysem związanym z pandemią Covid-19 oraz dramatycznymi wydarzeniami na Ukrainie. Odnotował bowiem w pierwszym kwartale 2022 r. przychody w wysokości 18 miliardów euro. Na czym najwięcej zarobił?

Moda i wyroby skórzane

Marki z sektora “Moda i wyroby skórzane” odnotowały organiczny wzrost przychodów o 30 proc. w pierwszym kwartale 2022 roku. Na sukces domu mody Louis Vuitton złożyła się prezentacja ostatniej kolekcji męskiej Virgila Abloha na sezon jesień-zima 2022 o nazwie “Louis Dreamhouse”, a także kolekcja damska Nicolasa Ghesquière’a, pokazywana po raz pierwszy w Musée d’Orsay w Paryżu. Christian Dior po renowacji otworzył ponownie butik przy 30 Avenue Montaigne w Paryżu. Fendi odnotował solidny wzrost napędzany sukcesem kolekcji Kima Jonesa. Hitem sprzedażowym Celine okazały się z kolei linie konfekcjonowane i galanteria skórzana zaprojektowana przez Hediego Slimane’a. Bardzo dobre rozpoczęcie roku mieli również Loro Piana, Loewe i Marc Jacobs.

Przeczytaj również: LVMH przekaże 5 mln euro na pomoc dla Ukrainy

Perfumy i kosmetyki

W sektorze perfumeryjnym i kosmetycznym przychody LVMH wzrosły organicznie o 17 proc. w pierwszym kwartale 2022 r. w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Christian Dior zyskał udział w rynku, dzięki zapachom Sauvage, Miss Dior i J’Adore oraz produktom do makijażu. Guerlain z powodzeniem rozwinął linię Aqua Allegoria, nową kolekcję perfum l’Art et la Matière, a także linię Abeille Royale do pielęgnacji skóry. Z kolei Givenchy zaprezentował nową wodę toaletową Fraîche Irresistible. Szybki wzrost odnotował również Masion Francis Kurkdjian.

Zegarki i biżuteria

W porównaniu z I kwartałem zeszłego roku, teraz w segmencie zegarków i biżuterii LVMH odnotował organiczny wzrost przychodów o 19 proc. Świetny początek roku (szczególnie w Stanach Zjednoczonych) miało Tiffany & Co. i kolekcja Knot. W Bulgari przodowała linia Serpenti i zegarek Octo Finissimo Ultra. Dobre wyniki sprzedażowe uzyskali również Chaumet oraz Fred

Wina i napoje spirytusowe

Alkohole w tym samym czasie odnotowały najmniejsze z podgrup przychody LVMH, ponieważ organiczny wzrost wyniósł jedynie 2 proc. Biznes szampański miał doskonały kwartał, z gwałtownym wzrostem wolumenów, szczególnie w Europie i Japonii. Tym razem firma Armand de Brignac (która od maja 2021 r. należy w 50 proc. do LVMH) została po raz pierwszy uwzględniona w rachunkach. Wiadomo, że sprzedaż koniaku Hennessy spadła w porównaniu do trzech pierwszych miesięcy 2021 roku z powodu ograniczeń podażowych i logistycznych. Silny wzrost odnotowały z kolei whisky Glenmorangie i wódka Belvedere.

Przeczytaj również: Prezes koncernu LVMH traci majątek przez wojnę

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES