Netflix otworzył biuro w Polsce. Teraz szuka pracowników

Netflix w Polsce działa od jesieni 2016 roku, a w ciągu ostatnich dwóch lat przeznaczył na lokalne produkcje 490 milionów złotych. Mimo licznych inwestycji, platforma nie miała dotychczas własnej siedziby na terenie Polski. 29 marca firma ogłosiła powstanie biura. Na lokalizację wybrano Warszawę. Co więcej, polski oddział ma być hubem na całą Europę Środkowo-Wschodnią. 

Według Alicji Grawon-Jaksik, prezeski Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, Polska jest jednym z najbardziej rozwojowych miejsc na rynku produkcji audiowizualnych w Europie. Obiecujące perspektywy rozwoju skłoniły zarząd platformy Netflix do wykorzystania potencjału naszego kraju i poszerzenia jego udziału w bibliotece projektów filmowych oraz serialowych.

— Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów

 – powiedział Larry Tanz, wiceprezes platformy Netflix.

Netflix w Polsce rekrutuje

Netflix ma już europejskie siedziby w Londynie, Amsterdamie, Paryżu, Rzymie, Berlinie, Madrycie, Stambule oraz Sztokholmie. Teraz powstała kolejna – w naszej stolicy. Biuro działa od poniedziałku 5 września. Jak informuje Anna Nagler – dyrektorka ds. seriali oryginalnych w Europie Środkowo-Wschodniej – oddziałowi w Warszawie obecnie zależy na “zatrudnianiu kolejnych specjalistów oraz umacnianiu relacji z lokalną branżą audiowizualną”.

Aktualnie poszukiwane są osoby z doświadczeniem w marketingu i produkcji filmowej. Wśród dostępnych ofert pracy, można zobaczyć takie stanowiska, jak: Marketing Production Manager, Marketing Manager oraz menedżer ds. marketingu w mediach społecznościowych. Wiadomo, że docelowo w biurze będzie pracować kilkadziesiąt osób.

Inwestycje Netflixa w Polsce

Powstanie nowego biura jest zwieńczeniem sześciu lat ogromnych inwestycji i sukcesów Netflixa w Polsce. W minionych latach ta platforma streamingowa zainwestowała aż 490 mln zł w produkcje z naszego kraju. Takie fundusze przeznaczone na polskie filmy i seriale nie są jednak zaskakujące. Dlaczego? Otóż jak wynika z badań Mediapanel, w lipcu 2022 roku ponad 12 mln Polaków skorzystało z Netflixa.

– Polska jest kopalnią świetnych pomysłów i scenariuszy. Przeniesione na ekran, we współpracy z rodzimymi twórcami, zyskują uznanie widzów w kraju i za granicą. Pracując z Warszawy będziemy jeszcze bliżej lokalnej branży filmowej, co, mam nadzieję, przełoży się na kolejne wyjątkowe realizacje

– powiedział Łukasz Kłuskiewicz, dyrektor ds. filmów w Europie Środkowo-Wschodniej w Netfliksie.

Tytuły, takie jak “Sexify” (serial trafił na listę 10 najchętniej oglądanych produkcji w ponad 80 krajach), “Jak pokochałam gangstera” (film przez ponad miesiąc utrzymywał się w globalnym TOP 10), “Rojst ’97”, “365 dni” czy “Dziś w lesie nie zaśnie nikt”, spotkały się z międzynarodowym zainteresowaniem. Zachęciły też platformę streamingową do długofalowej współpracy z lokalnymi twórcami. To ogromna szansa dla polskiej kinematografii. Powstanie siedziby w Warszawie jest równoznaczne z powiększeniem budżetu na kolejne produkcje i utworzeniem nowych miejsc pracy dla artystów audiowizualnych.

Przeczytaj też: Chanel rekrutuje w Polsce. Gdzie i na jakie stanowiska?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

FASHION BIZNES