REKLAMA
Należąca do Authentic Brands firma Reebok ogłosiła powołanie czterokrotnego mistrza NBA na stanowisko prezesa Reebok Basketball. Do jego zadań należeć będą kierowanie strategią marki w kategorii koszykówki oraz dbanie o partnerstwa ze sportowcami.

Marka Reebok mianowała byłą gwiazdę NBA prezesem działu

REKLAMA

Należąca do Authentic Brands firma Reebok ogłosiła powołanie czterokrotnego mistrza NBA na stanowisko prezesa Reebok Basketball. Do jego zadań należeć będą kierowanie strategią marki w kategorii koszykówki oraz dbanie o partnerstwa ze sportowcami.

Przeczytaj również: Le Collet – marka Mai Bohosiewicz otwiera stacjonarne butiki

Shaquille’a O’Neala prezesem Reebok Basketball

Współpraca Reeboka z O’Nealem sięga 1992 roku. W tamtym okresie koszykarz zadebiutował na scenie NBA nosząc buty Reebok. Od wspomnianego momentu gwiazdor starał się pozostać w bliskim kontakcie z amerykańską marką. W między czasie został nawet inwestorem macierzystej grupy Authentic Brands, która wykupiła Reeboka z rąk Adidasa za 2,46 mld USD w 2022 roku. Głównym inicjatorem tego ruch był O’Neal.

Cieszymy się na myśl o rozszerzeniu naszej współpracy z Shaquille’em. Jako sportowiec odcisnął on niesamowite piętno nie tylko na naszej marce, ale także na całej dyscyplinie i kulturze koszykówki – powiedział Todd Krinsky, dyrektor generalny Reebok. Dodał on, że „dzięki połączeniu jego głęboko zakorzenionej historii z Reebokiem i panującego wpływu, jaki wywarł na grę, nie ma nikogo lepszego kto mógłby poprowadzić naszą markę z powrotem do odzyskania należnego jej miejsca i dominacji w koszykówce”.

Przeczytaj również: Poznaj dźwięk krawiectwa: kolekcja BYTOM x JIMEK nareszcie dostępna

Reebok – pozostałe zmiany

W związku z nominacją O’Neala, Reebok mianował Allena Iversona na stanowisko wiceprezesa Reebok ds. koszykówki. Pomoże on prezesowi w rekrutacji zawodników, organizowaniu inicjatyw oddolnych i społecznościowych oraz aktywacji sportowców. Powołanie nowo utworzonych stanowisk następuje po ogłoszeniu przez markę planów skupienia się na sportach zespołowych i globalnym zaangażowaniu marki odzieży sportowej w koszykówkę wyczynową.

Przeczytaj również: Ten brand to kwintesencja nowojorskiego stylu

Reebok – historia

Historia marki Reebok sięga roku 1895. W tamtym okresie w miejscowości Bolton koło Manchesteru w Wielkiej Brytanii, miejscowy biegacz Joseph William Foster wraz z lokalnym klubem sportowym zapragnęli stworzyć buty, które pomogą osiągać coraz to lepsze wyniki w bieganiu. Szybko wyprodukowali oni pierwszą parę butów biegowych z kolcami. Po pierwszych sukcesach, rozpoczęła się zakrojona na szeroką skalę ręczna produkcja butów dla pozostałych brytyjskich biegaczy. A w kolejnych latach dla międzynarodowych klientów. W taki sposób powstała firma J.W. Foster and Sons prowadzona przez Josepha Fostera.

Buty Reebok szybko zrobiły furorę na rynku amerykańskim i stały się hitem sprzedażowym. Popularność marki gwałtownie wzrosła w roku 1982, po wprowadzeniu na rynek butów Freestyle do aerobiku. Pierwszych butów sportowych zaprojektowanych i przeznaczonych dla kobiet, które w tamtych czasach zafascynowane były tą dziedziną sportu. W kolejnych latach powstały również buty dla mężczyzn. W 1992 roku, Reebok rozpoczął transformację z firmy identyfikowanej głównie z fitnessem. Tworząc serie odzieży, obuwia i akcesoriów do innych dyscyplin sportu. Między innymi piłki nożnej, koszykówki, lekkoatletyki, tenisa, golfa i gimnastyki, odnosząc na tym polu kolejne sukcesy. Powstawały również kolekcje odzieży i obuwia przeznaczonych do codziennego użytku. Obecnie Reebok to wiodąca światowa marka projektująca, produkująca i sprzedająca produkty sportowe najwyższej jakości.

Przeczytaj również: Polskie marki z kaszmirem. Gdzie kupić najwyższej jakości sweter?

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES