REKLAMA
Po koniec pierwszego kwartału bieżącego roku Jeremy Scott poinformował, że już niebawem przestanie pełnić funkcję dyrektora kreatywnego w Moschino. Po udzieleniu tej informacji w przestrzeni publicznej rozpoczęło się typowanie jego następcy. Padło na głównego projektanta odzieży damskiej z luksusowego domu mody Gucci.

Znamy następcę Jeremy’ego Scotta. Marka Moschino mianowała nowego dyrektora kreatywnego

REKLAMA

Po koniec pierwszego kwartału bieżącego roku Jeremy Scott poinformował, że już niebawem przestanie pełnić funkcję dyrektora kreatywnego w Moschino. Po udzieleniu tej informacji w przestrzeni publicznej rozpoczęło się typowanie jego następcy. Padło na głównego projektanta odzieży damskiej z luksusowego domu mody Gucci.

Przeczytaj również: Luksus nie tylko z Europy. Odkrywamy najważniejsze azjatyckie marki premium 2023

Nowy dyrektor kreatywny Moschino

Włoska grupa modowa Aeffe poinformowała w poniedziałek o zatrudnieniu na stanowisku dyrektora kreatywnego Davida Renne. Zajmie on miejsce Jeremy’ego Scotta od 1 listopada. Do jego głównych zadań należeć będą nadzorowanie linii damskiej, męskiej oraz akcesoriów. Renne zadebiutuje w lutym podczas mediolańskiego Tygodnia Mody 2024 z kolekcją jesień/zima 24-25.

Jesteśmy przekonani, że odegra on kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości Moschino – powiedział prezes wykonawczy Aeffe, Massimo Ferretti. – Po współpracy ze Scottem, który w ogromnym stopniu przyczynił się do rozwoju marki, natychmiast rozpoczęliśmy proces badawczy wynikający z chęci zastanowienia się nad przyszłością Mochino. Spotkanie z Davidem było pouczające. Już podczas pierwszych rozmów doceniłem jego wrażliwość estetyczną i umiejętność dostrzegania różnych poziomów interpretacji, które Franco Moschino zawsze umieszczał w swoich dziełach – dodał.

Przeczytaj również: Jak nosić najmodniejsze buty tego sezonu?

Historia Moschino

W zeszłym miesiącu Moschino obchodziło 40 urodziny. Marka uczciła je pokazem mody, na którym zaprezentowała stylizacje stworzone przez Carlyne Cerf de Dudzeele, Katie Grand, Gabriellę Karefa-Johnson i Lucię Liu. Kolekcja wyprodukowana przez stylistki inspirowana była twórczością założyciela brandu – Franco Moschino. Karierę rozpoczął on w 1971 roku. Przez pierwsze sześć lat pracy projektując dla Gianniego Versace. W 1983 roku założył własną firmę – Moonshadow. Następnie, jeszcze w tym samym roku, stworzył Moschino Couture. W środowisku znany był ze swojego dziwacznego poczucia humoru oraz innowacyjności w podejściu do mody. Warto zauważyć, że w swojej działalności zasłynął on między innymi odświeżeniem klasycznego garnituru pomysłowymi detalami. Ponadto haftowaniem metek z cenami na małych czarnych sukienkach, czy spódnicami wykonanymi w całości z męskich krawatów. – Nie ma kreatywności bez chaosu – mawiał.

Franco Moschino zmarł w 1994 roku. Po jego śmierci spółka Aeffe nabyła 70 proc. udziałów. Przez lata kontynuowała ona dzieło prekursora. Pełną kontrolę nad marką nabyła w 2021 roku, płacąc 66,6 mln euro za pozostałe 30 proc. akcji. Podczas wspomnianej transakcji wynegocjowała również licencję na produkcję i dystrybucję kolekcji odzieży damskiej Love Moschino we własnym zakresie. W 2022 roku przychody Aeffe wzrosły o 8,4 proc. do 352 mln euro. I chociaż spółka nie dzieli informacji dotyczących sprzedaży na poszczególne marki… Nieoficjalne źródła podają, że Moschino odpowiedzialne jest za 70 proc. całości.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przychody Aeffe zmalały o 7,7 proc. do 162 mln euro. Pomimo tego spadku Ferretti wyraził swoje zadowolenie z wyników kanału detalicznego. – Co jest bezpośrednią konsekwencją przejścia na model bezpośredniej dystrybucji marki Moschino na rynku chińskim – zauważył. Warto dodać, że w 2021 roku spółka przejęła pakiet kontrolny nad dystrybucją Moschino w Chinach kontynentalnych. Ruch ten zasygnalizował rosnące znaczenie tamtejszego rynku dla marki. Oprócz Moschino, w skład spółki Aeffe wchodzą marki Alberta Ferretti, Philosophy di Lorenzo Serafini i Pollini.

Przeczytaj również: Najpiękniejsze zegarki w estetyce quiet luxury

Zdjęcie główne: Instagram @moschino

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES