Zalando

Zalando.pl nawiązuje współpracę z InPost

Do tej pory zamówienia ze sklepu Zalando mogły być dostarczane jedynie za pośrednictwem kurierów DHL oraz DPD. Już niedługo oferta platformy sprzedażowej zostanie rozszerzona także o możliwość dostawy zakupów do Paczkomatów. To pewne – InPost oficjalnie dołącza do partnerów logistycznych Zalando.

InPost jest nieodłączną częścią lokalnego rynku e-commerce. Marka posiada ponad 18,5 tys. Paczkomatów na terenie Polski. Oprócz tego, firma działa także na rynku zagranicznym, gdzie około 1 tys. maszyn przypada na Francję i 4 tys. na Wielką Brytanie. Ogromne zasięgi i przekonujące wyniki doprowadziły do współpracy InPostu z wiodącą platformą sprzedażową – Zalando.pl.

InPost – rewolucja branży kurierskiej

Według badania Kantara z 2021 roku, spośród 1000 ankietowanych aż 89% wybiera dostawy za pośrednictwem Paczkomatu. Obecnie jest to bez wątpienia najpopularniejsza (a zarazem najwygodniejsza) forma zamawiania produktów online. InPost współpracuje z ponad 28 tys. internetowymi sprzedawcami, a wśród nich znajdują się najpopularniejsze sklepy z odzieżą oraz akcesoriami modowymi. Usługi firmy dostawczej oferują m.in. marki LPP, Answear, Modivo czy marketplace’y jak Allegro i Aliexpress. Zalando to kolejna platforma sprzedażowa, która dołącza do klientów firmy InPost.

– Jestem przekonana, że rozpoczęta z początkiem listopada współpraca dwóch kluczowych firm w swoich sektorach, Zalando i InPost będzie udana. (…) Jak wskazuje stworzony przez Gemius raport na temat branży e-commerce, uwzględnienie urządzeń InPost jako formy dostawy motywuje klientów do skorzystania z oferty, co ma szczególne znaczenie w okresach zintensyfikowanych zakupów konsumenckich jak na przykład listopadowy Black Friday, czy w momencie poszukiwania gwiazdkowych prezentów. Uwzględnienie w łańcuchu dostaw Zalando sieci maszyn Paczkomat oraz usług kurierskich InPost jest dla nas potwierdzeniem, że nie tylko konsumenci uważają Paczkomat za komfortową formę dostawy

– mówi Dagmara Brzezińska, wiceprezes zarządu InPost.

Dlaczego dopiero teraz InPost łączy siły z platformą sprzedażową Zalando? Platforma sprzedażowa to wielki gracz na polskim rynku – tylko w tym roku do bazy klientów dołączyło ponad 10 mln użytkowników. Oznacza to nie tylko duży przychód dla obu stron współpracy, ale także konieczność zapewnienia dobrej obsługi dla każdego klienta Zalando. Firma obsługująca Paczkomaty wciąż testuje swoje możliwości (jak w przypadku zakończonej już umowy z siecią franczyzową Żabka), dlatego prawdopodobnie współpraca wymagała przygotowania odpowiedniej koordynacji i infrastruktury.

Ile kosztuje przesyłka InPost na Zalando?

Cena prywatnych wysyłek za pośrednictwem InPostu waha się między 14-16 zł. Ceny na platformach zewnętrznych różnią się od metod sprzedażowych właścicieli. Zalando słynie z darmowych wysyłek od minimalnej kwoty 39,90 zł, dlatego w przypadku marki InPost na Zalando przesyłki oraz zwroty również nic nie kosztują.

Informacja odnośnie sposobów dostawy opublikowana na stronie Zalando.pl

Przeczytaj też: Zalando kontynuuje inwestowanie we wspieranie kobiet oraz oferuje szeroki asortyment dla osób z niepełnosprawnościami