5 minut z… marką Balagan

Jej znakiem rozpoznawczym są wygodne i funkcjonalne buty i akcesoria, dbałość o każdy detal i wysoką jakość. Funkcjonująca pomiędzy Warszawą a Tel Avivem marka Balagan często puszcza oko w swoich projektach do tego, co w modzie już było, ale w biznesie doskonale wie w jakim kierunku podążać, by sięgać wyżej. Właśnie ogłosiła nawiązanie współpracy z Klarną, nieustająco jest czujna na potrzeby klientów. Fashionbiznes.pl o przełomowych decyzjach w rozwoju marki, wartościach, na których powstała i postrzeganiu sukcesu opowiedziały założycielki Balagan Agata Matlak-Lutyk i Hanna Ferenc-Hilsde.

Marka Balagan to przede wszystkim…

wartości. Te w oparciu, o które powstała są dla nas cały czas aktualne. Ważne są dla nas tradycje rzemieślnicze i naturalne materiały wysokiej jakości oraz lokalna, zrównoważona produkcja. Tak samo jak transparentność, przejrzysta komunikacja, szacunek i wrażliwość na innych. Od początku istnienia marki wspieramy inicjatywy społeczne, które pomagają budować lepszą jakość świata. Wiara w te filary i zaangażowanie w ich realizację wyznacza nam cele i kierunek rozwoju.

Założyłyśmy własną firmę po to, by…

stworzyć ponadczasowy, wysokojakościowy produkt, który nie jest sezonowy – pięknie się starzeje i nabiera szlachetnego charakteru. Balagan to wygoda i klasyczny design: funkcjonalny i minimalistyczny, opierający się trendom.

Kiedy słyszymy słowo “sukces”, myślimy…

o satysfakcji płynącej z konsekwentnego realizowania swoich celów. Sukces to rozwój marki i tworzącego ją zespołu, to nieustanne prowadzenie zrównoważonej gospodarki magazynowej i praca z lokalnym rynkiem. To wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, do których prowadzą miesiące poszukiwań, pracy i wdrażania tak, jak np. kolekcja wegańska i biodegradowalna.

Chciałybyśmy, żeby polska branża modowa…

stawała się jeszcze bardziej lokalna i prokliencka. Wsłuchana w potrzeby świadomego odbiorcy i pędzącego świata nadmiaru.

Gdybyśmy mogły wprowadzić jedną zmianę, by ułatwić funkcjonowanie naszej firmie, byłoby to…

pewnie szereg usprawnień e-commerce. W pandemii zakupy w Internecie stały się głównym kanałem sprzedażowym wielu marek i wciąż można zrobić coś, aby usprawnić ten proces i uczynić stronę sklepu jeszcze wygodniejszą.

>>> PRZECZYTAJ TAKŻE Jak nawiązać współpracę z Klarną? Co musi wiedzieć marka

Biznesowo inspiruje nas…

na przykład Patagonia, która wyraźnie komunikuje, że jej obecnym celem nie jest dalszy wzrost, a rentowne rozwijanie się w oparciu o zrównoważony model. To odważny ruch dużej, światowej marki. A także Glossier – za zaufanie do klientów i tworzenie produktów w oparciu o ich feedback.

Kiedy patrzymy na globalne marki modowe…

obserwujemy ruchy i postawy małych i dużych graczy, doceniamy nieoczywiste ruchy.

Z globalnych marek imponują nam…

na pewno IKEA za nieustawanie we wdrażaniu ekologicznych i odpowiedzialnych środowiskowo działań na każdym etapie: doboru materiałów, produkcji i dystrybucji. Levi’s imponuje kultową estetyką modeli – są ikoną.

Największy problem, z jakim mierzy się nasza marka… to lokalna produkcja w Polsce, która staje się coraz trudniejsza.

Przełomowa decyzja, która pomogła naszej firmie się rozwinąć…

powiększenie zespołu. Szczególnie zatrudnienie business developerki, która pomogła nam się zeskalować, rozwijać i sięgać wyżej.

Gdybyśmy miały zacząć tę przygodę od początku, to…

chciałybyśmy zrobić to tak samo. Wszystko było po coś i każdy krok, każda decyzja czegoś nas nauczyły i doprowadziły tu, gdzie jesteśmy.

Najważniejsza biznesowa lekcja, jaką dostałyśmy…

to pandemia, która wszystkich zmusiła nas do zweryfikowania ówczesnych działań i strategii i pokazała jak wielka siła leży w solidarności klientów z producentami.

W naszej marce najwięcej inwestujemy w…

jakość i rozwój. Na poziomie wyboru materiałów, optymalizacji produkcji, logistyki – ale
i rozwiązań dostarczanych klientom – stąd współpraca z Klarną, która w bardzo wygodny sposób usprawnia proces zakupowy.

Zdecydowałyśmy się na współpracę z Klarną, ponieważ…

to bezpieczne narzędzie, które wychodzi na przeciw potrzebom klientów, nie tylko na lokalnym, lecz także na zagranicznych rynkach, gdzie praktyki zakupowe często się różnią. Klarna jest wyjątkowo wygodna – wspiera przemyślane zakupy, a nieblokowanie środków ułatwia swobodną wymianę i inne procesy, co w przypadku zakupu butów przez Internet jest często kluczowe dla klientów. A to e-commerce jest naszym głównym kanałem sprzedażowym.

>>> Przeczytaj także: 5 minut z… marką THE MAR

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES