Klarna

Jak nawiązać współpracę z Klarną? Co musi wiedzieć marka

Klarna, wiodący globalny bank detaliczny, dostawca usług płatniczych i aplikacja zakupowa, pomaga markom modowym skutecznie rozwinąć skrzydła w biznesie. W jaki sposób zostać jej partnerem, jak działa odroczona płatność i dlaczego warto w nią zainwestować odpowiadają Łukasz Dwulit (Head of Klarna Polska) oraz Bartosz Kwiatek (Country Marketing Manager).

Czym usługa Klarna różni się od innych serwisów oferujących odroczone płatności?

Bartosz Kwiatek, Country Marketing Manager: Klarna nie jest tylko opcją płatności. Poza oferowaniem produktów płatniczych jest to również bank detaliczny, aplikacja zakupowa, partner wzrostu, oraz dostawca innowacyjnych produktów takich jak na przykład Wirtualny Doradca Sprzedaży oraz platforma marketingowa z m.in. własnymi rozwiązaniami CSS lub afiliacji. Od ponad 17 lat, każdego dnia, Klarna łączy ponad 400 tys. wiodących marek z ponad 150 milionami klientów, którzy aktywnie korzystają z jej usług. To mogą być też klienci marek, które do nas dołączą.

Jakie warunki musi spełniać marka, żeby nawiązać współpracę z Klarną?

Łukasz Dwulit, Head of Klarna Polska: Prawie każda marka może wdrożyć Klarnę w swoim sklepie internetowym. Choć są pewne wyjątki: sklepy sprzedające produkty wątpliwej jakości, czy zabronione produkty w danym kraju. Oprócz płatności w e-commerce, oferujemy rozwiązania także dla sklepów stacjonarnych, co cieszy dużą popularnością na całym świecie.

Czego Klarna wymaga do wdrożenia systemu odroczonych płatności ?

Łukasz Dwulit: Sklep internetowy to właściwie wszystko czego potrzeba. Oferujemy różne metody integracji dopasowane do oczekiwań i możliwości naszych partnerów.

>>> Przeczytaj również: Jak kupują Polacy? Klarna publikuje nowy raport

Jaki zysk marka ma z tego, że zaoferuje swoim klientom odroczone płatności?

Łukasz Dwulit: Sprzedawcy detaliczni inwestują w Klarnę tak samo, jak inwestują w dostawy online i darmowe zwroty – aby zapewnić lepsze customer experience. Według naszego raportu „Modna Polska. Nowa generacja Polaków na zakupach” dla 78 proc. badanych ważne jest oferowanie przez sklep opcji odroczonych płatności za zakupy, a aż 90 proc. przyznało, że zna tę formę płatności. Dzięki usłudze „Zapłać za 30 dni” kupujący mogą skorzystać z finansowej alternatywy. Wszystko jest już wbudowane w proces finalizacji zakupu – bez zewnętrznych przekierowań poza witrynę sklepu. Dając klientom możliwość odroczenia płatności za większe zakupy, zyskują oni większą kontrolę nad swoimi finansami, a także mogą podejmować świadome decyzje. Co więcej, oferujemy naszym partnerom narzędzia, za pomocą których mogą dotrzeć do dużej liczby klientów. Wspieramy także mniejsze marki, by mogły sprawniej konkurować z gigantami branżowymi.

Jak długo trwa proces integracji? Jak szybko marka może zacząć działać z Klarną?

Łukasz Dwulit: Jeśli mowa stricte o integracji technicznej, to w zależności od jej modelu jest to od kilku minut, w przypadku zintegrowanych platform e-commerce, lub do kilku miesięcy w przypadku złożonych integracji z klientami poziomu enterprise.

Na jaką kwotę klienci marki mogą dokonać płatności odroczonej?

Łukasz Dwulit: Każdy Klient ma własny limit dostępny na zakupy, który jest indywidualnie wyliczany dla każdego użytkownika. Sam proces oceny jest niezwykle szybki i prosty. Po podaniu niezbędnych do weryfikacji danych przy rejestracji, tj. e-mail, numer telefonu, PESEL, Klarna potwierdza czy Klient może dokonać transakcji na określoną wartość.

Czy po wdrożeniu marka ma swojego opiekuna z ramienia Klarny?

Łukasz Dwulit: W zależności od wielkości firmy i jej biznesu może to być zespół do obsługi mniejszych marek i sklepów lub dedykowane osoby, które będą odpowiedzialne za wsparcie naszych partnerów od momentu przeprocesowania umowy po integrację techniczną przez zaplanowanie indywidualnych działań marketingowych. Stworzyliśmy ponad 100 zespołów ds. partnerów na całym świecie, aby ich wspierać. Mają oni do dyspozycji lokalny zespół ds. klienta, składający się z ekspertów z dziedzin marketingu, analityki i produktu, którzy będą zaangażowani w rozwój biznesu naszych partnerów.

Czy współpraca z Klarną oznacza, że marka będzie musiała zacząć produkować więcej?

Bartosz Kwiatek: Jest to zależne od strategii marki oraz naszych wspólnych działań. Klarna jako partner wzrostu dla marek poprzez wspólne działania marketingowo-promocyjne przyczynia się do wzrostu sprzedaży w Polsce oraz za granicą, poprzez zwiększenie konwersji, jak i zwiększenie średniej wartości zakupu. W tym wypadku, jako że pozytywnie wpływamy na sprzedaż, jak najbardziej może się okazać potrzebne zapewnienie większej ilości dostępnych produktów.

Czy Klarna może pomóc marce zaistnieć poza granicami Polski? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Bartosz Kwiatek: Jak najbardziej tak. Klarna to nie tylko dostawca płatności i bank detaliczny. To również społeczność zakupowa, która aktywnie korzysta z naszej aplikacji lub szuka inspiracji na naszej stronie, kanałach w mediach społecznościowych lub jest zapisana do naszego newslettera. W wielu państwach nasza baza konsumentów aktywnie korzystających z Klarny oraz otrzymujących naszą komunikację pokrywa do 80 proc. społeczeństwa powyżej 18 roku życia. Klarna jako opcja płatności wzbudza również duże zaufanie co do procesowania samej płatności oraz zapewnienia, że współpracujemy tylko z prawdziwymi, istniejącymi sprzedawcami. Dzięki temu jesteśmy w stanie pomóc promować lokalne marki z naszymi globalnymi zasięgami – czy to tylko poprzez działania komunikacyjne wewnątrz środowiska Klarny, czy poprzez wspólne kampanie marketingowe w mediach zewnętrznych.

Więcej informacji o ofercie Klarny dla polskich marek można znaleźć na stronie: https://www.klarna.com/pl/biznes/

>>> Przeczytaj również: „Sprzedaż online jest nowym luksusem” – Ania Kuczyńska o współpracy z Klarną [TYLKO U NAS]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

FASHION BIZNES