[BADANIE] Aż 80% Polaków deklaruje, że robi zakupy w outletach. Czy to znak kryzysu?

REKLAMA

Outlet nowym ulubionym miejscem na zakupy? Z nowego badania KANTAR, przeprowadzonego na zlecenie firmy Neinver – firmy zarządzającej siecią FACTORY – wynika, że aż 80 % Polaków kupuje w outletach. Blisko 60% z nich wybiera je ze względu na ceny atrakcyjniejsze niż w innych miejscach. Co jeszcze wynika z badania?

Polacy wybierają outlet

Badanie zostało przeprowadzone na grupie respondentów z Wielkopolski, Małopolski i Mazowsza i Śląska. Wszystko wskazuje na to, że Polacy powoli wracają do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii. Zaledwie 2% badanych zadeklarowało chęć kupowania wyłącznie przez internet.

Dlaczego właśnie outlet? Blisko 60% jako zaletę zakupów w miejscu tego typu wskazuje niską cenę przez cały rok, a 36% – dużą ofertę rozmaitych marek. Ankietowani najczęściej kupują produkty sportowe, a także obuwie, odzież damską i męską. Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się akcesoria. Atutem centrów outletowych jest też skupienie wielu atrakcyjnych ofert w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Powrót do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii

Rezultat badań skomentowała Natalia Wiśniewska, marketing manager Neinver w Polsce, mówiąc, że badanie pokazuje potrzebę powrotu do doświadczeń zakupowych z czasów przed pandemią.

– Tę pozytywną tendencję odzwierciedlają również wyniki odwiedzalności i sprzedaży w outletach FACTORY od czasu majowego otwarcia. Klienci chętniej wybierają tradycyjne zakupy, a procedury sanitarne traktują jako naturalny element, który po prostu towarzyszy im na co dzień

– komentowała Wiśniewska.
 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Post udostępniony przez Factory Ursus (@factory_ursus)

Kobieta dodała również, że spadła liczba osób deklarujących unikanie wizyt w centrach handlowych – z 24 przed rokiem, do 9 procent obecnie.

Ludzie przestają unikać zakupów w galeriach handlowych i outletach. Znakomita większość (aż 92%) deklaruje również chęć korzystania z przymierzalni (przypomnijmy, że w szczytowym momencie pandemii wyłączono je z użytku).

Bardzo pozytywną wiadomością jest fakt, że dużo osób zwraca uwagę na aspekt ekologiczny. Aż 40% badanych twierdzi, że wybiera ubrania przyjazne środowisku. Nieco mniej osób, bo ok. 30%, deklaruje z kolei, że nie tylko na ten aspekt zwraca uwagę, ale też jest w stanie na takie produkty wydać więcej.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 5912 osób z 4 regionów kraju za pomocą wywiadów internetowych .

Neinver to hiszpańska firma, zarządzająca centrami outletowymi w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Holandii, Polsce i we Włoszech. W Polsce jest to sień Factory, którą można znaleźć w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Gliwicach.

Przeczytaj również: Gdzie Polacy najchętniej robią zakupy? Ranking 10 najpopularniejszych sieci handlowych

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *