REKLAMA

[PRZEGLĄD REDAKCJI] Najciekawsze kampanie polskich marek w 2022 roku

REKLAMA

Kampanie reklamowe polskich marek są coraz bardziej kreatywne i w wielu przypadkach realizowane są na najwyższym światowym poziomie. Które pomysły i kreatywne realizacje wyróżniły się w tym roku? Poznaj nasz subiektywny wybór kampanii, które w 2022 przykuły uwagę i zostały nam w pamięci.

Zosia Chylak – nowoczesne rzemiosło i tradycja

Najciekawsze kampanie polskich marek 2022 – Zosia Chylak

Przepiękna kampania linii torebek Zosi Chylak, sfotografowana przez Stanisława Bonieckiego. Cała koncepcja inspirowana jest dziecięcą, beztroską wizją lata i została wykonana podczas spływu Dunajcem w Pieninach. Modelce towarzyszą flisacy – to osoby, które dawniej zajmowały się łowieniem ryb i przewożeniem drzew z nurtem rzeki. Dziś, nieliczni przedstawiciele zawodu, kultywują tradycję m.in. przez organizację spływów. Doskonały pomysł na połączenie polskiego rzemiosła i pasji z tradycją i przepięknym, rodzimym krajobrazem.

Outhorn x #SEXEDPL – kampanie to już coś więcej niż sama moda

Kampanie modowe coraz częściej przestają mieć jedynie znaczenie czysto estetyczne. “Tell us your story” to kampania zrealizowana we współpracy marki Outhorn z Fundacją Anji Rubik – #SEXEDPL. Jej bohaterami są dwie osoby – Van Nga Mai oraz Marcin Jach – wybrane na podstawie konkursu, polegającego na opowiedzeniu swojej historii, udowadniającej, że da się pokonywać przeciwności losu i realizować marzenia. Sesja została zrealizowana w magicznej Patagonii, co dodaje całości jeszcze większej duchowej głębi.

Duet RAD – kampanie, które przyciągają wzrok!

Nie tylko zdjęcia, ale i plakat – takie kampanie lubimy!
Duet RAD w nowej kampanii inspirował się estetyką PRL

Cechy charakterystyczne projektów Duetu RAD to wyjątkowe kolory, wzory i odwaga w ich przedstawianiu. Kampania kolekcji “Irena” inspirowana jest estetyką PRL. Nostalgiczny powrót do lat 70. XX wieku wyszedł wyśmienicie – widać tu zabawę konwencją i formą, która przykuwa wzrok i zdecydowanie wyróżnia się na tle innych kampanii 2022 roku. Zdjęcia wykonała Weronika Walijewska, a plakat stworzył Aleksander Walijewski.

NoszeSztukę – slow fashion w świetnym wydaniu

Noszę Sztukę to polska marka odzieżowa slow fashion, która przy produkcji ubrań trzyma się istotnych dla siebie zasad, opartych na zrównoważonym rozwoju i szacunku do Planety. Zwracają uwagę na pochodzenie materiałów i ich potencjał recyklingowy, współpracują z lokalnymi wykonawcami na Mazurach i produkują ubrania w małych seriach. Marka podbija TikToka, a w tegorocznej kampanii, zrealizowanej na zapierającej dech w piersiach Islandii, wzięła udział jedna z najpopularniejszych polskich TikTokerek modowych, występująca pod nickiem ciepleskarpety.

Answear Lab. “No Shame. No Fear” – autorska kolekcja o wyjątkowym znaczeniu

Kampania Answear.Lab o wyjątkowym znaczeniu

Pierwotny pomysł na kolekcję „No Shame” był opowieścią o sile kobiet w walce o zmianę postrzegania ich roli w społeczeństwie. Później wybuchła wojna w Ukrainie i autorzy kolekcji wiedzieli, że musi ona mówić o sile ludzi dumnie mierzących się ze śmiertelnym niebezpieczeństwem. Sasha Sidorenko, polsko-ukraińska pięściarka, główna bohaterka kolekcji „No shame. No fear.”, stała się symbolem walki wykraczającym poza nasz pierwotny zamysł, nadając nowego znaczenia i celu wielomiesięcznej pracy projektantów Answer.Lab. Dochód ze sprzedaży całej kolekcji „No shame. No fear.” został przekazany na pomoc Ukrainie.

NAGO – inkluzywność przede wszystkim

Moda coraz częściej zauważa to, co każdy z nas widzi i rozumie na co dzień –  wszystkie kobiety są piękne, ale też różne ze względu na wiek, typ urody, budowę ciała czy wzrost. Polska marka NAGO, która specjalizuje się w basicowych ubraniach, wykonanych z dobrej jakości materiałów do kampanii, do swojej kampanii zaprosiła przyjaciółki i inspirujące kobiety. Większość nie miała wcześniej styczności z modelingiem. Wyszło prosto, świetnie i wartościowo!

Modivo – zrównoważony rozwój i innowacje

MODIVO, polska platforma zrzeszająca zagraniczne i rodzine marki modowe, w kampanii jesień-zima 2022/23 również skupiła się na zrównoważonym rozwoju. Przedstawieni są różni ludzie, różne rodzaje relacji i stosunek człowieka do natury. Marki, których ubrania zostały wykorzystane działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Poza zdjęciami, zrealizowanymi na Śląsku, wykonany również film, w którym po raz pierwszy w branży modowej zastosowano technikę motion capture, przechwytującej trójwymiarowe ruchy aktorów.

Sprandi – światowe gwiazdy w reklamie polskiego brandu

W kampanii Sprandi Take Care wystąpiły gwiazdy światowego formatu – Finn Wolfhard znany z serialu „Stranger Things”, legendarny aktor Kyle MacLachlan, który zasłynął rolą w kultowym dziś “Twin peaks” i Amber Valletta, supermodelka z lat 90. Wielkie nazwiska i sesja na najwyższym poziomie.

Magda Butrym – Polka, która ubiera świat

Magda Butrym, kampania z Alek Wek

Magda Butrym to polska projektantka, której nazwisko w ciągu kilku lat stało się marką samo w sobie. Ubrania z metką Butrym noszą zarówno rodzime gwiazdy, jak i zagraniczne artystki i celebrytki, które znamy z pierwszych stron gazet. Kampania z Alek Wek, słynną brytyjską modelką, to malowane światłem obrazy, obok których nie sposób przejść obojętnie. Zdjęcia wykonał Robin Galiegue.

ROSA Chains – Kasia Struss w subtelnej sesji

 Kampania biżuteryjnej marki ROSA Chains z ciężarną Kasią Struss w roli głównej zachwyca od pierwszego spojrzenia. Czasem nie potrzeba wymyślnej scenografii czy krzykliwego make-upu, by osiągnąć świetny efekt. Stonowane kolory, subtelna biżuteria i fotograficzny kunszt pozwoliły a stworzenie zdjęć, które mógłby zawisnąć w niejednej galerii sztuki.

Blanca Miró x Reserved – vintage, kolory i zabawa modą

Kampania Blaca Miro x Reserved
Kampania Blaca Miro x Reserved

Reserved zaprosiło w tym roku do współpracy Blancę Miró, topową hiszpańską influencerkę, która stworzyła dla polskiej marki swoją kolekcję, inspirowaną stylem vintage. Zdjęcia są z pozoru proste, jednak fascynują kolorem, formą i fantazyjnymi pozami, które momentami wydają się wręcz abstrakcyjne, a jednak – w tym całym dziwactwie – mają sens i pozytywnie się wyróżniają.Prosty pomysł, który mimo wszystko zostaje w pamięci. Zdjęcia wykonał Dan Beleiu.

Przeczytaj też: Najciekawsze kampanie modowe 2022 roku

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES