REKLAMA
Vinted

Vinted podsumowuje 2022 rok: 25% użytkowników przed dołączeniem do platformy nigdy nie kupowała odzieży używanej

REKLAMA

Vinted podsumowuje mijający rok w formie zestawienia 22 najciekawszych faktów, liczb i ciekawostek. Obrazują one największą w Europie społeczność zrzeszoną wokół rynku rzeczy z drugiej ręki. Co ciekawe, 25% użytkowników Vinted przed dołączeniem do platformy nigdy nie kupowała odzieży używanej. Poznaj najciekawsze wnioski i fakty z działalności Vinted w 2022 roku.

Vinted podsumowuje 2022 rok

W 2022 roku użytkownicy Vinted mieli do wyboru w sumie ponad 800 milionów rzeczy z różnych kategorii. Jak wynika z ostatnich danych platformy, najczęściej uprawiali oni tzw. nocny couchsurfing, korzystając z aplikacji w godzinach wieczornych. W Polsce zakupy na Vinted największą popularnością cieszyły się w niedzielę o godzinie 21! Co wydarzyło się w 2022 roku, co najczęściej kupowaliśmy, sprzedawaliśmy, ile członków platforma liczy obecnie i na jakich nowych rynkach jest już dostępna? To wszystko serwuje najnowszy raport Vinted. Poznaj 22 fakty i ciekawostki o Vinted w 2022 roku.

Społeczność Vinted

1. Making secondhand first choice: Społeczność Vinted liczy obecnie ponad 80 milionów zarejestrowanych członków na 18 rynkach w Europie i Ameryce Północnej.

2. Im więcej, tym lepiej: od początku 2022 roku społeczność powiększyła się o ponad 20 milionów nowych zarejestrowanych członków

3. Rzeczy z drugiej ręki coraz bardziej popularne: 1/4 członków Vinted przed dołączeniem do platformy nigdy nie kupowała odzieży używanej 

4. Wietrzenie szaf: W tym roku wystawiono w sumie ponad 800 milionów przedmiotów, z różnych kategorii

5. Nocny couchsurfing: W 2022 roku użytkownicy platformy w Polsce byli najbardziej aktywni w niedzielne wieczory, około godziny 21:00 – to wtedy dokonywano najwięcej transakcji.

6. W 2022 roku aplikacja Vinted została pobrana ponad 37 milionów razy (iOS + Android)

6. Vinted zajmuje 3 miejsce wśród najlepszych aplikacji 2022 roku wedle rankingu Apple Appstore.

7. Sprzedaż w celu zarobienia dodatkowej gotówki: Aspekty finansowe, jak również chęć wprowadzenia porządku i ładu to kluczowe motywacje sprzedawców, którzy wyrzucanie przedmiotów, które ktoś inny mógłby chcieć mieć i używać uważają za wstydliwe.

8. W poszukiwaniu super ofert: Główne motywacje do kupowania odzieży z drugiej ręki to względy finansowe, a także świadome i odpowiedzialne zakupy 

9. Odpowiedzialny wybór: 31% członków na wybranych rynkach Vinted twierdzi, że jedną z głównych motywacji do kupowania rzeczy z drugiej ręki jest to, że lubią robić zakupy w sposób świadomy. 

Co użytkownicy Vinted kochają najbardziej?

10. ♀️Zgodnie z oczekiwaniami: Największą kategorią na Vinted jest kategoria dla kobiet, ale kategorie dzieci i mężczyźni są tuż za nią.

11. Kto podbił serca i otrzymał najwięcej polubień: torebka Jacquemus!

12. Wśród najpopularniejszych wyszukiwanych haseł na całym świecie znalazły się: Birkenstock w sezonie letnim oraz The North Face w chłodniejsze dni. Szczyt sezonu zakupowego przypadał zwłaszcza na okres świąt Bożego Narodzenia, karnawał, a także w trakcie przejścia z jednej pory roku w kolejną, co wiązało się z uzupełnieniem i odświeżeniem garderoby (np. sukienki czy trampki).

13. Społeczność stawia na klasyczne kolory. Najpopularniejsze kolory mijającego roku to czarny, niebieski i biały. 

14. Pospiesz się, gdy szukasz tych przedmiotów, na Vinted cieszą się największą popularnością:

  • Zarówno w kategorii damskiej, jak i męskiej: kamizelki wierzchnie.
  • Dla najmłodszych rodzice stawiają na: kombinezony przeciwdeszczowe.
  • W kategorii dom: sztućce stołowe.
  • Dla zwierząt najczęściej szukaliśmy: Drapaków dla kotów.
  • A gracze poszukiwali: Konsoli do gier.

15. Najpopularniejsze podkategorie: 

  • Easy win: w większości krajów kobiety stawiały na topy/t-shirty.
  • W Wielkiej Brytanii i w Polsce kobiety kupowały więcej sukienek niż użytkowniczki w innych krajach
  • Włosi i Hiszpanie zdecydowanie przodują w sprzedaży rzeczy z drugiej ręki w kategorii męskiej w porównaniu z innymi krajami.
  • Francuzi kochają swoje koty: podczas gdy w pozostałych krajach to właściciele psów poszukiwali najwięcej akcesoriów dla swoich czworonogów, to we Francji najbardziej aktywni byli kociarze. 

16. Fani futrzaków. Od maja 2022, po wprowadzeniu kategorii Zwierzęta, ponad  45 tys. kotów i psów otrzymało od swoich właścicieli wygodne legowisko.

17. Oszczędzaj i sprawiaj radość. W Polsce 47% użytkowniczek Vinted obdarowało bliskich prezentem z drugiej ręki, a 58% rozważa ten krok a bliskiej przyszłości 

18. Niezadowolony z prezentu? Podaj dalej i zainspiruj się najpopularniejszymi sposobami przekazywania nietrafionych prezentów, które otrzymałaś/eś. 

  1. Przekaż je komuś innemu
  2. Sprzedaj na platformie
  3. Podaruj

A tymczasem w międzyczasie… 

19. Vinted pojawiła się na 3 nowych rynkach: Słowacja, Węgry & Szwecja.

20. Nowe kategorie: globalnie wprowadziliśmy 2 nowe kategorie: Zwierzęta i Rozrywka. Co więcej, w Polsce i na rynkach wschodnich doszła trzecia: Dom. 

21. Dostawa: Grupa Vinted uruchomiła własną opcję wysyłkową – Vinted Go – oraz własne rozwiązanie w zakresie dostaw za pośrednictwem paczkomatów. Jesteśmy na dobrej drodze do dostarczenia 100 000 paczek za pośrednictwem Vinted Go Lockers do końca 2022 roku!

22. Dziel się z myślą o innych: w kwietniu uruchomiliśmy funkcję umożliwiającą przekazania darowizny – do dzisiaj na hojna społeczność zebrała w sumie ponad 1 mln € na działania charytatywne!

Przeczytaj również: Prezent z drugiej ręki pod choinkę to nie faux-pas? “Najcenniejsze są podarunki prosto z serca”

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES