REKLAMA
Vinted wprowadza wpłatną weryfikację produktów.

Jak sprawdzić, czy ktoś nie oszukuje Cię na Vinted? Ta usługa zmienia wszystko

REKLAMA

Vinted, popularna platforma internetowa do sprzedaży, wprowadza nową płatną usługę. Użytkownicy będą mogli skorzystać z usługi weryfikacji oryginalność produktu. 

Vinted, popularna internetowa platforma głównie do sprzedaży odzieży, podejmuje walkę z nieuczciwymi sprzedawcami. Po miesiącach testów, platforma wprowadza system, który zweryfikuje oryginalność produktów. 

Dzięki nowej usłudze Vinted chce uchronić swoich użytkowników przed dość popularnym oszustwem. Wcześniej zdarzało się, że nieuczciwi sprzedający wysyłali produkt, który dopiero po dostarczeniu okazywał się podróbką. Wówczas użytkownicy byli zmuszeni na rozpoczynanie sporu na platformie. Teraz proces ulega uproszczeniu, a użytkownicy platformy będą mogli zweryfikować swój zakup jeszcze przed zapłatą. Weryfikacji dokona specjalnie przeszkolony zespół ekspertów Vinted. Usługa ta nie będzie jednak dostępna za darmo. 

Z weryfikacji oryginalności mogą aktualnie skorzystać użytkownicy w Belgii, Holandii, Francji, Niemczech i Włoszech. Zespół weryfikacyjny Vinted może prześwietlić produkty z takich kategorii jak: biżuteria, akcesoria, buty, zegarki czy torby. Procesowi będą podlegać nie tylko marki luksusowe jak Gucci, Prada czy Bottega Veneta. Usługa obejmuje również popularne brandy jak Nike, Adidas czy Levi’s. 

Przeczytaj również: Użytkownicy Vinted kupią taniej designerskie ubrania skandynawskich marek. Popularna platforma debiutuje w Danii

Płatna weryfikacja na Vinted – jak działa?

Weryfikacji będą podlegać produkty znanych marek wystawione na sprzedaż za kwotę ponad 100 euro. Na stronie oferty będzie można zobaczyć baner z informacją dotyczącą weryfikacji. Za sprawdzenie autentyczności będzie trzeba jednak zapłacić – aktualna opłata to 10 euro, czyli w przeliczeniu po obecnym kursie około 45 zł. 

Opłata ta nie jest obowiązkowa – nie ma bowiem obowiązku weryfikacji produktów w przypadku drogich marek. Obejmuje ona weryfikację konkretnego produktu, nie jest opłatą jednorazową. 

Autentyczność i zaufanie są najważniejsze w świecie zakupów w internecie z drugiej ręki i wierzymy, że powinny one być dostępne dla wszystkich. Dlatego ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić niezawodną usługę weryfikacji produktów projektantów w przystępnej cenieskomentował Adam Jay, dyrektor generalny cytowany przez portal Wiadomości Handlowe. 

Jednym z powodów wprowadzenia weryfikacji na Vinted było niedawne przejęcie niemieckiej platformy odsprzedaży produktów luksusowych Rebelle. Funkcjonalność platformy do tej pory przewidywała możliwość sprawdzenia oryginalności, stąd Vinted zdecydował się zaaplikować również do swojej platformy. 

Od 15 lat, kiedy powstał Vinted, naszym celem zawsze było to, aby moda używana była dla każdego pierwszym wyborem. Wierzymy, że nowa usługa stanowi znaczący krok naprzód w realizacji naszych ambicji, aby zapewnić naszej społeczności najwyższe zaufanie – podkreślił Adam Jay. 

Weryfikacja na Vestiaire Collective

Usługa weryfikacji nie jest nowością na rynku odsprzedaży online. Od lat system ten z powodzeniem funkcjonuje na portalu Vestiaire Collective. Każdego dnia weryfikacja dziesiątek tysięcy produktów przechodzi przez ręce specjalistów zespołu Vestiaire Academy. Od 2020 roku platforma Vestiare Collective odrzuciła przedmioty warte łącznie 60 milionów euro. 

Vesitare Collective wykorzystuje również know how pięciu wyspecjalizowanych ośrodków zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii, Francji, Korei Południowej czy Hong Kongu. Platforma korzysta również ze wsparcia ekspertów specjalizujących się w rozpoznawaniu kamieni szlachetnych czy pracowników domów aukcyjnych. Z Vesirare Collective współpracują również platformy zajmujące się opracowywaniem innowacyjnych metod wykrywania fałszywek, jak Digital ID czy Blokchain. Koszt weryfikacji na platformie wynosi 70 zł. 

Przeczytaj również: Jak sprzedawać ubrania na Vinted? Poradnik, z którego dowiedziecie się, jak robić to dobrze

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

vinted

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES