podsumowanie tygodnia fashion biznes

PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!

>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<

FASHION BIZNES TREND AWARDS 2021

Weź udział w pierwszej edycji plebiscytu Fashion Biznes Trend Awards i wybierz z nami najlepszych w 2021 roku! 

Głosuj w 7 kategoriach na najlepszą markę modową, must have, wydarzenie roku, debiut, kampanię roku czy najmodniejsze miejsce ostatnich miesięcy.  Weź udział w anonimowym głosowaniu, które trwa do niedzieli 9 stycznia! 

Aby zagłosować, kliknij TUTAJ.

MODOWI EKOLIDERZY 2021 – NAJWAŻNIEJSZE EKOLOGICZNE INICJATYWY UBIEGŁEGO ROKU

Działania proekologiczne to temat numer jeden zarówno dla wielkich modowych firm, jak i małych marek. Kto w branży mody wyróżnił się w ubiegłym roku ze swoimi ekologicznymi aktywnościami? Czyje działania warto docenić i naśladować?

Najlepsze ekspertki w branży w rozmowie z Alicją Szewczyk wskazują najlepszych ekoliderów minionego roku.

#MOVINGFORWARD: KRYTERIA MODY CYRKULARNEJ. DLACZEGO ZNASZ POŁOWĘ, A NIE STOSUJESZ ŻADNYCH?

Cyrkularność to obecnie jedno z najpopularniejszych słów w modzie. Dyskutowano o niej podczas najważniejszych wydarzeń branżowych i wprowadzano modele biznesowe bazujące na kryteriach gospodarki obiegu zamkniętego. Kering zainwestował w Vestiaire Collective, czyli francuską platformę do odsprzedaży używanych ubrań, sieciówki ogłosiły wzmożone zainteresowanie drugim obiegiem, zrozumienie upcyklingu wzrosło na wielu poziomach. W listopadzie został również opublikowany najnowszy raport Ellen MacArthur Foundation – Circular business models: Redefining growth for a thriving fashion industry, który podsumowuje obszary działań w zakresie gospodarki cyrkularnej w branży odzieżowej. A co poza deklaracjami? 

Kwestię cyrkularności w modzie wyjaśnia dla nas Ewelina Antonowicz w swoim eko-cyklu #MovingForward.

CZY H&M WEJDZIE DO ŚWIATA METAVERSE?

Kilka dni temu świat internetu obiegła wiadomość, że szwedzki gigant H&M postanowił wejść w świat metaverse, otwierając swój pierwszy wirtualny sklep. Klienci H&M w cyberprzestrzeni CEEK City – trójwymiarowej wirtualnej rzeczywistości funkcjonującej podobnie do rzeczywistego świata – mogliby poruszać się po sklepie, wybierać pożądane towary i dokonywać zakupów. Podczas zakupów, konsumenci mieliby możliwość nabyć ubrania i akcesoria nie tylko w przestrzeni cyfrowej, ale również zamówić je w stacjonarnych sklepach H&M. 

Okazuje się, że informacje te zostały błędnie odczytane, a H&M wcale nie podjął oficjalnie współpracy z Ceek. Przedstawiciele marki zaprzeczyli, jakoby teraz miałby powstać wirtualny sklep, z zaznaczając jednoczesnym, że nie wykluczają w przyszłości wkroczenia w świat metaverse. 

Widocznie to jeszcze nie ten moment, jednak śmiało możemy przypuszczać, że już wkrótce najwięksi odzieżowi giganci na dobre rozgoszczą się w wirtualnym świecie. 

Więcej na ten temat przeczytacie na portalu Fashion United.

GUCCI ROZPOCZYNA WSPÓŁPRACĘ Z SUPERPLASTIC

Zbliżenie między Gucci a Superplastic — marką specjalizującą się w tworzeniu figurek kolekcjonerskich oraz animowanych postaci — może zdecydowanie zbliżyć luksusowy dom mody w stronę przyszłości metaverse. 

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak modowy gigant ma szansę zaistnieć w wirtualnej rzeczywistości.

UCZCIJ TWÓRCZOŚĆ PIERRE’A CARDIN PODCZAS JUBILEUSZOWEGO POKAZU MARKI

W grudniu 2020 roku światem wstrząsnęła wiadomość o śmierci projektanta Pierre’a Cardin. Upamiętniając życie i twórczość francuskiego projektanta, dom mody Pierre Cardin postanowił zorganizować jubileuszowy pokaz.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na temat najbliższego pokazu marki.

DUET PRADA X ADIDAS PREZENTUJE EFEKTY NOWEJ WSPÓŁPRACY

Know-how charakterystyczne dla luksusowego domu mody, w połączeniu z innowacyjnością sportowego giganta to melodia, która napędza partnerstwo między Pradą i Adidas, oficjalnie rozpoczęte w 2019 roku. Nie dziwi zatem, że w tym sezonie Prada x Adidas odnawiają współpracę, tworząc nową kolekcję – która symbolizuje również ogromne zmiany.

Więcej na temat współpracy przeczytasz na Fashion Biznes.

LOEWE OGŁASZA NOWĄ WSPÓŁPRACĘ ZE STUDIEM GHIBLI

Dyrektor kreatywny Loewe, Jonathan Anderson ogłosił kolejną współpracę z japońskim studiem animacji Ghibli. Druga kolekcja kapsułowa Loewe x Ghibli ma pojawić się już 7 stycznia.

Więcej szczegółów na temat tego projektu poznacie tutaj.

CZY TO KONIEC ZACHĘTY JAKĄ ZNAMY? JANUSZ JANOWSKI NOWYM DYREKTOREM GALERII

Janusz Janowski mimo protestów został dyrektorem Zachęty – powołał go minister kultury Piotr Gliński. W poniedziałek po południu Janowski pojawił się w galerii w towarzystwie wiceministry kultury i spotkał z zespołem instytucji.

Więcej na temat “dobrej zmiany” w Zachęcie przeczytacie na Fashion Biznes.

VICTORIA BECKHAM ZMNIEJSZYŁA STRATY W OSTATNIM ROKU KAPITAŁOWYM

Marka Victorii Beckham zmniejszyła straty w ostatnim roku kapitałowym. Po zdecydowanie trudnym roku 2020, podczas którego sprzedaż spadła o 6 procent – do 36,1 miliona funtów (48,7 miliona dolarów) – firma Beckham dokonała restrukturyzacji oraz redukcji, które pomogły zmniejszyć straty.

Więcej o wynikach Victorii Beckham przeczytacie tutaj.

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES