REKLAMA
Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Najważniejsze wydarzenia w pigułce – 49 tydzień 2023

REKLAMA
REKLAMA

Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Przeczytaj również: Użytkownicy Vinted są najaktywniejsi w weekendy. 15 faktów na 15. urodziny platformy

Najnowsze informacje dotyczące stóp procentowych w Polsce

Nie było zaskoczenia. Tym razem decyzja podjęta przez Radę Polityki Pieniężnej pokryła się z oczekiwaniami większości obserwatorów. Świątecznego prezentu brak. Poziom stóp procentowych został utrzymany. Podjęta decyzja jest pokłosiem obaw Rady, która poczuła niepewność co do dalszego spadku dynamiki cen. Sprawdź komentarz Michała Stajniaka z XTB.

Co dzieje się z europejskim eksportem odzieży? Jaka jest wartość importu pozostałych kontynentów? Sprawdziliśmy dane z trzech pierwszych kwartałów 2023 roku

French Fashion Institute (IFM) zebrało dane dotyczące eksportu i importu odzieży oraz tekstyliów.  — Rynek jest słaby w 2023 roku, a dystrybutorzy, którzy znacznie zwiększyli swój import w zeszłym roku, prawdopodobnie mają nadwyżkę zapasów. W rezultacie import spada, co stało się bardziej wyraźne w ciągu roku. Import nie podąża już za tym samym trendem co eksport — powiedział Gildas Minvielle, dyrektor Obserwatorium Ekonomicznego IFM. Dowiedz się więcej.

Przeczytaj również: Polska branża odzieżowa cierpi, kiedy luksus nad Wisłą ma się świetnie

Czy galerie handlowe mają problem? Obroty najemców nie rosną

Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała raport dotyczący poziomu obrotów najemców galerii handlowych generowanych we wrześniu bieżącego wyniki. Jego wyniki są szczególnie niekorzystne dla podmiotów sprzedających w największych centrach (powyżej 60 tys. mkw. GLA). Powodów do optymizmu nie znajdą również marki opierające swój biznes na działalności w obiektach średniej wielkości (20-40 tys. mkw. GLA).

Polski gigant odnotował ponad 7-proc. wzrost przychodów

W listopadzie przychody VRG wzrosły rok do roku o 7,4 proc. Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez spółkę ich poziom wyniósł 111,3 mln zł. Narastająco od początku roku spółka wypracowała 1,1 mld zł przychodu (+ 0,7 proc. rdr). Dowiedz się więcej.

Przeczytaj również: Polski projektant ambasadorem Samsunga

Jedna z ulubionych marek odzieżowych Polek zmniejsza ilość salonów stacjonarnych

Na koniec trzeciego kwartału Grupa posiadała 184 salony pod marką Monnari (w tym 20 salonów franczyzowych) oraz 16 salonów pod szyldem Femestage, które mieszczą się w galeriach i centrach handlowych oraz na ulicach handlowych w całej Polsce. Całkowita powierzchnia handlowa wynosi około 46,6 tys. m kw. (47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022 r.). Oznacza to spadek rdr. powierzchni sieci o ok. 1,9 proc. i ilości salonów o 7. Sprawdź wyniki finansowe spółki.

InPost zagra z Newcastle United

Jeden z największych europejskich podmiotów zajmujących się rozwiązaniami logistycznymi zawarł wieloletnie partnerstwo z legendarnym piłkarskim klubem, którego zawodnicy na co dzień występują w rozgrywkach brytyjskiej Premier League. Podpisana umowa nie dziwi obserwatorów rynku.

Przeczytaj również: 3 darmowe platformy do nauki digital marketingu

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES