LPP uczy Polaków czytać opisy na metkach. Rusza kampania “Dbaj o ubranie”

REKLAMA

Świadome korzystanie z ubrań wydłuża ich życie i tym samym może mieć wymierne skutki dla środowiska. O tym jak nasze nawyki wpływają nie tylko na ubrania, ale też na oszczędność wody, energii i emisji CO2 do atmosfery mówi kampania edukacyjna LPP „Dbaj o ubranie”.

Segregujemy śmieci, nie marnujemy żywności, ale już pranie robimy… spontanicznie, nie myśląc o tym, jak to wpływa na środowisko. Wycinamy metki z ubrań, bo nas drapią, a potem nie wiemy, jak co prać. Pierzemy więc „na oko”: najczęściej w 40 stopniach, z turbowirowaniem i proszkiem nasypanym według uznania.

Tak wynika z badanie przeprowadzonego na zlecenie spółki LPP. Tym samym LPP rozpoczyna kampanie edukacyjną „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”, mającą na celu edukowanie konsumentów w temacie dbania o dłuższe życie ubrań.

Zdecydowanej większości Polaków (73 proc.) hasło ekologia kojarzy się z segregacją śmieci. Zaledwie dla 4 proc. badanych oznacza to dbanie o to co posiadają. Spora grupa badanych osób nie do końca wie, jak prawidłowo prać, suszyć czy prasować poszczególne elementy odzieży. Ma jednak potrzebę zgłębienia tej wiedzy.

Z pomocą przyjdzie im strona  www.dbajoubranie.pl przygotowana w ramach kampanii. Znajdują się na niej praktyczne porady i narzędzia, jak chatbot czy kalkulator emisji. Mają one pomóc konsumentom zrozumieć, że zmiana naszych przyzwyczajeń nie tylko dotyczących prania, ale także suszenia, prasowania i przechowywania odzieży, przyczynia się do ograniczenia jej zużycia. Przynosi też korzyści dla domowego budżetu i, długofalowo, dla środowiska.

“Mamy nadzieję, że zaproponowane w ramach projektu narzędzia czy porady pozwolą nam to zmienić i pomogą naszym klientom podejmować świadome decyzje. Realizując naszą kampanię chcemy pokazać, że codzienne nawyki dotyczące pielęgnacji odzieży również mają wpływ na przyszłość naszej planety”

– mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.

Wspierająca kampanię Agnieszka Oleksyn-Wajda, dyrektorka Instytutu Zrównoważonego Rozwoju, zauważa, że ważne są nie tylko przemyślane strategie biznesowe, uwzględniające odpowiednie łańcuchy dostaw, dążenie do niskoemisyjności czy obiegu zamkniętego.

“Jednym z 17 celów zrównoważonego rozwoju, przedstawionych w Agendzie 2030, jest odpowiedzialna produkcja i konsumpcja. A zatem również i w tej dziedzinie powinna nastąpić zmiana naszych nawyków. Ważne są z jednej strony przemyślane zakupy, a z drugiej – odpowiednia pielęgnacja ubrań, w tym również metodami domowymi. Właściwa konserwacja odzieży może ograniczyć negatywny wpływ na środowisko”

– podkreśla Agnieszka Oleksyn-Wajda.

“Na decyzje klientów związane z zakupem odzieży mają wpływ przede wszystkim względy ekonomiczne. Według raportu, aż 85 proc. badanych zwraca uwagę na cenę. Tylko 16 proc. – na produkcję wyrobu w procesach przyjaznych dla środowiska. To potwierdza, że wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii podniesienia świadomości ekologicznej konsumentów i budowy systemu zachęt wspierających zakup odzieży produkowanej w sposób przyjazny dla środowiska” 

– komentuje dr inż. Anetta Walawska, Główny Specjalista ds. Naukowo-Badawczych, Centrum Gospodarki o Obiegu Zamkniętym.

Kampania „Dbaj o ubranie” stanowi uzupełnienie zobowiązań podejmowanych przez LPP na rzecz ograniczenia wpływu na środowisko. Czujemy się tak samo odpowiedzialni za zwiększanie udziału produktów przyjaznych środowisku w ofercie naszych marek, jak i za promowanie świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży wśród naszych klientów. To jest nadrzędny cel naszej nowej kampanii „Dbaj o ubranie”. Jak pokazało badanie, wielu z nas nadal nie wie, że pielęgnując ubrania w odpowiedni sposób, można nie tylko przedłużyć ich żywotność, oszczędzić pieniądze, ale i ograniczyć nasz ślad węglowy” – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.  

>>> Przeczytaj także: LPP opracuje strategię dekarbonizacji zgodnie z naukową metodą SBTi

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES