Nike Rosja

Nike nie wróci do Rosji? Sportowy gigant nie odnowił umów z największym franczyzobiorcą

REKLAMA

Tydzień po rozpoczęciu wojny, 3 marca 2022 roku, firma Nike ogłosiła tymczasowe zawieszenie działalności wszystkich sklepów, będących jej własnością w Rosji. Pod koniec maja koncern zdecydował się nie przedłużać umów ze swoim największym franczyzobiorcą – spółką Up and Run.

W zeszłym tygodniu, 26 maja, wygasły umowy z franczyzobiorcami, których – zdaniem dziennikarzy rosyjskiego dziennika Vedomosti – Nike nie ma zamiaru odnowić. Największy z nich, Inventive Retail Group (którego częścią jest wspomniana spółka Up and Run) współpracował z Nike od ponad dekady, prowadząc na terenie kraju blisko 40 autoryzowanych sklepów.

Nike odcina się od rosyjskich działań

Od marca bieżącego roku, w wyniku sankcji nałożonych na Rosję, Nike nie prowadził dostaw produktów do tego kraju. W związku z tym w sklepach brakowało asortymentu. Już wtedy część z nich musiała zostać zamknięta, a jak się okazuje był to dopiero początek. Podtrzymywanie sankcji i nieprzedłużenie umów sprawi, że – najprawdopodobniej – wszystkie autoryzowane sklepy Nike znikną z rosyjskiego rynku. Nie musi to jednak koniecznie oznaczać, że produkty marki w ogóle nie będą w Rosji dostępne.

Warto wspomnieć, że to nie pierwsza decyzja koncernu, który chce odciąć się od Rosji. Niedawno Nike zrezygnował ze sponsorowania strojów jednego z najpopularniejszych rosyjskich klubów piłkarskich – Spartaka Moskwa. W wyniku tego klub został zmuszony do zlikwidowania swojej drugoligowej drużyny. Za oficjalny powód podano trudności finansowe.

Amerykańskie firmy wycofują się z Rosji

Nike to kolejny, po m.in. McDonald’s i Starbucksie, amerykański gigant, który wycofuje się z rosyjskiego rynku w efekcie potępienia decyzji Władimira Putina o rozpoczęciu wojny w Ukrainie. Z pewnością nie będzie również ostatnim.

Zobacz także: Chanel nie zamierza opuszczać rosyjskiego rynku. “To ważny kraj dla naszej marki”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES