REKLAMA

Niesamowity konkurs Givenchy. Kto podłoży głos do kontrowersyjnej reklamy?

REKLAMA

Givenchy poszło na całość. W nowej kampanii zmieściło się wszystko: konkurs, instagramowe rekordy, artystyczny manifest na temat płci i seksualności oraz świetną modę. A to wszystko w monochromatycznej formie filmowej.

Nie ma co ukrywać: film reklamujący kolekcję Givenchy na tegoroczną wiosnę i lato trzeba obejrzeć kilka razy, żeby cokolwiek zrozumieć. Należałoby też doliczyć co najmniej 2 kolejne odtworzenia, żeby przyjrzeć się samym ubraniom. Czy jest to zarzut w stronę reżysera Stevena Meisela? Zdecydowanie nie, bo ostatnimi czasy funkcja reklamy w formie filmu diametralnie się zmieniła. Ubrania reklamuje się za pomocą sesji zdjęciowych. Film modowy jest po to, by głosić szerszą ideę i prezentować artyzm.

https://www.youtube.com/watch?v=2OOmuzVuVGw&fbclid=IwAR0_fSFWfHmt9r9c1GTTFElGW2mjPZh_-V5IbqViV_r5R5AiM2eWCrpx-ek

Na pierwszy rzut oka reklama kampanii zatytułowanej I AM YOUR MIRROR pokazuje wszystko i nic. Na czarno-białych kadrach pojawia się jajko, błyszczące jabłka i lateksowe rękawiczki. Jest też modelka polerująca krzesło i mężczyzna w sukience. Naprawdę trzeba się skupić, żeby, mówiąc kolokwialnie, się połapać. Sposób, w jaki nagrywane są poszczególne ujęcia nadaje zwykłym przedmiotom erotycznego wydźwięku. Z kolei androgyniczni modele zaangażowani w kampanię wykonują zadania dyktowane przez entuzjastyczny głos lektora mówiącego po angielsku z francuskim akcentem. Wszystkiemu towarzyszy rytmiczna, dynamiczna muzyka. Chaos? Trochę tak, ale niebezpodstawny. Każdy element ma bowiem swoje znaczenie. Wspomniane wcześniej zwykłe jajko wyciągane z drogiej torebki to komentarz w stronę instagramowego rekordu polubień pobitego przez zdjęcie jajka właśnie. Seksualizowanie zwykłych przedmiotów to popularne zjawisko w sztuce współczesnej. Natomiast modele o androgynicznej urodzie to manifest genderqueer i idei, że nie każdy musi określać swoją płeć. Więc czym tak naprawdę jest ta reklama? Zaryzykujemy stwierdzenie, że metaforyczną mieszanką tego, o czym teraz mówi się głośno w świecie internetu.

Szum wokół kampanii budzi również konkurs, który jej towarzyszył. Do 7 kwietnia, każdy chętny mógł spróbować zostać nowym lektorem reklamy. Wystarczyło wymyślić tekst i nagrać swój głos. W środę, na swoich kanałach społecznościowych Givenchy ogłosiło 3 zwycięzców poprzez opublikowanie filmików z ich autorskimi narracjami. Gratulujemy!

Tekst: Sylwia Nowińska

https://www.instagram.com/p/BwFaxbVonlN/

>>> Przeczytaj również: Małgosia Bela w nowej kampanii Reserved. Zobacz film!

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES