REKLAMA

Dlaczego Opening Ceremony został kupiony. Krótka historia New Guards Group

REKLAMA
REKLAMA

Idzie nowe dla multibrandów? Dziś zamiast kupować kolekcję od marek w trybie B2B, lepiej je sobie stworzyć od nowa lub kupić cały brand. Przykład? New Guards Group (inwestorem jest Farfetch) wyznacza nowy kierunek w biznesie mody.

Krótka adnotacja, NGG zostało założone przez 3 Włochów w 2015 roku i dziś w swoim portofilo ma takie marki jak Off–White, Heron Preston, County of Milan, i inne. W minionym tygodniu spółka postanowiła sobie kupić Ambush (głównie japońskie dodatki), a teraz Opening Ceremony. No bo czemu nie. Na czym polega sukces tego holdingu? Otóż tworzy on brandy we współpracy z- lub opiera mocno na nazwisku- gwiazd sceny muzycznej. County of Milan należy do Marcelo Burlon, słynnego DJa z Ibizy, Off White do Virgila Abloh (również DJa i projektanta męskiej linii dla LV), Kirin jest w rękach kobiety Koreanki mieszkającej w Berlinie Peggy Gou. Również DJki. Spółka zauważyła, że wspomniane nazwiska są na tyle popularne i lubiane, że mogą stanowić źródło produktu i kanał sprzedaży sam w sobie. Nawet jeśli ich gwiazda szybko zgaśnie, to między czasie pojawi się inna, która będzie stanowić nowy brand. 

A co ma z tym wspólnego Farfetch? Wojna marketplaców trwa i niestety głównie wojuje się w niej ceną. Marki cierpią na tym najbardziej, bo nie mają szans w tej bitwie. Chyba, że zostaną kupione.

Czy CCC mnie robi dokładnie tego samego? Zakup Gino Rossi, DeeZee czy Rage Age nie był przypadkowy.

Ula Wiszowata

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES