kolekcja Dawida Wolińskiego

Dawid Woliński zaprezentował swoją najnowszą kolekcję. Zdradził: “Nie staram się być supertrendy. Słucham potrzeb kobiet”

Dawid Woliński bez wątpienia jest jednym z najpopularniejszych polskich projektantów. Swoją pozycję w rodzimej branży modowej buduje już od 20 lat. W tym czasie zyskał tysiące zadowolonych klientek, do których należą m.in. Małgorzata Kożuchowska, Małgorzata Socha czy Marysia Dębska. Teraz designer po raz kolejny zachwycił swoich fanów. We wtorek 22 listopada w oryginalny sposób zaprezentował kolekcję Resort 2023.

Kolekcja Resort 2023 Dawida Wolińskiego

W ostatnich latach przywykliśmy, że polscy projektanci organizują pokazy swoich najnowszych kolekcji późnymi wieczorami. Bywa, że te wydarzenia są uświetnione koncertami, a afterparty odbywają się przez wiele godzin w otoczeniu barów. Dawid Woliński postanowił odejść od tej utartej wizji i zwrócił się ku tradycji wielkich, francuskich designerów. Zorganizował prezentację swojej najnowszej linii w samo południe w klimatycznej warszawskiej kamienicy przy Kredytowej 9. Zrezygnował też z klasycznego wybiegu. Zamiast tego modelki pojedynczo wychodziły na przygotowane wcześniej zielone podesty. Projektant szczegółowo omawiał każdy look, tak jak kilkadziesiąt lat temu robił to m.in. dom mody Chanel czy Dior. Skąd taki pomysł?

– Chcieliśmy odejść od klasycznej formuły pokazu, żeby sprowokować ludzi do mówienia o czymś innym, niż to, że jest 30 metrów wybiegu, wszyscy to widzą z daleka. Chcieliśmy pokazać z bliska, że stroje są z pięknych tkanin, są pięknie uszyte i to wszystko jest przygotowane z należytą dbałością. Co to za problem pokazać sukienkę z dwudziestu metrów? Na mojej prezentacji można było dotknąć tej sukienki i zobaczyć ją z bliska

– powiedział Dawid Woliński w rozmowie ze “Światem gwiazd”.
fot. Filip Okopny

Zobacz także: Co kryzys w mediach społecznościowych oznacza dla branży mody?

Dawid Woliński o swoich projektach

W kolekcji Resort 2023 znalazły się kreacje o trzech długościach: maxi, znana już klientkom ultramini oraz 7/8, która jest obecnie w trendach. Jeżeli chodzi o kolory, to – mimo że wśród projektów były różowe, kremowe, białe czy fioletowe propozycje – prym wiodła jednak klasyczna czerń. Dawid Woliński stwierdził: “Czarny jest kolorem na którym projektanci uwielbiają pracować, bo ma szykowny charakter i artystyczny wydźwięk. Takie też są oczekiwania naszych klientek, których potrzeb słucham z uwagą. Z drugiej strony czarny jest najtrudniejszym kolorem do pracy – jest wyzwaniem dla projektanta, ponieważ dużo łatwiej jest zrobić widoczną suknię w kwiaty, niż czarną, która będzie zauważona i zapamiętana“.

W poszczególnych lookach uwagę zwracały modne w ostatnim czasie dodatki w postaci ręcznie robionych róż. Designer zdradził, że nawiązują one do jego projektu sprzed 15 lat stworzonego na okładkę “Elle”. Od tamtej pory te kwiaty pojawiały się niekiedy na kreacjach jego klientek lub jako fascynatory czy torebki. Jednak należy także wspomnieć o butach, w których modelki paradowały podczas prezentacji. Z jakiego powodu? Otóż Dawid Woliński zaprosił do współpracy przy pokazie swojego wieloletniego przyjaciela i projektanta obuwia, Edgardo Osorio. W efekcie do każdego projektu zostały dopasowane czółenka marki Aquazzura, których wielką fanką jest m.in. Meghan Markle. Ze względu na to, wydarzenie świętujące 20-lecie pracy artystycznej polskiego projektanta nabrało dodatkowo szczególnego znaczenia.

– To, co pokazuję od lat, co jest DNA marki DAWID WOLIŃSKI, jest uniwersalną klasyką, która trafia do szafy kobiety na wiele lat, ale nadal jest “in fashion”. Nie staram się być supertrendy, ale zawsze dbam o moje klientki i słucham potrzeb kobiet. To nigdy się nie zmieni

– dodał Dawid Woliński.
twórca marki Aquazzura Edgardo Osorio i Dawid Woliński, fot. Paweł Kibitlewski

MECENAS PREZENTACJI: PERLAGE
PARTNERZY PREZENTACJI: Aquazzura, Oribe, Moliera2, Dr Ambroziak Laboratorium, WMF, Klinika Ambroziak
PATRONI MEDIALNI: Fashion Biznes, Fashion Magazine, FashionPost.pl

Przeczytaj również: Raf Simons po 27 latach zamyka swoją markę. Z jakiego powodu?

Newsletter

FASHION BIZNES