noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

#BeautyBiznes: Dior Beauty. Marka, która wyznacza kierunek 

REKLAMA
noSlotData

W kolejnej odsłonie cyklu #BeautyBiznes przyglądamy się Dior Beauty, czyli marce, która historią sięga prawie tak daleko jak francuski dom mody. Na czym polega sukces luksusowego brandu w świecie kosmetyków?

Czytaj również: Marc Jacobs przywraca linię beauty. Kultowe tusze do rzęs i cienie do powiek znów będą w sprzedaży? >>>

Christian Dior na zawsze zmienił oblicze kobiety i nie chodzi wyłącznie o garderobę. Twórca słynnego „New Look” zaprezentował pierwszą kolekcję w 1947 roku w Paryżu, która zapisała się na kartach historii i wyznaczyła kierunek światowej modzie. Zainspirowany kielichami kwiatów, francuski projektant podkreślił kobiecą talię i wyeksponował biust, ubierając kobiety w rozkloszowane suknie i dekolt. Wizjoner, który projektował marzycielskie kreacje i obrał sobie za cel przywrócenie prestiżu francuskiej modzie, zadebiutował późno, bo mając 42 lata, co niektórzy wskazują jako jeden z elementów sukcesu. Christian Dior był nie tylko natchnionym artystą z kunsztem krawieckim i baśniową wizją, których zazdrościł mu niejeden projektant. Doświadczony przedsiębiorca, szokował swoją rewolucyjną wizją marzycielskich kreacji, ale sam stronił od skandali. Jednocześnie rozwijał biznes, utrzymując relacje z mediami i domami towarowymi, co pomogło marce Dior w zyskaniu i utrzymaniu rozgłosu oraz dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. 

O tym, że był wizjonerem, świadczy to, iż do dzisiaj inspiruje nie tylko projektantów, ale również marki kosmetyczne. Chociaż zmarł zaledwie w wieku 52 lat podczas urlopu, zdążył zbudować imperium, w którym jeszcze za jego życia pracowało ponad 1000 osób. To jego przedsiębiorczy zmysł i miłość do mody poskutkowała tym, że marka Dior zyskała rozgłos i wiodła prym przez dekady, dzisiaj będąc legendą wśród luksusowych domów mody. Jako jeden z pierwszych, Christian Dior zaledwie 2 lata po zaprezentowaniu pierwszej kolekcji, która wzniosła go na szczyt, uruchomił markę Dior Beauty. Podobnie jak kolejne ubrania i akcesoria, kosmetyki oraz perfumy spod szyldu francuskiego projektanta, wyznaczają kierunek w świecie beauty. 

Dior Beauty – nieodłączny element francuskiego domu mody

Christian Dior od początku miał określoną wizję kobiety. Projektując, myślał o eleganckich, świadomych swoich zalet i atutów, ale jednocześnie delikatnych i spowitych tajemnicą klientkach. Kobiety, z ich niezawodnym instynktem, szybko zrozumiały, że pragnę uczynić je nie tylko piękniejszymi, ale i szczęśliwszymi, mówił. Ten sprecyzowany kobiecy wizerunek towarzyszył mu nie tylko przy kreowaniu kolekcji, ale również podczas tworzenia Dior Beauty. Początki marki sięgają 1949 roku, czyli zaledwie 2 lata po pokazaniu światu pierwszych projektów. Christian Dior jako jeden z pierwszych zdecydował się na niemal równoczesne uruchomienie linii kosmetyków. Dla porównania Gabrielle Chanel rozpoczęła działalność w 1909 roku, natomiast pierwsze perfumy spod jej szyldu powstały dopiero w 1928 roku. Z kolei Prada zdecydowała się na ten krok dopiero w tym roku, po 100 latach działalności. Dior Beauty działa na rynku jak prężnie naoliwiona maszyna, która jest przedłużeniem wizji i uzupełnieniem każdej kolekcji, wyznaczając trendy na rynku beauty. 

Czytaj również: #BeautyBiznes: Chanel Beauty. Jak Coco Chanel stworzyła kosmetyczne imperium? >>>

Miss Dior. To od nich wszystko się zaczęło. Christian Dior stworzył ten kultowy zapach równocześnie ze swoją pierwszą kolekcją, która pachniała kwiatowym, romantycznym bukietem. Projektant spryskał modelki perfumami, działając na wszystkie zmysły gości swojego pierwszego pokazu, ponieważ zapachy były dla niego nieodłączną częścią mody. Stworzyłem perfumy po to, żeby każdą z ich użytkowniczek otoczyć woalem nieopartej kobiecości, tak jakby z flakonu jedna po drugiej wychodziły moje sukienki, powiedział projektant. Miss Dior został nazwany na cześć młodszej siostry projektanta, Catherine. Do dzisiaj jest jednym z najlepiej sprzedających się zapachów na świecie. 

W 1987 roku Dior Perfumy zostały sprzedane koncernowi LVHM. Kolejnym klasykiem w potfolio marki jest J’adore Dior, kolejna kompozycja bazująca na kwiatowym bukiecie, również uwielbiania do dziś. Słynna kampania z Charlize Theron, która była ambasadorką perfum przez 10 lat do 2014 roku, przypieczętowała kultowy status perfum. Klasyczne, kwiatowe nuty zapachowe oraz międzynarodowe, zapadające w pamięć kampanie to czynniki, które mają wpływ na ponadczasowość produktu. 

Ogromną popularnością cieszą się również męskie zapachy, w szczególności Dior Sauvage, wprowadzony na rynek w 1955 roku, którego twarzą został wówczas francuski aktor Alain Delon. Współczesną wersję zapachu Dior Sauvage, inspirowanego pustynną naturą, stworzył François Demachy. Marka konsekwentnie promuje zapach – w 2015 roku jego twarzą został aktor Johnny Depp. 

Pierwszym kolorowym kosmetykiem spod szyldu francuskiego domu mody była kultowa szminka Rouge Dior z 1949 roku. Christian Dior wierzył w moc kolorów, a głęboki odcień czerwieni był dla niego manifestacją kobiecości, idealnie dopełniającą wizję „New Look”. Pierwsza regularna linia kolorowych kosmetyków powstała w 1955 roku. Po prawie 20 latach od premiery, w 1968 roku, kiedy pieczę nad Diorem sprawował Marc Bohdan, dyrektorem kreatywnym ds makijażu i wizerunku został Serge Lutens. To on stworzył kultową kolekcję szminek w 40 kolorach, przedłużając dziedzictwo słynnej Rogue Dior. Co więcej, odpowiada on za wyznaczenie nowego kierunku nie tylko w branży beauty, ale również fotografii. Zatrudniony do stworzenia kampanii reklamowej Guy Bourdin sfotografował modelki ze szminką na skroniach. W efekcie powstały artystyczne fotografie, które zyskały rozgłos na całym świecie. 

Dior Beauty to również linia Skincare. Podobnie jak perfumy, podstawowym składnikiem produktów pielęgnacyjnych Dior, są kwiatowe ekstrakty. Skincare jest kolejnym naturalnym krokiem w branży beauty, w który francuski dom mody inwestuje od ponad 50 lat. Dior bazuje na badaniach naukowców, którzy analizują strukturę skóry w ośrodkach badawczych we Francji oraz Azji. 

Czytaj również: #BeautyBiznes: Lush Cosmetics. Czy kolorowe kule do kąpieli uratują planetę? >>>

Zdjęcie główne: dior.com 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES