REKLAMA
Bielenda przejmuje marki Tołpa i ON

Zmiany na polskim rynku kosmetycznym. Popularne marki trafią w nowe ręce

REKLAMA

Bielenda Kosmetyki Naturalne potwierdziła przejęcie marek Tołpa i ON. Nastąpi to w efekcie zakupu 100 proc. udziałów polskiego producenta Torf Corporation należących do Resource Partners. 

Przeczytaj również: Kosmetyki naturalne: jak je rozpoznać? Jakie są certyfikaty jakości?

Grupa Bielenda, we wsparciu Innova Capital, od lat sukcesywnie rozwija się na polskim rynku kosmetycznym, będąc obecnie jednym z najsilniejszych graczy nad Wisłą. Działania spółki silnie koncentrują się na nowych wdrożeniach opracowywanych przez własny dział R&D. Aktualnie do portfolio Bielendy zaliczają się maki: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté. 

Tołpa w rękach Bielendy

Spółka ogłosiła właśnie rozszerzenie swojego portfolio o kolejne popularne marki. Do portfela grupy włączone zostaną marki należące do Torf Corporation: Tołpa i ON. Obydwie są dobrze znane i rozpoznawane na polskim rynku. Tym samym Bielenda ma szansę zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku kosmetycznym oraz posiada możliwość wejścia na perspektywiczny segment produktów do higieny jamy ustnej. 

„Tołpa to marka o ugruntowanej pozycji i rozpoznawalności. Cenię jej naukowy, długoletni rodowód oraz podejście do tworzenia kosmetyków, które oparte jest na wykorzystaniu właściwości polskiego torfu i borowiny. Przejęcie Torf Corporation podniesie komplementarność naszej oferty, a także zwiększy naszą różnorodność asortymentu oraz wachlarz cenowy produktów. Jestem przekonany, że akwizycja marki Tołpa i ON oraz ich potencjał do dalszego rozwoju pod skrzydłami Grupy Bielenda, przyczynią się do wzrostu wartości firmy oraz jej konkurencyjności, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym”

– podkreśla Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Przeczytaj również: Ta branża rośnie w siłę. Wartość najcenniejszych marek to niemal 800 mln złotych [ranking]

Zmiany na rynku beauty

Torf Corporation to spółka o ugruntowanej pozycji, działająca na polskim rynku kosmetycznym od 20 lat. Produkty Torf Corporation są dostępne zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2017 roku pakiet większościowy akcji Torf Corporation nabył Resource Partners, niezależny inwestor private equity działający w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. 

„W swoich inwestycjach skupiamy się na spółkach o solidnych fundamentach i taką właśnie firmą jest Torf Corporation. Wierzymy, że przekazanie jej pod skrzydła inwestora branżowego da spółce kolejny impuls do dalszego wzrostu. Wysokiej jakości produkty i szeroka baza klientów są doskonałą podstawą dla przyszłego rozwoju spółki. Z satysfakcją myślimy o dotychczasowych osiągnięciach Tołpy i pozostałych marek Torf Corporation, cieszymy się, że mogliśmy wspierać spółkę w ich osiągnięciu” – podkreśla – mówi Małgorzata Bobrowska, współzałożycielka i partner zarządzająca Resource Partners.

Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Luksusowe kalendarze adwentowe

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES