Answear.com debiutuje we Włoszech

Answear notuje 36-proc. wzrost przychodów. Sprzedaż w okresie Black Week nie zawiodła

Po trzech kwartałach tego roku spółka odnotowała wzrost przychodów o 36 proc. rdr do kwoty 830 mln zł. W omawianym okresie zysk netto wzrósł o 25 proc. rdr, do 7 mln zł. EBITDA była wyższa od zeszłorocznej o 3 proc. i znalazła się na poziomie 39 mln zł.

Przeczytaj również: Wydarzenia w branży mody: najlepsze targi świąteczne 2023

Answear – najnowsze wyniki finansowe

W III kwartale bieżącego roku obrotowego Answear.com odnotował 8,26 mln zł jednostkowej straty netto, wobec 1,44 mln zł zysku wypracowanego przed rokiem. W tym samym czasie zysk operacyjny spółki wyniósł 2,88 mln zł, a przychody ze sprzedaży znalazły się na poziomie 273,21 mln zł.

Za nami bardzo wymagający kwartał, w którym nasze wyniki były pod presją trudnej sytuacji rynkowej i osłabionego popytu konsumenckiego. Dodatkowo pod koniec III kw. pogoda również nam nie sprzyjała. Wrzesień był rekordowo ciepłym miesiącem na rynkach, na których działamy, co oczywiście miało negatywny wpływ na sprzedaż kolekcji jesiennej. Jednak mimo tych wszystkich negatywnych czynników Answear.com wciąż pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, co potwierdza, że mamy zdrowy i stabilny biznes – skomentował prezes zarządu, główny akcjonariusz oraz założyciel spółki, Krzysztof Bajołek.

Przeczytaj również: Czy podróbki znanych ubrań są legalne w Polsce?

Black Week

To był dobry okres, jeśli chodzi o sprzedaż. Cały Black Week i cała druga połowa listopada jest zadowalająca – stwierdził wiceprezes zarządu spółki Answear.com, Jacek Dziaduś. „Baza listopada i grudnia z ubiegłego roku jest wysoka, więc trudno będzie znacząco ją pobić, ale generalnie jesteśmy pozytywnie nastawieni do rynku i możliwości sprzedażowych”, dodał.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów ponad 600 światowych marek. Aktualnie działa on na 12 rynkach – w ostatnich dniach spółka poinformowała o wejściu na rynek włoski.

Przeczytaj również: Świąteczne swetry z klasą: 5 propozycji z sieciówek

Zdjęcie główne: mat. prywatny

Newsletter

FASHION BIZNES