REKLAMA
Polski rynek kosmetyczny niewątpliwie rośnie w siłę. Wśród nowoczesnych i zaawansowanych formuł pielęgnacyjnych, na próżno szukać propozycji zapachowych. Zdecydowanie chętniej sięgamy po popularne zagraniczne marki lub rosnące w siłę niszowe zapachy. Przyjrzeliśmy się ofercie polskich producentów perfum i sprawdzamy, na co warto zwrócić uwagę. 

Zapachy po polsku. Sprawdzamy rodzimych producentów perfum

REKLAMA

Polski rynek kosmetyczny niewątpliwie rośnie w siłę. Wśród nowoczesnych i zaawansowanych formuł pielęgnacyjnych, na próżno szukać propozycji zapachowych. Zdecydowanie chętniej sięgamy po popularne zagraniczne marki lub rosnące w siłę niszowe zapachy. Przyjrzeliśmy się ofercie polskich producentów perfum i sprawdzamy, na co warto zwrócić uwagę. 

Przeczytaj również: Kasia Sokołowska ambasadorką Modivo

Polskie perfumy: BOHOBOCO

BOHOBOCO PERFUME to marka, która powstała z dziecięcego marzenia Michała Gilberta Lach. Na początku swojej kariery zawodowej wizjoner związany był z branżą beauty, a jako niespełna trzydziestoletni projektant, stworzył odzieżową markę BOHOBOCO, która podbiła czerwone dywany. Dopełnieniem kreatywnych marzeń projektanta było stworzenie autorskiej linii perfum. Jej premiera miała miejsce w 2012 roku. Pierwszy sukces zachęcił Michała Gilberta Lach do rozpoczęcia tworzenia kolejnych niepowtarzalnych zapachów. – w 2016 roku premierę miała kolekcja BOHOBOCO. Wśród nich znalazł się także zmysłowy Nr 1 posiadający nową nazwę – VANILLA • BLACK PEPPER.  

Aktualnie perfumeryjna linia BOHOBOCO zajmuje szczególne miejsce na rynku, będąc najbardziej rozpoznawalną niszową marką z Polski. BOHOBOCO PERFUME to kolekcja, która uwodzi i intrygują swą głębią. Unisex to ich drugie imię, a duszę zapachów stanowią wewnętrzne przemiany, doświadczenie i odrodzenie. Dziś niepowtarzalne zapachy tej marki podbijają serca miłośników perfum na całym świecie. Kompozycje są doceniane oraz wielokrotnie wyróżniane i nagradzane na prestiżowych konkursach, między innymi Vogue Beauty Awards, The Fragrance Foundation UK Awards czy Beauty World Middle East Awards.

Polskie perfumy: Miraculum

Polskie kosmetyki z ponad 100-letnią tradycją. Laboratorium Miraculum zostało założone w 1924 roku w Krakowie z inicjatywy lekarza dr. Leona Lustra. Wówczas firma stanowiła jedną z największych kosmetycznych potęg, obok takich marek jak Max Factor czy Helena Rubenstein. Firma konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku, będąc jednym z czołowych graczy polskiego rynku beauty. Spółka MIraculum S.A. dba o tradycję, dbając o jednoczesny rozwój – produkty tworzone są w nowoczesnym laboratorium w Krakowie. Firma skupia w swoim portfolio 14 marek, w tym doskonale rozpoznawalne brandy perfum i kosmetyków, jak Pani Walewska, Miraculum, Gracja, Tanita, Paloma, czy Być Może zakupione w 2007 roku od PZ Cussons Polska S.A. Szczególnie ważnym puntem w ofercie spółki Miracullum są perfumy, zarówno dla niej i dla niego.

Przeczytaj również: Kurtka z szalem to najmodniejsze okrycie na zimę 2023

Polskie perfumy: JAN BARBA

JAN BARBA to polska perfumeria niszowa, działająca na rynku od 2015 roku. W swoim asortymencie posiada naturalne kosmetyki oraz szeroką gamę perfum dla kobiet i mężczyzn. Stworzona z pasji do rzemiosła, kultywuje tradycyjne metody wytwarzania zapachów i produktów do pielęgnacji. Do produkcji wykorzystuje najwyższej jakości, wyselekcjonowane składniki, by zapewnić swoim odbiorcom, jak najlepsze doznania estetyczne i praktyczne. Perfumeria JAN BARBA zlokalizowana jest przy ul. Kopernika 25. 

Perfumy JAN BARBA to oryginalne kompozycje zapachowe damskie i męskie. Składniki kompozycji perfum są pochodzenia naturalnego i produkowane są w uprawach na całym świecie. Autorem perfum jest założyciel marki JAN BARBA – Bartosz Puzio, którego droga do zostania perfumiarzem zaczęła się od badania XIX i XX – wiecznych źródeł na temat substancji używanych w perfumiarstwie. Aktualnie JAN BARBA posiada w ofercie osiem perfum w stężeniu Extrait de Parfum, w tym: AIYOKU, ANGLAIS, CHYPRE, FLEURISTE, GLORIA, METAROSA, SÉRAIL i SUPERIORE. Elementy kompozycji pochodzą z najróżniejszych zakątków świata, w tym Francji, Maroka, Indii, Chin czy Wenezueli. Flakony produkowane są we Francji, natomiast etykiety w Polsce, techniką druku typograficznego, na ponad 100 letniej maszynie.

Przeczytaj również: Rozmowa z Anną Halerewicz “Ilustracja modowa to sztuka, w której dosłowność nie jest najistotniejsza”

Polskie perfumy: yDe

Zapachy yDe od Fridge to oryginalne kompozycje zapachowe tworzone w polskim laboratorium.  Na rynku wyróżnia je naturalny skład i nietypowa kompozycja. Propozycje yDe łączą w sobie nietypowe nuty jak kminek czy liść pomidora. Receptura perfum oparta jest na bazie naturalnych olejków eterycznych oraz absolutów. Producent perfum troszczy się o ich produkcję dosłownie na każdym etapie, ręcznie napełniając i ozdabiając każdą z buteleczek. 

Zapachy yDe od Fridge to oryginalne kompozycje zapachowe tworzone w polskim laboratorium.  Na rynku wyróżnia je naturalny skład i nietypowa kompozycja. Propozycje yDe łączą w sobie nietypowe nuty jak kminek czy liść pomidora. Receptura perfum oparta jest na bazie naturalnych olejków eterycznych oraz absolutów. Producent perfum troszczy się o ich produkcję dosłownie na każdym etapie, ręcznie napełniając i ozdabiając każdą z buteleczek. 

yDe należą do oferty popularnej polskiej marki kosmetycznej Fridge. Jej zasługą jest wprowadzanie nowego wymiaru świeżości na polskim rynku kosmetycznym – i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Fridge to kosmetyki „świeże”, które najlepiej działają wyciągnięte prosto z lodówki. Polski producent jasno komunikuje ich datę przydatności, która odgrywa tu niezwykle istotną rolę. „Kosmetyki są ważne 2,5 miesiąca – dla niektórych może być to mało, a dla innych w sam raz. Jednak znacznie ważniejszą kwestią jest niezwykła skuteczność, którą można osiągnąć tylko dzięki pełni naturalnych składów” – tłumaczy założycielka Fridge, Magdalena Beyer.

Dowiedz się więcej: #BeautyBiznes – pielęgnacja prosto z lodówki, czyli wyjątkowość marki Fridge

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES