noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Wyniki finansowe Victoria's Secret

Victoria’s Secret odnotowuje spadek sprzedaży. „Otoczenie makro nadal wywiera presję na naszą bazę klientów”

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

W drugim kwartale bieżącego roku rozliczeniowego amerykańska marka produkująca damską bielizną, odzież i kosmetyki odnotowała ponad 6-proc. spadek  sprzedaży netto

Wyniki za II kwartał 2023

W omawianym okresie zysk operacyjny marki wyniósł 26 mln USD. To ogromny spadek w porównaniu z 98 mln USD wypracowanymi z roku ubiegłym. Niezadowalająco wyglądają również inne wyniki. W drugim kwartale Victoria’ Secret odnotowała sprzedaż netto na poziomie 1,4 mld USD, czyli o 6,2 proc. niższą rok do roku.

W drugim kwartale osiągnęliśmy sprzedaż, skorygowany zysk operacyjny, skorygowany rozwodniony zysk na akcję w ramach naszych prognoz, podczas gdy otoczenie makro nadal wywiera presję na naszą bazę klientów i nasze podstawowe kategorie – komentował Martin Waters, dyrektor generalny Victoria’s Secret.

Przeczytaj również: Najlepszy kwartał w historii. Rekordowe wyniki spółki Kubota

Prognozy na nadchodzące miesiące

Amerykańska marka prognozuje spadek sprzedaży netto w trzecim kwartale do maksymalnie średniego poziomu jednocyfrowego. Jeżeli szacunki się sprawdzą to można spodziewać się w nadchodzących miesiącach skorygowanej straty operacyjnej w wysokości od 45 mln do 75 mln USD, skorygowanej straty netto w przedziale od 70 centów do 1 USD na rozwodnioną akcję.

Przy opublikowanych wynikach z drugiego kwartału, które zgodne były z naszymi prognozami, zakładamy poprawę trendów sprzedażowych w całym sezonie jesiennym – mówił Martin Waters. Analitycy Wells Fargo pod przewodnictwem Ike’a Boruchowa zwrócili jednak uwagę na rosnącą niepewność co do zdolności spółki do realizacji planu strategicznego. Victoria’s Secret „od początku 2022 r. co kwartał ograniczała swój plan dotyczący przychodów… co wskazuje na to, że transformacja marki po prostu nie zyskuje na popularności”, napisali. 

Chociaż w ciągu ostatnich kilku kwartałów w dużej mierze winę ponosiło makro, skala dzisiejszego spadku wydajności i liczba chybień wskazują na bardziej rozbudowany problem – podsumował Wells Fargo.

Przeczytaj również: Tom Ford perfumy: na jaką okazję kupić?

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES