Wólczanka

Wólczanka da ubraniom drugie życie

Wólczanka, należąca do Grupy VRG, rozpoczyna współpracę z marką Ubrania Do Oddania. Celem akcji jest promocja idei zrównoważonej mody, a także pomoc potrzebującym dzieciom.

W wybranych sklepach sieci marki Wólczanka rusza dziś akcja „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie”, organizowana we współpracy z marką Ubrania Do Oddania. W ramach kampanii, klienci odwiedzający 6 wielkoformatowych sklepów marki w największych miastach będą mogli oddać niepotrzebną odzież do dedykowanych boksów lub zamówić bezpłatnego kuriera przez stronę internetową, aby ten odebrał ubrania ze wskazanej lokalizacji. Odzież zgromadzona w trakcie akcji trafi do drugiego obiegu lub będzie poddana recyclingowi. Dodatkowo każdy kilogram zebranych ubrań przełoży się na finansową pomoc dla 41 000 podopiecznych Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Grupa VRG wdraża kampanię w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Wólczanka jest pierwszą marką w portfolio Grupy VRG, która zdecydowała się zorganizować zbiórkę odzieży we współpracy z Ubrania Do Oddania. Marka zachęca klientów do oddawania odzieży w sklepach, jak również za pośrednictwem bezpłatnego kuriera. Poprzez stronę https://www.ubraniadooddania.pl/wolczanka klienci będą mogli zamówić odbiór ubrań bezpośrednio z domu. Specjalna zbiórka z udziałem pracowników planowana jest również w centrali VRG w Krakowie. 

Przeczytaj również: Właściciel Ubrania do Oddania o przyszłości mody cyrkularnej w Polsce. “Już niebawem będziemy świadkami rewolucji na rynku odzieżowym”

Podwójne korzyści

Jak podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy, kampania ma przede wszystkim na celu budowanie proekologicznych postawy pośród konsumentów i edukację na temat zrównoważonej mody.

Jesteśmy częścią branży, która odpowiada za ok. 10 proc. globalnego śladu węglowego. Doskonale rozumiemy, że naszą odpowiedzialnością jest minimalizowanie tego śladu w naszej działalności. Oferujemy produkty, które mają być z klientami na lata i zachęcamy ich do świadomych zakupów. Wprowadzamy też zmiany operacyjne, które minimalizują nasz negatywny wpływ na środowisko

– mówi wiceprezeska VRG. 

VRG wdraża aktualną Strategię Zrównoważonego Rozwoju od 2020 roku. Grupa co roku raportuje realizację swoich kluczowych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Kondensują się one na trzech kluczowych obszarach: produktu, pracowników i przestrzeni, rozumianej jako sieć salonów. Spółka została niedawno wymieniona wśród liderów GPW w Badaniu Świadomości Klimatycznej Spółek — projekcie realizowanym przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas. 

Drugie życie odzieży 

W ramach akcji realizowanej z Ubrania Do Oddania Wólczanka przyjmuje odzież nową i używaną dowolnych marek. Przekazane ubrania są dostarczane do Ubrania Do Oddania, gdzie poszczególne produkty są selekcjonowane i odświeżane. Większość z nich trafia do drugiego obiegu, niektóre z nich także do coraz bardziej popularnych Butików Cyrkularnych. Trafiają w ten sposób do nowych właścicieli i tym samym unikają wyrzucenia do śmieci. Ubrania nienadające się do dalszego używania zostaną poddane recyclingowi.  

– Nie mam wątpliwości, że model cyrkularny to jeden z kluczowych trendów, który będzie kształtował przyszłość świata mody. Dynamiczny rozwój działalności Ubrania Do Oddania i sam fakt, że kolejne marki włączają się we współpracę z tą organizacją, jest tego najlepszym dowodem

mówi Marta Fryzowska.

Jak podkreśla wiceprezeska VRG, kampania Wólczanki z Ubrania Do Oddania jest swego rodzaju pilotem. Grupa planuje rozwój inicjatyw związanych z drugim obiegiem odzieży w kolejnych latach.

Szczegółowe informacje o akcji „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie” dostępne są na specjalnej stronie internetowej wolczanka.pl/WOLCZANKAxUDO. Klienci mogą zapoznać się ze szczegółami akcji, skanując kod QR z nakładki informacyjnej na boksie, który przeniesie ich na stronę. Dodatkowe informacje można również znaleźć w aplikacji mobilnej marki, na oficjalnych profilach Wólczanki w social mediach oraz u sprzedawców w salonach stacjonarnych. Akcja potrwa do 31 stycznia 2023 roku. 

Przeczytaj również: Co się dzieje z ubraniami wrzucanymi przez nas do kontenerów?

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES